1 στους 5 καταναλωτές στη Δ. Ευρώπη κάνει online αγορές μέσω του κινητού

Έρευνες - Μελέτες

13 Ιανουαρίου 2017

Συνδεδεμένο άρρηκτα με το mobile δείχνει να είναι το μέλλον του διασυνοριακού εμπορίου. Ήδη, σήμερα το 40% των Ασιατών αγοράζει από το εξωτερικό μέσω του κινητού τηλεφώνου, ποσοστό που φθάνει στο 24% στη Βόρεια Αμερική και το 19% στη Δυτική  Ευρώπη.

Ο ασφαλής τρόπος πληρωμών και τα δωρεάν μεταφορικά κρίνουν την επιτυχία των online πωλήσεις εκτός συνόρωνΤο λαμπρό μέλλον για το mobile ηλεκτρονικό εμπόριο περιγράφει η 3η ετήσια έκθεση διασυνοριακού εμπορίου, που δημοσίευσαν η PayPal και η Ipsos. Τα αποτελέσματα της παγκόσμιας έρευνας, η οποία μελέτησε τις online εγχώριες και διασυνοριακές αγοραστικές συνήθειες ανάμεσα σε περισσότερους από 28.000 καταναλωτές σε 32 χώρες, αποκαλύπτει τις νέες προτιμήσεις των διασυνοριακών αγοραστών και επισημαίνει τις πλέον σημαντικές τάσεις στον τομέα του παγκόσμιου ηλεκτρονικού εμπορίου. 

Σύμφωνα με την έρευνα, ολοένα και περισσότεροι Έλληνες έμποροι, πραγματοποιούν πωλήσεις στο εξωτερικό και επεκτείνουν τις επιχειρήσεις τους σε διεθνές επίπεδο, αξιοποιώντας το κανάλι της online εξωστρέφειας. Οι κυριότερες αγορές, όπου αγοράζουν αγαθά και υπηρεσίες από την Ελλάδα μέσω της PayPal, είναι οι ΗΠΑ, η Μεγάλη Βρετανία, η Γερμανία, η Γαλλία και η Ιταλία.

Η έρευνα απαντά στην ερώτηση τι είναι αυτό που παρακινεί τους διεθνείς διασυνοριακούς e-shoppers και τι είναι αυτό που αναζητούν. Για τους Έλληνες εμπόρους, που ενδιαφέρονται να προσελκύσουν πελάτες εκτός συνόρων, το κλειδί της επιτυχίας είναι η ευκολία του καταναλωτή, στην οποία περιλαμβάνονται τα δωρεάν μεταφορικά (46%), ο ασφαλής τρόπος πληρωμής (44%) και η πώληση αγαθών που ενδέχεται να είναι δυσεύρετα σε τοπικό επίπεδο (40%).

Οι διασυνοριακοί e-consumers απ’ όλο τον κόσμο ενδιαφέρονται ακόμα για την εύρεση ελκυστικών προσφορών. Το 76% των ερωτηθέντων διασυνοριακών e-shoppers κατέταξε τις καλύτερες τιμές ως ένα λόγο για την πραγματοποίηση αγορών σε ιστοσελίδες από τους τρεις κορυφαίους προορισμούς. Η πρόσβαση σε είδη μη διαθέσιμα στη χώρα τους ταξινομήθηκε, επίσης, ψηλά (65%), ως ένα κίνητρο για αγορές παγκοσμίως. 

Ηλεκτρονικά είδη
Η έρευνα διαπιστώνει, εξάλλου, ότι οι πλέον δημοφιλείς κατηγορίες για τις διασυνοριακές αγορές διεθνώς είναι: τα είδη ένδυσης, υπόδησης και τα αξεσουάρ (το 46% των ερωτηθέντων διασυνοριακών αγοραστών απ’ όλες τις χώρες έχει πραγματοποιήσει μια αγορά από το εξωτερικό σε αυτήν την κατηγορία κατά τους τελευταίους 12 μήνες. Ακολουθούν τα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης (29%), οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες (25%), η ψηφιακή ψυχαγωγία και τα εκπαιδευτικά αγαθά (24%), καθώς και τα παιχνίδια και χόμπι (23%). 

Χρονικές περίοδοι
Παραδοσιακά, η χειμερινή περίοδος των εορτών αποτελεί μία από τις πιο ενεργές καταναλωτικές περιόδους. Μια νέα μελέτη δείχνει πως η περίοδος αυτή καθίσταται, επίσης, ιδιαίτερα σημαντική για online αγορές και οι καταναλωτές πραγματοποιούν σχετικές αγορές όχι μόνο σε τοπικά, αλλά και σε online καταστήματα του εξωτερικού. Για παράδειγμα, η έρευνα έδειξε πως τα Χριστούγεννα είναι η συγκεκριμένη χρονική περίοδος κατά την οποία το 38% των διασυνοριακών αγοραστών που ερωτήθηκε απ’ όλο τον κόσμο, διατείνεται πως πραγματοποιεί αγορές από ιστοσελίδες άλλων χωρών περισσότερο απ’ ό,τι συνήθως.  

Προκλήσεις
Η έκθεση των Pay Pal και Ipsos αναδεικνύει μια σειρά προκλήσεων, που θα κρίνουν σε ένα μεγάλο βαθμό το μέλλον των διασυνοριακών ηλεκτρονικών πωλήσεων. Όπως σημειώνει, η άνεση του πελάτη είναι μία από τις βασικές κινητήριες δυνάμεις για τις διασυνοριακές αγορές, διεθνώς. Οι κυριότεροι παράγοντες, που δύνανται να ωθήσουν τους αγοραστές να προβούν σε αγορές από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ξένης χώρας, περιλαμβάνουν τα εξής: τα δωρεάν μεταφορικά (επιλέχθηκαν από το 46% των διαδικτυακών καταναλωτών) ένας ασφαλή τρόπος πληρωμής (44%), ακολουθούμενο από τα αγαθά που ενδέχεται να είναι δυσεύρετα σε τοπικό επίπεδο (40%), την εμφάνιση της τιμής σε τοπικό νόμισμα (37%) και το χαμηλότερο συνολικό κόστος (35%). 

Τα μεταφορικά αποτελούν ένα από τα βασικότερα ζητήματα για πολλούς διαδικτυακούς shoppers. Όταν ερωτώνται σχετικά με τα εμπόδια που αφορούν στις αγορές από ξένα ηλεκτρονικά καταστήματα, οι online shoppers επιλέγουν τα μεταφορικά έξοδα αποστολής (το 35% των διαδικτυακών αγοραστών που ρωτήθηκαν διεθνώς), ανησυχούν για την πιθανότητα μη παράδοσης του προϊόντος (33%), την τυχόν καθυστέρηση στο χρόνο παράδοσης (29%) και τους προβληματίζει, επίσης, το ενδεχόμενο το προϊόν να μην αντιστοιχεί στην δοθείσα περιγραφή (29%).

Πληρωμές
Η ασφάλεια καθοδηγεί την επιλογή του τρόπου πληρωμής. Στις 24 από τις 32 χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα, η PayPal αποτελεί την πιο συχνά αναφερθείσα διασυνοριακή μέθοδο πληρωμής. Μάλιστα, ο πιο συχνά αναφερόμενος λόγος, που θα προέτρεπε τους διαδικτυακούς αγοραστές να επιλέξουν την PayPal αντί για έναν άλλον τρόπο πληρωμής, είναι το ότι θα είναι σε θέση να διασφαλίσουν την επιστροφή χρημάτων σε περίπτωση μη παράδοσης του προϊόντος ή ασυμφωνίας με την περιγραφή του. 

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

16

ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΠΕ 2018/ 2019 UPDATE

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ