“Ψηφιακά πορτοφόλια” και virtual reality αλλάζουν το λιανεμπόριο

Έρευνες - Μελέτες

02 Μαρτίου 2017

Ιδιαίτερα θετικοί σε νέες τεχνολογίες, που τους επιτρέπουν να κάνουν τις αγορές και τις πληρωμές πιο γρήγορα, εύκολα και με μεγαλύτερη ασφάλεια, είναι σήμερα οι καταναλωτές. Σε αυτήν τη λογική, δείχνουν αυξημένο ενδιαφέρον για νέους τρόπους αγορών και πληρωμών, που, μέχρι και μερικά χρόνια πριν, θα φάνταζαν εκτός πραγματικότητας. Για παράδειγμα, έντονο είναι το ενδιαφέρον των καταναλωτών για την τεχνολογία της εικονικής πραγματικότητας, καθώς ευελπιστούν ότι μέσω αυτής θα μπορούν να ολοκληρώσουν μία αγορά απλά και μόνο με ένα νεύμα του κεφαλιού.

Οι καταναλωτές δείχνουν αυξημένο ενδιαφέρον για νέες τεχνολογίες στον τομέα των αγορών και των πληρωμώνΑνάλογα αυξημένο βαίνει και το ενδιαφέρον για τους νέους τρόπους και τις νέες τεχνολογίες στον τομέα των πληρωμών. Τα “ψηφιακά πορτοφόλια” συνεχίζουν να μονοπωλούν το ενδιαφέρον στα smartphones και τους φορητούς υπολογιστές σε όλο τον κόσμο. Κυριαρχούν στις συζητήσεις σχετικά με τους νέους τρόπους πληρωμών, με το θέμα, μάλιστα, να κατακτά την κορυφή (75%) στις social συζητήσεις, που καταγράφει και αναλύει η έρευνα της Mastercard “Digital Payments”, στην ετήσια έκδοση για το 2017. Σύμφωνα με τα ευρήματα της, η αυξημένη αποδοχή των ψηφιακών πορτοφολιών στα φυσικά καταστήματα, το Διαδίκτυο και σε αγορές εντός εφαρμογών (in-app) προκάλεσε πάνω από 2 εκατομμύρια αναφορές, με το 84% αυτών να καταγράφονται στο Twitter.

Στις συζητήσεις τους, οι καταναλωτές υπογράμμιζαν συνεχώς ότι η επιτυχία των νέων τεχνολογιών και των νέων τρόπων πληρωμής θα κριθεί από την ασφάλεια και την προστασία που θα προσφέρουν, σε μεγαλύτερο βαθμό από τις ήδη υπάρχουσες. Σχεδόν οι μισοί καταναλωτές (43%) έδειξαν το ενδιαφέρον τους για τη χρήση τόσο βιομετρικών χαρακτηριστικών, όσο και άλλων μορφών ταυτοποίησης, τα οποία θα προσφέρουν αυξημένη ασφάλεια και μείωση στο ενδεχόμενο απάτης, προχωρώντας ένα βήμα πέρα από τα παραδοσιακά συνθηματικά (passwords).

Εκτός από τις πληρωμές, όμως, οι καταναλωτές προσβλέπουν και σε πρόσθετες λειτουργίες, όπως την αποθήκευση στοιχείων καρτών προγραμμάτων επιβράβευσης καθώς και την υποστήριξη closed-loop συστημάτων στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Οικιακοί βοηθοί
Η ενεργοποίηση νέων τεχνολογιών, όπως η τεχνητή νοημοσύνη και οι “έξυπνοι” οικιακοί βοηθοί ήταν το δεύτερο θέμα με τις περισσότερες συζητήσεις μέσα στο 2016. Επίσης, το λεγόμενο Internet of Things, αποτέλεσε ένα από τα πιο δημοφιλή θέματα, με την πλειονότητα των σχετικών συζητήσεων να καταγράφονται στη Β. Αμερική (44%) και την Ευρώπη (34%). Πιο συγκεκριμένα, οι συζητήσεις επικεντρώθηκαν στο πως το Internet of Things θα γίνει Internet of Payments, ώστε οι πληρωμές να μπορούν να πραγματοποιούνται από οποιαδήποτε συνδεδεμένη συσκευή.

Στο μεταξύ, οι φορητές συσκευές - wearables - οδήγησαν τις συζητήσεις σχετικά με τις νέες και αναδυόμενες τεχνολογίες, οι οποίες τροφοδοτήθηκαν από ανακοινώσεις συνεργασιών ανάμεσα σε εταιρείες που αναπτύσσουν τεχνολογία και εταιρείες παροχών πληρωμών.

Βιομετρικά στοιχεία
Οι νέες εξελίξεις σε ζητήματα αναγνώρισης προσώπου και ταυτοποίησης μέσω δακτυλικών αποτυπωμάτων, αποτέλεσαν το περιεχόμενο σε περισσότερες από τις μισές συζητήσεις (51%) σχετικά με βιομετρικά και ταυτοποίηση. Παράλληλα, το social media buzz σχετικά με τις νέες αυτές τεχνολογίες βιομετρικών και ταυτοποίησης, υπήρξε ιδιαίτερα θετικό.

Στο μεταξύ, οι καταναλωτές εξέφρασαν παράπονα για τη χρήση συνθηματικών (passwords), την εισαγωγή τους, το να τα ξεχνούν και να τα ανακτούν κι έδειξαν ενδιαφέρον σε τρόπους που θα μπορούσαν να τους απαλλάξουν εντελώς από αυτά, μέσα από εύκολες και βελτιωμένες εναλλακτικές ταυτοποίησης.

Η έρευνα
Η Mastercard, σε συνεργασία με την PRIME Research, πραγματοποίησε την 5η ετήσια έρευνα Digital Payments, σχεδιασμένη για να αναγνωρίζει τις συνεχώς αυξανόμενες συζητήσεις σχετικά με τους νέους τρόπους πληρωμών. Καταγράφοντας περισσότερα από 3,5 εκατομμύρια posts στα social media τον τελευταίο χρόνο - μέσω του Synthesio - σε Twitter, Facebook, Instagram, Forums, Google+, YouTube, Vkontakte και Weibo, η έρευνα εξετάζει social συζητήσεις στις αγορές 188 χωρών σε όλο τον κόσμο.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2018

ΤΕΥΧΟΣ

15

ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΠΕ 2018/ 2019

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ