Δεν λέμε την αλήθεια στα social media για να πάρουμε likes

Έρευνες - Μελέτες

05 Μαΐου 2017

Οι άνθρωποι στρέφονται στα social media προσπαθώντας να κάνουν επίδειξη στους φίλους τους, να συγκεντρώσουν όσα περισσότερα “likes” μπορούν και να νιώσουν καλά με τον εαυτό τους. Ωστόσο, σε αυτήν τους την προσπάθεια για κοινωνική επιβεβαίωση, οι άνθρωποι παίζουν με την αλήθεια και ωραιοποιούν τη ζωή τους. Νέα έρευνα της Kaspersky Lab φανερώνει ότι ένα στους δέκα τροποποιεί την αλήθεια στα social media αναζητώντας περισσότερα “likes” στις αναρτήσεις του.

Η έρευνα, επίσης, φανερώνει ότι στο βωμό των “likes”, οι άνδρες είναι πιο πιθανό να αναρτήσουν προσωπικές τους πληροφορίες σε σύγκριση με τις γυναίκες. Ένας στους δέκα (9%) θα αναρτούσε μία προσωπική του γυμνή φωτογραφία σε σύγκριση με μόλις 5% των γυναικών. Επίσης, το 13% των ανδρών θα αναρτούσε φωτογραφία φίλου που φοράει κάτι αποκαλυπτικό. 

Για να τραβήξουν την προσοχή και να εξασφαλίσουν έναν σημαντικό αριθμό “likes”, περίπου ένας στους δέκα (12%) προσποιείται ότι είναι “κάπου” ή κάνει “κάτι”, το οποίο μπορεί να μην είναι απόλυτα αληθές. Για τους άνδρες, το νούμερο αυτό ανέρχεται στο 14%, γεγονός που δηλώνει ότι αρκετοί θα προτιμούσαν να προσελκύσουν την προσοχή των υπολοίπων στα social media παρά να μοιραστούν μια ρεαλιστική απεικόνιση της ζωής τους.

Η έρευνα αποκαλύπτει ότι οι άνδρες είναι ευαίσθητοι σχετικά με τον αριθμό των “likes” που συγκεντρώνουν στα social media. Μάλιστα, για χάρη των “likes” οι άνδρες είναι περισσότερο πρόθυμοι σε σύγκριση με τις γυναίκες να αποκαλύψουν κάτι ντροπιαστικό ή εμπιστευτικό για τους συνεργάτες, τους φίλους ή τους εργοδότες τους. Έτσι, το 14% των ανδρών δηλώνει πως θα αποκάλυπτε κάτι εμπιστευτικό για κάποιον συνεργάτη σε σύγκριση με το 7% των γυναικών, το 13% είναι πρόθυμο να αναρτήσει κάτι εμπιστευτικό για τον εργοδότη του και το 12% θα αποκάλυπτε κάτι ντροπιαστικό για κάποιον φίλο του συγκρινόμενο με το 6% των γυναικών.

Οι άνδρες αναστατώνονται, επίσης, εάν δεν συγκεντρώσουν τα “likes” που επιθυμούν. Το 24% των ανδρών ανησυχεί μήπως τα “like” στις δημοσιεύσεις τους είναι λίγα και θεωρηθούν από τους φίλους τους μη δημοφιλείς σε σύγκριση με το 17% των γυναικών. Επιπροσθέτως, το 29% των ανδρών παραδέχεται πως θυμώνει αν κάποιος που έχει σημασία γι' αυτούς δεν κάνει “like” στις δημοσιεύσεις τους.

Στο κυνήγι των “likes”, οι άντρες τείνουν να παρουσιάζουν τον εαυτό τους και τους φίλους τους υπό ένα πιο “επικίνδυνο” πρίσμα, το οποίο, σύμφωνα με την Δρ. Astrid Carolus, Ψυχολόγο των Μέσων στο Πανεπιστήμιο του Würzburg, “ευθυγραμμίζεται με την παραδοχή ότι οι άνδρες δεν επικεντρώνονται τόσο στην κοινωνική αρμονία και είναι μάλλον πιο πρόθυμοι να πάρουν ρίσκα”. Έτσι, το 15% των ανδρών αποκάλυψε ότι θα δημοσίευε μια φωτογραφία φίλων υπό την επήρεια αλκοόλ σε σύγκριση με το 8% των γυναικών, το 12% θα δημοσίευε φωτογραφία με αποκαλυπτικά ρούχα και το 9% των ανδρών είναι έτοιμο να δημοσιεύσει ακόμα και μια γυμνή φωτογραφία του σε σύγκριση με το μόλις 5% των γυναικών.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2017

ΤΕΥΧΟΣ

12

Έρευνα για την Αγορά Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών 2016/ 2017 UPDATE

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ