Έρευνες - Μελέτες

Η διάρκεια της μπαταρίας, βασικό κριτήριο για την επιλογή ενός smartphone

smartphonepeopl2

Μπορεί οι κατασκευαστές smartphone, παγκοσμίως, να επιδίδονται σε μια επενδυτική κούρσα, για να εξοπλίσουν τις συσκευές τους με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, ωστόσο, οι χρήστες φαίνεται πως επιλέγουν μια συσκευή με πιο απλά κριτήρια. Όταν ερωτώνται ποια είναι το πιο σημαντικά χαρακτηριστικά για την αγορά μιας συγκεκριμένης συσκευής smartphone, οι καταναλωτές αναφέρουν τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας, την ευκολία της χρήσης, την ανθεκτικότητα και την ποιότητα της κάμερας. Έτσι, ενώ οι κατασκευαστές smartphone συνεχίζουν να επενδύουν σε συσκευές με επιλογές υψηλής τεχνολογίας, όπως η αναγνώριση προσώπου, η φωνητική βοήθεια ή η εικονική πραγματικότητα, οι ιδιοκτήτες smartphone αποτιμούν ως πιο σημαντικά τα βασικά λειτουργικά χαρακτηριστικά κατά την επιλογή ενός τηλεφώνου.

Με κριτήριο την μπαταρία, την ευκολία της χρήσης και τη μνήμη επιλέγουν οι καταναλωτές μια νέα συσκευή smartphoneΑυτήν την εικόνα τουλάχιστον περιγράφει νέα έρευνα της εταιρείας “Morning Consult”. Στην ερώτηση της έρευνας, ποιους θεωρούν τους πιο σημαντικούς παράγοντες όταν αποφασίζουν ποιο τηλέφωνο θα αγοράσουν, η διάρκεια ζωής της μπαταρίας (95%), η ευκολία χρήσης (93%), η μνήμη (90%) και η αντοχή (88%) είναι οι βασικές απαντήσεις. Τα πιο προηγμένα τεχνολογικά χαρακτηριστικά, όπως τα εργαλεία εικονικής πραγματικότητας (30%), ο γονικός έλεγχος (32%) και οι δυνατότητες αναγνώρισης προσώπου (33%), αξιολογούνται ως λιγότερο σημαντικά χαρακτηριστικά. Πάντως, σύμφωνα πάντα με την έρευνα, που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 1.000 ιδιοκτητών smartphone, το 41% των κατόχων απαντά ότι θα αγόραζε μια αναδιπλούμενη συσκευή. Η έρευνα, πάντως, σημειώνει ότι οι ίδιοι οι κατασκευαστές πρέπει να τονώσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών για smartphone με χαρακτηριστικά υψηλής τεχνολογίας, που διαφοροποιούν τις συσκευές από τον ανταγωνισμό, όπως η αναγνώριση προσώπου και άλλα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης. 

Χρήση smartphone
Η έρευνα αποκαλύπτει ότι το 86% των ενηλίκων δηλώνει ότι έχει ήδη ένα smartphone στην κατοχή του. Οι καταναλωτές χρησιμοποιούν, κυρίως, τα smartphones τους για ό,τι έχουν σχεδιαστεί να κάνουν εδώ και χρόνια: το 31% δαπανά το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου του απαντώντας σε μηνύματα, το 17% λέει ότι χρησιμοποιεί τη συσκευή του ως επί το πλείστον για περιήγηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ το 13% κάνοντας τηλεφωνικές κλήσεις. Στα άτομα ηλικίας 18-29 ετών, η εικόνα διαφοροποιείται ελαφρά, με το 26% ξοδεύει το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στα γραπτά μηνύματα και το 23% για την επικαιροποίηση της παρουσίας του στα social media. Στο μεταξύ, το 10% των ενηλίκων συνολικά ξοδεύει το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου που αφιερώνει στο κινητό του, παρακολουθώντας περιεχόμενο βίντεο, ενώ το 2% απάντησε ότι χρησιμοποιεί τη συσκευή του για πλοήγηση με το GPS και το 1% τραβώντας φωτογραφίες και βίντεο.