Έρευνες - Μελέτες

Νέα μείωση για τις παγκόσμιες πωλήσεις tablets

tabletman1

Κάθε άλλο παρά εορταστικό ήταν το κλίμα, που επικράτησε στην παγκόσμια αγορά tablets κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2016. Το διάστημα Οκτωβρίου - Δεκεμβρίου 2016, παρά τις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, που παραδοσιακά τονώνουν την αγορά των συσκευών, ήταν το ένατο συνεχές πτωτικό τρίμηνο για τις πωλήσεις tablets. Συνολικά, η αγορά υποχώρησε και σε επίπεδο έτους, επιβεβαιώνοντας ότι τα tablets συνεχίζουν να πλήττονται καίρια από τον ανταγωνισμό άλλων συσκευών, αλλά και από εγγενή προβλήματα του ίδιου του τομέα.

Για ένατο συνεχές τρίμηνο, η αγορά περιορίστηκε εκ νέου το τελευταίο τρίμηνο του 2016Σύμφωνα με την International Data Corporation (IDC), το 4ο τρίμηνο του 2016, σε παγκόσμιο επίπεδο, πωλήθηκαν 52,9 εκατ. tablets, που συνιστά μείωση κατά 20,1% από την αντίστοιχη επίδοση της αγοράς ένα χρόνο νωρίτερα.

Σε επίπεδο έτους, το 2016 οι παγκόσμιες πωλήσεις tablets κινήθηκαν στα επίπεδα των 174,8 εκατ. τεμαχίων, μειωμένες κατά 15,6% έναντι του 2015, που κι αυτό είχε κλείσει αρνητικά για τον τομέα. Όπως σχολιάζουν οι αναλυτές της IDC (Worldwide Quarterly Tablet Tracker) και οι πωλήσεις του 4ου τριμήνου επιβεβαίωσαν ότι η όποια κινητικότητα παρατηρείται στην αγορά των tablets συνδέεται, κυρίως, με την προϊοντική κατηγορία των detachable tablets (συσκευές με αποσπώμενο πληκτρολόγιο). Πάντως, όπως σχολιάζουν κι αυτή η κινητικότητα δεν είναι ακόμη ικανή να ανατρέψει τη συνολική εικόνα της αγοράς των tablets, αν και οι συγκεκριμένες συσκευές αυξάνουν διαρκώς τη δημοτικότητά τους και παραμένουν το “σημείο - κλειδί” για την ανάκαμψη της αγοράς. 

Οι κατασκευαστές
Από τα στοιχεία της IDC, προκύπτει ότι η Apple διατήρησε την πρώτη θέση της παγκόσμιας αγοράς tablets το 4ο τρίμηνο του 2016, με τη Samsung να βρίσκεται στη δεύτερη. Τρίτη στην παγκόσμια κατάταξη κατετάγη η Amazon, με τη Lenovo να ακολουθεί στην τέταρτη θέση και τη Huawei να έπεται στην πέμπτη.

Το μέλλον
Σε προηγούμενο report της, η IDC έχει προβλέψει ότι η αγορά των tablets θα παραμείνει πτωτική και το 2017, με την ανάκαμψη να τοποθετείται από το επόμενο έτος, το 2018. Όπως αναφέρει πάντως η εταιρεία, η επίδοση της αγοράς και το 2018 θα είναι οριακή, με την ανάπτυξη να παραμένει σε χαμηλά μονοψήφια ποσοστά. Θα προέλθει δε, κυρίως, από τη συνεχιζόμενη άνοδο της προϊοντικής κατηγορίας των detachable tablets (συσκευές με αποσπώμενο πληκτρολόγιο).

Από γεωγραφικής πλευράς, στις αναδυόμενες αγορές οι πωλήσεις tablets θα συνεχίσουν να μειώνονται και το 2018, καθώς η άνοδος στην κατηγορία των detachables θα είναι μεν αρκετή για να ισορροπήσει τη συνεχιζόμενη μείωση στις υπόλοιπες κατηγορίες, αλλά όχι για να οδηγήσει την αγορά σε ανάπτυξη. Η  IDC εκτιμά ότι τα tablets στις αναδυόμενες αγορές θα περάσουν σε θετικό πρόσημο από το 2020 και μετά. Στο μεταξύ, στις λεγόμενες “ώριμες” αγορές, ήδη, από το 2018 και τουλάχιστον μέχρι το 2020, θα υπάρξει μονοψήφιος θετικός ρυθμός ανάπτυξης , με τις πωλήσεις των detachable tablets να “σώζουν” τον κλάδο από την πτώση.

Top 5 Κατασκευαστών Tablet, Πωλήσεις, Μερίδιο Αγοράς και Αύξηση, 4ο τρίμηνο 2016 (Προκαταρκτικά αποτελέσματα, σε εκατ. τεμ.)

Πηγή: IDC Worldwide Quarterly Tablet Tracker, Φεβρουάριος 2017

Top 5 Κατασκευαστών Tablet, Πωλήσεις, Μερίδιο Αγοράς και Αύξηση, 2016 (Προκαταρκτικά αποτελέσματα, σε εκατ. τεμ.)

Πηγή: IDC Worldwide Quarterly Tablet Tracker, Φεβρουάριος 2017