Έρευνες - Μελέτες

Tα analytics “ξεκλειδώνουν” την ανάπτυξη για το λιανεμπόριο

dataanalytics

Άμεσες και μετρήσιμες λύσεις στους “γρίφους” των εμπορικών προκλήσεων του κλάδου των καταναλωτικών προϊόντων και της λιανικής, μπορούν να δώσουν τα “commercial analytics”, μέσω της σε βάθος πληροφόρησης που παρέχουν. Ως εκ τούτου, είναι, πλέον, σαφές ότι οι επιχειρήσεις, που προβαίνουν στη χρήση της ανάλυσης δεδομένων, έχουν τη δυνατότητα να φτάσουν πιο κοντά στην κερδοφορία.

Τα commercial analytics αποτελούν το “κλειδί” για την ανάπτυξη των εταιρειών καταναλωτικών προϊόντων και λιανικήςΈρευνα της ΕΥ διαπιστώνει πως το 73% των εταιρειών καταναλωτικών προϊόντων και λιανικής θεωρεί την επιδίωξη κερδοφόρου ανάπτυξης ως μια πολύ μεγαλύτερη πρόκληση, σε σχέση με την προηγούμενη δεκαετία. Ως αποτέλεσμα, υπάρχει αυξανόμενη ζήτηση για την αξιοποίηση δεδομένων, προκειμένου να ενισχυθεί η αναπτυξιακή τροχιά των επιχειρήσεων. 

Σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα της ΕΥ (Consumer Products & Retail Survey), οι διευθύνοντες σύμβουλοι κορυφαίων επιχειρήσεων καταναλωτικών προϊόντων και λιανικής γνωρίζουν ότι σε έναν ψηφιακό κόσμο τα commercial analytics μπορούν να δώσουν ώθηση για την απαραίτητη βελτίωση της απόδοσης.

Τα commercial analytics προσφέρουν μια σειρά από λύσεις, που εφαρμόζονται, κυρίως, στα τυποποιημένα καταναλωτικά προϊόντα και στον κλάδο του λιανικού εμπορίου, ωστόσο οι ίδιες τεχνικές χρησιμοποιούνται και σε πολλούς άλλους κλάδους, όπως της αυτοκινητοβιομηχανίας, των τηλεπικοινωνιών, της φαρμακευτικής, ακόμα και των τραπεζών. Ο σκοπός τους είναι να αναδείξουν τι είναι αυτό που υποκινεί τη συμπεριφορά των πελατών και των καταναλωτών και τι επηρεάζει τα αγοραστικά μοτίβα. Πάνω απ’ όλα, όμως, στοχεύουν στο να αναγνωρίσουν και να υπολογίσουν τον αντίκτυπο που θα είχαν δυνητικές μεταβολές στην τιμολογιακή πολιτική, το μάρκετινγκ, τις ανταγωνιστικές δραστηριότητες και την εφοδιαστική αλυσίδα επάνω στις πωλήσεις, τα οικονομικά αποτελέσματα και το κέρδος. 

Κερδοφορία
“Οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν, εδώ και καιρό, τα δεδομένα προκειμένου να χαράξουν τη στρατηγική τους, να λάβουν επιχειρηματικές αποφάσεις και να διαχειριστούν τις προκλήσεις. Τα σημερινά, εξελιγμένα analytics δίνουν σε αυτήν τη δυνατότητα μια εντελώς νέα μορφή. Δημιουργούν καλύτερους, ταχύτερους και πάντα ευέλικτους τρόπους για να πετύχουν επικερδή και βιώσιμη ανάπτυξη, που έχει γίνει τόσο απρόσιτη τα τελευταία χρόνια”, αναφέρει η σχετική έρευνα.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, είναι, πλέον, σαφές ότι όσοι επιχειρηματίες προβαίνουν στη χρήση της ανάλυσης δεδομένων, έχουν τη δυνατότητα να φτάσουν πιο κοντά στην κερδοφορία. Εκείνοι, όμως, που πραγματικά το καταφέρνουν, είναι όσοι έχουν πετύχει τη σωστή ισορροπία μεταξύ του τεχνολογικού και του ανθρώπινου στοιχείου των analytics. Έχουν επενδύσει στις επιχειρηματικές υποδομές που τους δίνουν τη δυνατότητα να παράγουν ανάλυση δεδομένων - νέες τεχνολογίες και εργαλεία, ποιότητα δεδομένων και εξελιγμένες δεξιότητες analytics. Ταυτόχρονα, όμως, έχουν δώσει έμφαση στις δυνατότητες του ανθρώπινου δυναμικού της επιχείρησης τους, ώστε να μπορεί πραγματικά να χρησιμοποιήσει τα analytics. 

Ανάλυση δεδομένων
Τα commercial analytics προσφέρουν ποσοτικές και ποιοτικές απαντήσεις σχετικά με τη σωστή τιμολόγηση, τη βελτιστοποίηση δαπανών προωθητικών ενεργειών, την αποτελεσματικότερη ταξινόμηση των προϊόντων ανά κατάστημα, τη βελτίωση της αποδοτικότητας του κάθε καταστήματος, αλλά και την καλύτερη και βαθύτερη κατανόηση των πελατών και των καταναλωτικών τους συνηθειών.

“Οι επιχειρήσεις καταναλωτικών προϊόντων και λιανικής πρέπει να συλλέγουν όσες περισσότερες πληροφορίες γίνεται, να τις αναλύουν και να τις μετατρέπουν σε σύντομο χρόνο σε δράσεις, προκειμένου να εκμεταλλευθούν όσο καλύτερα γίνεται τις ευκαιρίες και την προσέγγιση των καταναλωτών, στο σημερινό, ραγδαία μεταβαλλόμενο περιβάλλον”, αναφέρει εκ μέρους της ΕΥ Ελλάδος ο κ. Ηλίας Βυζάς. Σύμφωνα με τον ίδιο, ειδικά στη χώρα μας, που βιώνει την οικονομική κρίση, τα commercial analytics, “που εξασφαλίζουν την πρόσβαση και την ανάλυση κάθε τύπου δεδομένων, αποτελούν απαραίτητο σύμμαχο, προκειμένου οι επιχειρηματίες του κλάδου να “ξεκλειδώσουν” τις προτιμήσεις των καταναλωτών και να πετύχουν τη βέλτιστη δυνατή απόδοση της επιχείρησης τους”.