Οι χρήστες νιώθουν άσχημα, όταν δεν συγκεντρώνουν όσα likes επιθυμούν

Έρευνες - Μελέτες

26 Ιανουαρίου 2017

Σε παράγοντα ανησυχίας και αναστάτωσης για τους χρήστες τους μπορούν να εξελιχθούν τα social media, με το “κυνήγι” των likes διαδραματίζει κεντρικό ρόλο σε αυτό. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που ξεκίνησαν να υπάρχουν ως ένα τρόπος για να παραμένουμε σε επαφή με τους φίλους μας και να μοιραζόμαστε ευχάριστες αναμνήσεις, κάνουν, πλέον, συχνά πολλούς ανθρώπους να νιώθουν άσχημα.

Η ζήλια για τις online δημοσιεύσεις φίλων προκαλεί αρνητικά συναισθήματα στους ανθρώπουςΤα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας της Kaspersky Lab δείχνουν ότι, στην πλειοψηφία τους, οι χρήστες αισθάνεται άσχημα ή νιώθουν αναστατωμένοι, όταν δεν συγκεντρώνουν όσα likes επιθυμούν για κάποια δημοσίευση τους. Επιπλέον, το 42% τονίζει ότι αισθάνεται ζήλια, όταν οι φίλοι του συγκεντρώνουν περισσότερα likes. Επιπλέον, η έρευνα δείχνει ότι οι άνθρωποι αισθάνονται ζήλια, όταν βλέπουν τις φαινομενικά πιο ευτυχισμένες ζωές φίλων τους στα social media.

Σε έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 16.750 άνθρωποι απ’ όλον τον κόσμο, η Kaspersky Lab εντόπισε τα συναισθήματα απογοήτευσης των χρηστών με τα social media. Οι άνθρωποι συχνά βιώνουν αρνητικά συναισθήματα τις φορές που έχουν περάσει χρόνο ασχολούμενοι με τα social media εξαιτίας διαφόρων γεγονότων, κάτι που εμμέσως εξουδετερώνει τα θετικά τους αποτελέσματα.

Οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων επισκέπτονται τα social media για θετικούς, κυρίως, λόγους και για να νιώσουν καλά. Οι περισσότεροι άνθρωποι (65%) χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα για να μένουν σε επαφή με φίλους και συναδέλφους και να βλέπουν διασκεδαστικές και αστείες δημοσιεύσεις (60%). 

Ψηφιακή …χαρά
Η έρευνα διαπιστώνει ότι οι άνθρωποι αφιερώνουν, επίσης, ένα σημαντικό χρονικό διάστημα για τη δημιουργία ψηφιακών προφίλ και το τροφοδοτούν με όλα τα είδη των θετικών στιγμών, σημειώνοντας τα πράγματα που τους κάνουν να χαμογελούν (61%) κι ενημερώνοντας τα δίκτυά τους για τις υπέροχες στιγμές που περνούν κατά τη διάρκεια των εορτών και των διακοπών (43%) τους.

Ενώ δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το 72% των ανθρώπων ενοχλείται από τις διαφημίσεις, που έχουν γίνει εξαιρετικά παρεμβατικές και διακόπτουν τις online επικοινωνίες τους, οι ουσιαστικοί λόγοι για την απογοήτευση τους είναι αρκετά βαθύτεροι. Παρά την επιθυμία να αισθάνονται καλά από τις αλληλεπιδράσεις τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όταν οι άνθρωποι βλέπουν τις ευτυχισμένες δημοσιεύσεις των φίλων τους σχετικά με διακοπές, χόμπι και πάρτι, συχνά μένουν με την πικρή αίσθηση ότι οι άλλοι άνθρωποι απολαμβάνουν τη ζωή περισσότερο από τους ίδιους.

Για παράδειγμα, το 59% αισθάνθηκε δυσαρεστημένο, όταν είδε δημοσιεύσεις φίλων του από ένα πάρτι στο οποίο δεν είχε προσκληθεί, ενώ το 45% αποκάλυψε ότι οι ευτυχισμένες φωτογραφίες των φίλων του από τις διακοπές τους είχαν αρνητική επίδραση επάνω του. Επιπλέον, το 37% παραδέχτηκε ότι η αναδρομή σε παλιές, ευτυχισμένες δημοσιεύσεις μπορεί να του δημιουργήσει την αίσθηση ότι το παρελθόν του ήταν καλύτερο από την τωρινή του ζωή. 

Απογοήτευση
Προηγούμενη έρευνα έχει, επίσης, δείξει την απογοήτευση των ανθρώπων από τα social media, καθώς το 78% παραδέχθηκε ότι έχει εξετάσει το ενδεχόμενο να αποσυρθεί εντελώς από τα κοινωνικά δίκτυα. Το μόνο πράγμα που κάνει τους ανθρώπους να συνεχίζουν να παραμένουν στα social media, είναι ο φόβος απώλειας των ψηφιακών τους αναμνήσεων, όπως οι φωτογραφίες και οι επαφές με τους φίλους τους.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2017

ΤΕΥΧΟΣ

12

Έρευνα για την Αγορά Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών 2016/ 2017 UPDATE

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ