Έρευνες - Μελέτες

Στροφή των καταναλωτών σε smartphones και tablets για την εξαργύρωση κουπονιών

tabletmanwoman1

Κρίσιμη μάζα αποκτούν, πλέον, στις ΗΠΑ οι εφαρμογές (apps) και οι υπηρεσίες, που σχετίζονται με τα ηλεκτρονικά κουπόνια και την εξαργύρωσή τους. Ήδη, ποσοστό 55% των ενήλικων χρηστών του Διαδικτύου αναμένεται, έως τα τέλη του 2014, να έχει κάνει τουλάχιστον μια συναλλαγή με ένα ψηφιακό κουπόνι. Σύμφωνα με όσα αναφέρει το eMarketer, ήδη, στην αμερικανική αγορά οι fun των digital κουπονιών αυξάνονται, με την αγορά να περνάει σε φάση σταδιακής ωρίμανσης, αν και - όπως επισημαίνουν - υπάρχει ακόμη πρόσφορο έδαφος για περαιτέρω ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια.

Ένας στους δύο χρήστες του Ίντερνετ στις ΗΠΑ χρησιμοποιεί mobile συσκευές, για να εξαργυρώσει κουπόνιαΤο eMarketer εκτιμά ότι ο αριθμός των ενηλίκων, που θα χρησιμοποιούν κουπόνια μέσω φορητών συσκευών - είτε για online, είτε για offline αγορές - θα αυξηθεί από 78,7 εκατ. το 2014 σε 92,5 εκατ. το 2015 και σε 104 εκατ. το 2016, αντιπροσωπεύοντας αντίστοιχα ποσοστά 70%, 76,5% και 82% αντίστοιχα, των συνολικών χρηστών ψηφιακών κουπονιών.

Η άνοδος της δημοτικότητας των ψηφιακών κουπονιών συμβαδίζει με την αύξηση της διείσδυσης των φορητών ηλεκτρονικών συσκευών (smartphones και tablets), καθώς και με την ενίσχυση του mobile internet.

Άλλος παράγοντας, που ενισχύει τη χρήση των ψηφιακών κουπονιών, είναι και η αυξανόμενη τάση υιοθέτησής τους από τις ίδιες τις εταιρείες. Σήμερα το eMarketer υπολογίζει ότι μόνο το 36,5% των brands λανσάρει τα κουπόνια ως μέσο marketing, ενώ μέχρι το 2016 το ποσοστό αυτό θα ανέλθει σε 44,5%. Η έρευνα της eMarketer διαπιστώνει, επίσης, ότι οι χρήστες tablet είναι πιο πιθανό να υιοθετήσουν τα digital κουπόνια σε σχέση με τους κατόχους smartphone.

Τι γίνεται στην Ελλάδα
Ήδη, το ελληνικό λιανεμπόριο έχει αρχίσει να εισέρχεται στην ψηφιακή εποχή, αξιοποιώντας τη δυναμική των mobile applications. Το αμέσως επόμενο διάστημα, μάλιστα, αναμένεται να κάνουν την πιλοτική εμφάνιση τους στην ελληνική αγορά τα πρώτα ηλεκτρονικά κουπόνια προσφορών σε κινητά. Τα ηλεκτρονικά κουπόνια θα αντικαταστήσουν τα κλασικά χάρτινα, τα οποία χρησιμοποιούν για τις αγορές τους όλο και περισσότεροι καταναλωτές.

Σήμερα, στην Ελλάδα, κυκλοφορούν 3,8 εκατομμύρια εκπτωτικά κουπόνια σε ετήσια βάση, εκ των οποίων το 62% εξαργυρώνεται στα ταμεία των σούπερ μάρκετ. Η εκτίμηση είναι ότι ο αριθμός τους θα διευρυνθεί τα προσεχή έτη στην Ελλάδα και ένα τμήμα τους, μεγαλύτερο του ενός τρίτου, θα είναι ψηφιακό. Χάρη στη νέα τεχνολογία, ο καταναλωτής, μέσα από ειδική δωρεάν εφαρμογή, που θα έχει εγκαταστήσει στο κινητό, θα εξαργυρώνει από τη συσκευή του, προσφορές και εκπτωτικά κουπόνια, χωρίς εκτύπωση ή άλλη διαδικασία.

Τα ηλεκτρονικά εκπτωτικά κουπόνια, μέσω mobile app, θα λανσάρει στην ελληνική αγορά η Warply σε συνεργασία με τη First Data Hellas.