Έξαρση των ψευδών διαφημίσεων στο Διαδίκτυο το 2016

Έρευνες - Μελέτες

27 Ιανουαρίου 2017

Τουλάχιστον 1,7 δισεκατομμύρια  ψευδείς διαφημίσεις, αριθμό υπερδιπλάσιο έναντι του 2015, “κατέβασε” η Google το 2016. Όπως μάλιστα εξηγεί η εταιρεία, αν οι χρήστες δαπανούσαν ένα δευτερόλεπτο για να αφαιρέσουν καθεμία από αυτές τις ψευδείς διαφημίσεις, θα χρειάζονταν πάνω από 50 χρόνια. Οι ψευδείς διαφημίσεις προωθούν παράνομα προϊόντα και μη ρεαλιστικές προσφορές και μπορούν να ξεγελάσουν τους χρήστες, ωθώντας τους να μοιραστούν προσωπικές πληροφορίες, καθώς και να μολύνουν συσκευές με κακόβουλο λογισμικό. 

Περίπου 1,7 δις ψευδείς διαφημίσεις “κατέβασε” το 2016 η Google“Τελικά, οι ψευδείς διαφημίσεις αποτελούν μια απειλή για τους χρήστες, συνεργάτες της Google και την ίδια τη βιωσιμότητα του ελεύθερου Διαδικτύου”, αναφέρει σε άρθρο του στο επίσημο blog της εταιρείας ο Director of Product Management, Sustainable Ads της Google, Scott Spencer.

Κάποιες από τις πιο κοινές ψευδείς διαφημίσεις που συναντάμε στο Διαδίκτυο - σύμφωνα με τον ίδιο - είναι διαφημίσεις που προάγουν παράνομες δραστηριότητες ή προϊόντα. “Απενεργοποιήσαμε πάνω από 68 εκατομμύρια ψευδείς διαφημίσεις για παραβιάσεις σχετικές με την περίθαλψη, κατά πολύ περισσότερες από τις 12,5 εκατομμύρια το 2015”, αναφέρει.

Επίσης, η εταιρεία εντόπισε περισσότερες προσπάθειες να διαφημιστούν προσφορές σχετικές με τυχερά παιχνίδια, χωρίς την κατάλληλη άδεια από τους ρυθμιστές στις χώρες που λειτουργούν. “Κατεβάσαμε πάνω από 17 εκατομμύρια ψευδείς διαφημίσεις για παραβιάσεις σχετικά με τυχερά παιχνίδια μέσα στο 2016”, ανέφερε επίσης. 

Παραπλανητικές διαφημίσεις
Κάποιες διαφημίσεις προσπαθούν να πάρουν clicks και προβολές με το να παραπλανούν τους χρήστες με ερωτήσεις όπως: “Κινδυνεύεις από αυτήν τη σπάνια δερματολογική ασθένεια;” ή με το να προτείνουν θαυματουργές θεραπείες, όπως ένα χάπι που θα σας βοηθούσε να χάσετε 50 κιλά μέσα σε τρεις μέρες χωρίς κόπο. “Μέσα στο 2016, κατεβάσαμε περίπου 80 εκατομμύρια ψευδείς διαφημίσεις, που στόχευαν να εξαπατήσουν, να παραπλανήσουν και αναστατώσουν τους χρήστες”, τονίζει ο Spencer. 

Κακόβουλες πρακτικές
Υπερασπιζόμενος την πολιτική που διέπει τα είδη διαφημίσεων, τα οποία επιτρέπει ή όχι η Google,  με στόχο να προστατεύσει τους χρήστες από αποπροσανατολιστικές, ακατάλληλες ή κακόβουλες διαφημίσεις, ο Scott Spencer εξηγεί ότι το 2016 η εταιρεία έκανε δύο βασικές κινήσεις για να βελτιώσει τις επιδόσεις της.

Αρχικά, διεύρυνε την πολιτική της, για να προστατέψει τους χρήστες από παραπλανητικές και επιθετικές προσφορές. Για παράδειγμα, τον Ιούλιο, απαγόρευσε τις διαφημίσεις για τα πρόσκαιρα δάνεια (payday loans), που καταλήγουν συχνά σε υπέρογκους λογαριασμούς και υψηλό ποσοστό αθέτησης για τους χρήστες. “Σε έξι μήνες από τότε που θεσπίστηκε η πολιτική αυτή, απενεργοποιήσαμε πάνω από 5 εκατομμύρια διαφημίσεις για πρόσκαιρα δάνεια”, αναφέρει ο Scott Spencer.

Επιπλέον, ενδυνάμωσε την τεχνολογία της, ώστε να μπορεί να εντοπίζει και να απενεργοποιεί ψευδείς διαφημίσεις ακόμη πιο γρήγορα. Για παράδειγμα, οι διαφημίσεις “trick to click” εμφανίζονται συχνά ως ειδοποιήσεις συστήματος με στόχο να πείσουν τους χρήστες να τις πατήσουν, χωρίς να συνειδητοποιούν ότι συχνά κατεβάζουν κακόβουλο λογισμικό (malware). “Το 2016, τα συστήματα μας, εντόπισαν και απενεργοποίησαν στο σύνολο 112 εκατομμύρια διαφημίσεις “trick to click”, έξι φορές περισσότερο απ’ ό,τι το 2015”, τονίζει ο Scott Spencer. 

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

17

Έρευνα για τη βιομηχανία Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών 2019/ 2020

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ