Αύξηση 1.345% στις ανέπαφες συναλλαγές το 2016 στην Ελλάδα

Έρευνες - Μελέτες

08 Φεβρουαρίου 2017

Σε νέα εποχή έχουν εισέλθει η ελληνική αγορά πληρωμών, με τις οικονομικές προκλήσεις της τελευταίας διετίας  να συμβάλλουν στην προσαρμογή και μετεξέλιξη των συνηθειών των Ελλήνων καταναλωτών. Στο χώρο των πληρωμών, αυτές οι ειδικές συνθήκες έχουν δημιουργήσει ένα περιβάλλον σταδιακής εξοικείωσης με τις ηλεκτρονικές πληρωμές. Ως αποτέλεσμα, ο αριθμός των τερματικών POS διπλασιάστηκε από 150.000 το 2015 σε 300.000 το 2016. Αντίστοιχα, ο τζίρος αγορών μέσω POS αυξήθηκε κατά 136% τα τελευταία 2 χρόνια, ενώ ο αριθμός καρτών, που έχουν εκδοθεί στην ελληνική αγορά, έφτασε τα 14,6 εκατ., αυξημένος κατά 1,8 εκατ. σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2015. 

Ταχύτατη εξάπλωση της χρήσης καρτών και αύξηση του τζίρου αγορών μέσω POS κατά 136% την τελευταία διετίαΤα σχετικά στοιχεία παρουσίασε χθες η Mastercard, περιγράφοντας τα δεδομένα που συνθέτουν αυτό το νέο περιβάλλον πληρωμών στην Ελλάδα. Όπως προκύπτει από τα σχετικά στοιχεία, στην ευρεία εξάπλωση της χρήσης καρτών στην Ελλάδα, την πρώτη θέση κατέχουν οι χρεωστικές, αποτελώντας το 81% του συνολικού αριθμού ενεργών καρτών σε κυκλοφορία (11,8 εκατ.), με το 1,3 εκατ. εξ αυτών να έχουν εκδοθεί μέσα στον τελευταίο χρόνο (2015-2016). Παράλληλα, ο τζίρος αγορών μέσω POS κατέγραψε αύξηση της τάξης του 390% σε σύγκριση με το 2014. Οι χρεωστικές κάρτες φαίνεται να κερδίζουν και ποιοτικά τις προτιμήσεις των καταναλωτών, με υψηλά επίπεδα ικανοποίησης και πρόθεσης για χρήση στο μέλλον, σύμφωνα με στοιχεία έρευνας που πραγματοποίησε η Focus Bari για τη Mastercard (2016). 

Ανέπαφες συναλλαγές
Ένα επιπλέον χαρακτηριστικό του νέου περιβάλλοντος στην αγορά πληρωμών της χώρας, σύμφωνα με τη Mastercard, είναι ότι οι Έλληνες επιλέγουν την τεχνολογία ανέπαφων πληρωμών για τις αγορές τους, όπως καταδεικνύουν και τα εντυπωσιακά στοιχεία που προέκυψαν για τη χρονιά, που μόλις τέλειωσε. Ο συνολικός αριθμός καρτών Mastercard ανέπαφης τεχνολογίας, έφτασε τα 4,3 εκατ. το 2016. Πιο συγκεκριμένα, οι Έλληνες αγκάλιασαν τις ανέπαφες πληρωμές με εντυπωσιακό ρυθμό μέσα στο 2016, καθώς οι ανέπαφες συναλλαγές σημείωσαν αύξηση ύψους 1.345% σε σύγκριση με το 2015. Η τάση αυτή ενισχύεται περαιτέρω από τον αριθμό των POS ανέπαφων πληρωμών, ο οποίος έφτασε τα 220.000 συνολικά τερματικά την προηγούμενη χρονιά. 

Οι Έλληνες καταναλωτές επιλέγουν την ταχύτητα, την ευκολία και την αναβαθμισμένη αγοραστική εμπειρία, που προσφέρουν οι ανέπαφες συναλλαγές. Η υψηλότερη διείσδυση των ανέπαφων συναλλαγών καταγράφεται στα καταστήματα παιχνιδιών και ειδών hobby (63%), στα φαρμακεία (34%), στα βενζινάδικα (25%), στα καταστήματα τροφίμων και super markets (20%), καθώς και στα καταστήματα ειδών ένδυσης (18%). 

Ο νέος κόσμος του εμπορίου
Συνολικά, μία σημαντική διαπίστωση, που προκύπτει από το νέο αυτό περιβάλλον συναλλαγών, το οποίο έχει δημιουργηθεί, είναι η απομάκρυνση από την έννοια της φυσικής εγγύτητας. Σύμφωνα με τα στελέχη της Mastercard, σε μία τέτοια καθημερινότητα, όπου η προσβασιμότητα αλλάζει και η mobile τεχνολογία κυριαρχεί, οι ανάγκες και οι συνήθειες των καταναλωτών ακολουθούν αυτήν την εξέλιξη, οδηγώντας το εμπόριο σε μία νέα πλέον εποχή.

Να σημειωθεί ότι η Mastercard παρουσίασε τον Ιούνιο του 2016 και στην Ελλάδα το Masterpass, μία παγκόσμια, διακαναλική, ψηφιακή υπηρεσία πληρωμών για πιστωτικά ιδρύματα, εμπόρους και καταναλωτές, η οποία προσφέρει γρήγορη, ομαλή, συνεπή εμπειρία στην ολοκλήρωση της παραγγελίας (διαδικασία checkout), σε οποιαδήποτε συνδεδεμένη συσκευή. 

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2018

ΤΕΥΧΟΣ

15

ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΠΕ 2018/ 2019

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ