Έρευνες - Μελέτες

Ανοδικά κινήθηκαν οι πωλήσεις desktops στην ΕΜΕΑ το 4ο τρίμηνο του 2019

workstation_home_office_computer_coffee_mug_cup_keyboard_monitors_displays-949588

Ανοδικά, για τέταρτο συνεχές τρίμηνο, κινήθηκε η παραδοσιακή αγορά ηλεκτρονικών υπολογιστών (desktops, notebooks και workstations) κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2019 στην περιοχή της Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής (ΕΜΕΑ). Το εξεταζόμενο διάστημα οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 5,7% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, φθάνοντας τα 20 εκατ. τεμάχια, με την ισχυρή ζήτηση για ανανέωση των Windows 10 να είναι ο βασικός παράγοντας ώθησης της αγοράς.

Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 5,7% το τέταρτο τρίμηνο του 2019, φθάνοντας τα 20 εκατ. τεμάχιαΗ ανανέωση των Windows 10 επηρέασε έντονα θετικά τη ζήτηση για συσκευές για επαγγελματική χρήση, ενώ η ζήτηση από πλευράς των καταναλωτών ήταν πιο υποτονική. Στην περιοχή της Δυτικής Ευρώπης η συγκεκριμένη προϊοντική κατηγορία ενισχύθηκε κατά 5,4% σε ετήσια βάση, με την πτώση των συσκευών για προσωπική χρήση (-5,9%) να αντισταθμίζεται από την εξαιρετική επίδοση των πωλήσεων PCs για επαγγελματική χρήση (+14,1% σε ετήσια βάση). Μάλιστα, ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων σταθερών ηλεκτρονικών υπολογιστών στην περιοχή το εν λόγω τρίμηνο υπερέβη των αντίστοιχο των πωλήσεων φορητών υπολογιστών (+ 14,0% σε ετήσια βάση το 4ο τρίμηνο του 2019).

Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία της IDC, οι πωλήσεις επαγγελματικών σταθερών ηλεκτρονικών υπολογιστών στην περιοχή της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης αυξήθηκαν κατά 5,4% σε ετήσια βάση, ενώ στην περιοχή της Μέσης Ανατολής και Αφρικής ο αντίστοιχος ρυθμός ήταν 7,1%. Αντίστοιχα οι πωλήσεις των συσκευών για προσωπική χρήση στις δύο περιοχές ενισχύθηκαν κατά 5% και 5,7% το τέταρτο τρίμηνο του 2019.

Οι κατασκευαστές
Σύμφωνα με τα στοιχεία της IDC, οι τρεις κορυφαίοι κατασκευαστές της αγοράς της ΕΜΕΑ αύξησαν το συνδυαστικό μερίδιό τους το εξεταζόμενο διάστημα, αντιπροσωπεύοντας πλέον το 67,7% του συνολικού όγκου της αγοράς έναντι 65,5% το αντίστοιχο τρίμηνο του 2018.

Η HP Inc συνέχισε να ηγείται της αγοράς με μερίδιο 28,3%, καταγράφοντας αύξηση 0,4 ποσοστιαίων μονάδων σε ετήσια βάση, με τις πωλήσεις της εταιρείας να διευρύνονται κατά 7,2%. 

Η Lenovo (συμπεριλαμβανομένης της Fujitsu) κατέλαβε τη δεύτερη θέση, με μερίδιο αγοράς 25,5% (αύξηση 1,5% σε ετήσια βάση), ενώ η τρίτη δύναμη της αγοράς, η Dell Inc., πέτυχε μερίδιο 13,8% (αύξηση 0,2% σε ετήσια βάση), καταγράφοντας αύξηση πωλήσεων κατά 7,5%.

Στο μεταξύ, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της IDC, η Acer διατήρησε την τέταρτη θέση με μερίδιο αγοράς 7,6% (-0,4 ποσοστιαίες μονάδες σε ετήσια βάση) και άνοδο πωλήσεων κατά 1,4% (μετά από συνεχή πτωτική πορεία επί τέσσερα τρίμηνα). Την πρώτη πεντάδα των πιο ισχυρών κατασκευαστών της περιοχής συμπλήρωσε η Asus με μερίδιο 7,1%, με τις πωλήσεις της εταιρείας να επιστρέφουν σε θετικό έδαφος μετά από 12 διαδοχικά τρίμηνα ισχυρής πτώσης.