Περικόπτουν τεχνολογικές και τηλεπικοινωνιακές δαπάνες τα ελληνικά νοικοκυριά

Έρευνες - Μελέτες

14 Σεπτεμβρίου 2017

H καθυστέρηση αναβάθμισης προϊόντων τεχνολογίας, όπως ηλεκτρονικοί υπολογιστές και κινητά τηλέφωνα, και η περικοπή των τηλεπικοινωνιακών δαπανών είναι κάποια από τα μέσα που ενεργοποιούν τα ελληνικά νοικοκυριά, για περικόψουν τα κόστη τους. Η αναβολή στην ανανέωση τεχνολογικών προϊόντων κατατάσσεται στην πέμπτη θέση της λίστας των ενεργειών, στις οποίες προβαίνουν οι Έλληνες για να ψαλιδίσουν το κόστος ζωής τους. Ο δε περιορισμός των τηλεπικοινωνιακών εξόδων βρίσκεται στη δέκατη θέση της ίδιας λίστας.

Από την αναβάθμιση προϊόντων τεχνολογίας προσπαθούν να περικόψουν έξοδα οι ΈλληνεςΣυνολικά, 8 στους 10 Έλληνες προσπαθούν, σε σταθερή βάση, να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους, σημαντικά μεγάλη μερίδα του πληθυσμού, εάν συγκριθεί με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, που βρίσκεται στο 56%. Οι κύριες ενέργειες των Ελλήνων για περικοπή των εξόδων, που βρίσκονται στην κορυφή της προαναφερθείσας λίστας, συνεχίζουν να εντοπίζονται: στη μείωση των δαπανών μέσω της αγοράς φθηνότερων ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (68%), στις περικοπές των εξόδων για διασκέδαση εκτός σπιτιού (66%) και στα έξοδα για ρουχισμό  (63%).  

Την παραπάνω εικόνα αποτυπώνει η παγκόσμια έρευνα “Consumer Confidence and Spending Intentions” της Nielsen, που μετρά το βαθμό αισιοδοξίας, τις μεγαλύτερες ανησυχίες και την πρόθεση αγορών περισσότερων από 30.000 καταναλωτών σε 63 χώρες για το 2ο τρίμηνο του 2017. Σύμφωνα με την έρευνα, μεταξύ των Ευρωπαϊκών χωρών, η Ελλάδα εξακολουθεί να καταλαμβάνει την πρώτη θέση αναφορικά με την εργασιακή ανασφάλεια. Συγκεκριμένα, 4 στους 10 Έλληνες ανησυχούν για την εργασία τους, ενώ ακολουθούν οι ανησυχίες για την οικονομία (35%) και τα χρέη/οφειλές του νοικοκυριού (24%), ανησυχίες που ξεχωρίζουν σταθερά οι  Έλληνες τα τελευταία 4 χρόνια. 

Μεταξύ των ανησυχιών που διέπουν τους Ευρωπαίους πολίτες, ο φόβος για τρομοκρατικές επιθέσεις (27%) για το 2ο τρίμηνο του 2017 ήταν αυξημένος κατά έξι ποσοστιαίες μονάδες και εξακολουθεί να καταλαμβάνει την πρώτη θέση από το τελευταίο τρίμηνο του 2015. Ακολουθείται από τις ανησυχίες για την υγεία (19%), την εργασία (18%) και την οικονομία (18%). 

Απαισιοδοξία
Η έρευνα διαπιστώνει ότι, στην Ελλάδα, ο δείκτης αισιοδοξίας παρέμεινε στα ίδια χαμηλά επίπεδα μειωμένος, μάλιστα, κατά μία μονάδα (52). Στην Ευρώπη, ο δείκτης (85) συνεχίζει την ανοδική του πορεία για ένατο συνεχές τρίμηνο. Μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, ο δείκτης αυξήθηκε σε 22 από τις 33 χώρες, ενώ έμεινε σταθερός σε τέσσερις από αυτές. 

Σύμφωνα με την έρευνα Consumer Confidence της Nielsen για το 2ο τρίμηνο του 2017, ο παγκόσμιος δείκτης αισιοδοξίας των καταναλωτών ανέρχεται στις 104 μονάδες, αυξημένος κατά τρεις μονάδες σε σχέση με το τελευταίο τρίμηνο του 2016.

Στην Ελλάδα το 85% των ερωτώμενων  πιστεύει ότι η χώρα θα συνεχίσει να βρίσκεται σε οικονομική ύφεση και την επόμενη χρονιά. Το ποσοστό αυτό είναι το υψηλότερο ανάμεσα στις 63 χώρες που συμμετέχουν στην έρευνα της Nielsen, ανά τον κόσμο. 

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2017

ΤΕΥΧΟΣ

13

Έρευνα για την Αγορά Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών 2017/ 2018

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας