SEPEnews_Issue43

ERICSSON

ericsson
Το “συνδεδεμένο σπίτι” προσελκύει το ενδιαφέρον των καταναλωτών

Στο πρόσφατο παρελθόν, σκηνές, όπου οικιακές συσκευές και αντικείμενα έχουν μια διεύθυνση IP και με μια ασύρματη σύνδεση επικοινωνούν μεταξύ τους και με τους ενοίκους των σπιτιών, θα παρέπεμπαν σε ταινία επιστημονικής φαντασίας, όπως το “Matrix”. Σήμερα, οι λύσεις και οι υπηρεσίες, που συνθέτουν αυτό που περιγράφεται ως “συνδεδεμένο σπίτι” (Connected Home), βρίσκουν σταδιακά τη θέση τους στην καθημερινότητα αρκετών ανθρώπων ανά τον κόσμο.


Πέντε στους δέκα καταναλωτές διεθνώς δηλώνουν ότι ενδιαφέρονται για υπηρεσίες “connected home”
Σύμφωνα με τη μελέτη “Connected home”, πέντε στους δέκα καταναλωτές ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για υπηρεσίες connected home. Μάλιστα, οι μεγαλύτερες ανάγκες και το υψηλότερο ενδιαφέρον εντοπίζεται στον τομέα της Υγείας και Ευεξίας.

Συνολικά, οι υπηρεσίες ασφάλειας και προστασίας, ενέργειας, κοινής ωφέλειας και υγείας - ευεξίας, είναι οι πιο ενδιαφέρουσες υπηρεσίες “Connected Home” για τους καταναλωτές. Όσον αφορά στους λόγους, που αποτελούν κίνητρο για μια τέτοια επένδυση, είναι, κυρίως, η δυνατότητα πλήρους ελέγχου του σπιτιού και η αυξημένη αίσθηση ασφάλειας.

Μόλις το 5% βρίσκει ελκυστική τη δυνατότητα να κάνει κανείς οικονομία και να βελτιστοποιήσει το κόστος λειτουργίας και συντήρησης ενός σπιτιού μέσω της χρήσης υπηρεσιών “connected home”.

Reasons for interest in connected homes services

Η μελέτη του Ericsson Consumer Lab, οποία πραγματοποιήθηκε σε 5 χώρες (ΗΠΑ, Ισπανία, Ρωσία, Σουηδία και Χιλή) με 5.000 συνολικούς συμμετέχοντες. Ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον εύρημα, που αναδεικνύει η έρευνα, είναι πως εκείνοι, που σήμερα ζουν σε “connected homes” (άντρες, μόνοι, 18-34 ετών), δεν είναι εκείνοι που έχουν τις μεγαλύτερες ανάγκες και οι οποίοι θα ωφεληθούν τα μέγιστα από τις ευκολίες που παρέχει η τεχνολογία. Όπως αποκαλύπτει η έρευνα, αυτοί, που θα επωφεληθούν τα μέγιστα είναι γυναίκες, ηλικίας 21-34, με περισσότερα από ένα παιδιά, που φροντίζουν και ηλικιωμένους.

Εμπόδια
Όσον αφορά στους λόγους, που εμποδίζουν την ευρύτερη υιοθέτηση λύσεων και υπηρεσιών “connected home”, ένας στους τρεις καταναλωτές είτε δεν βλέπει καμία ανάγκη γι’ αυτές ή δηλώνει πως δεν τον ενδιαφέρουν. Πάντως, ο δεύτερος και τρίτος λόγος αφορά το απαγορευτικό κόστος και την πολυπλοκότητα/ δυσκολία χρήσης.

Στο μεταξύ, φαίνεται πως οι ερωτηθέντες ανησυχούν περισσότερο για την ασφάλεια των προσωπικών τους δεδομένων, παρά για την ιδιωτικότητά τους, καθώς κατανοούν πως για να μπορούν να απολαύσουν υπηρεσίες “connected home”, θα πρέπει να εμπιστευτούν τους παρόχους, αλλά ανησυχούν για την περίπτωση παραβίασης των συστημάτων από κακόβουλους τρίτους και παράνομης πρόσβασης σε αυτά τα δεδομένα.

Πάροχοι
Όσον αφορά στο ποιος θα ήταν ο, πλέον, κατάλληλος πάροχος για να προσφέρει συνολικά λύσεις “connected home” (κατά προτίμηση all-in-one) στους καταναλωτές, υπάρχει μια ευρεία γκάμα. Πιο πιθανοί πάροχοι θεωρούνται εκείνοι που ασχολούνται με υπηρεσίες ασφάλειας και προστασίας σπιτιού, ακολουθούμενοι από κατασκευαστές ηλεκτρονικών, παρόχους κινητών επικοινωνιών, υπηρεσιών δημόσιας ωφέλειας και υπηρεσιών διαδικτύου, Διάγραμμα 1.

Διάγραμμα 1. Ενδιαφέρον για ανάπτυξη υπηρεσιών connected home.
Πηγή: Ericsson ConsumerLab, Connected Homes, 2015
{{{ ArticleFiles }}}