Έρευνες - Μελέτες

Στο 52% αυξήθηκε η χρήση ανέπαφων καρτών στην Ευρώπη το 2016

contactless

Ανοδική πορεία ακολουθούν και κατά το τρέχον έτος, οι συναλλαγές μέσω ανέπαφων καρτών. Με 165 εκατομμύρια ανέπαφες κάρτες και 3,4 εκατομμύρια τερματικά ανά την Ευρώπη, η χρήση έχει αυξηθεί από 36% το 2015 σε 52%. Μάλιστα, αυτή η τάση δεν είναι  διαδεδομένη μόνο στους νέους που είναι πιο εξοικειωμένοι με την τεχνολογία, αλλά και στις μεγαλύτερες ηλικίες.

Oι ανέπαφες συναλλαγές αλλάζουν τις αγοραστικές συνήθειες φέτος τα ΧριστούγενναΣύμφωνα με Έρευνα Ηλεκτρονικών Πληρωμών, που διεξήγαγε το 2016 η Visa είτε μέσω διαδικτύου, είτε σε καταστήματα, οι καταναλωτές επιλέγουν την ταχύτητα και την ευκολία των ανέπαφων καρτών και των νέων μεθόδων πληρωμής.  

Όπως καταδεικνύει η έρευνα, η χρήση των ανέπαφων καρτών έχει άμεσο αντίκτυπο και σε άλλες μεθόδους πληρωμής. Ανά την Ευρώπη, οι χρήστες ανέπαφων καρτών είναι πιο “ανοιχτοί” στο να χρησιμοποιούν μία κινητή συσκευή ως μέθοδο πληρωμής σε ένα κατάστημα (52% χρηστών ανέπαφων έναντι 32% χρηστών μη ανέπαφων καρτών), να ψωνίσουν μέσω μίας εφαρμογής (49% έναντι 31%) και να πληρώσουν για το γεύμα τους (50% έναντι 30%).

Επιπλέον, το 44% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι χρησιμοποιεί εφαρμογές πληρωμής μέσω κινητών (mobile payment apps), σε σχέση με το 38% το 2015. Σχεδόν οι μισοί συμφωνούν ότι το να έχουν τη δυνατότητα να πληρώνουν χρησιμοποιώντας τη φορητή ή τη wearable συσκευή τους, έχει διευκολύνει τις αγορές τους.

Ως χρήστης φορητών πληρωμών ορίζεται κάποιος, ο οποίος χρησιμοποιεί το τηλέφωνο του, το tablet ή wearable για τη διαχείριση των χρημάτων του ή για να πραγματοποιήσει τις πληρωμές του προσωπικά, διαδικτυακά ή μέσω εφαρμογής.   

Ψηφιακά πορτοφόλια
Επίσης, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές δείχνουν ενδιαφέρον και για τα ψηφιακά “πορτοφόλια”. Η ευκολία (61%) και η δυνατότητα να πληρώνουν οποτεδήποτε και οπουδήποτε (59%), ήταν τα κυρίαρχα πλεονεκτήματα.  

Η έρευνα της Visa έδειξε, στο μεταξύ, ότι οι αγοραστές χρησιμοποιούν ένα συνδυασμό διαδικτυακών και φυσικών καναλιών, όταν πραγματοποιούν τις συναλλαγές τους, ειδικά για πιο ακριβά αντικείμενα.

Επτά στους δέκα Ευρωπαίους καταναλωτές χαρακτηρίζονται ως “showroomers”, δηλαδή κοιτούν ένα αντικείμενο σε ένα κατάστημα προτού το αποκτήσουν διαδικτυακά, ενώ 66% χαρακτηρίζονται ως “webroom”, δηλαδή ψάχνουν για την καλύτερη τιμή στο Διαδίκτυο, προτού αποκτήσουν το αντικείμενο στο κατάστημα.

Σύμφωνα με την έρευνα, παρά την άνοδο των Χριστουγεννιάτικων πωλήσεων στο Διαδίκτυο, τα καταστήματα συνεχίζουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της καταναλωτικής συμπεριφοράς, με το 60% των καταναλωτών να επιλέγει να διαλέξει τα δώρα του σε κατάστημα. 

Η έρευνα
Η Visa πραγματοποίησε την έρευνα για τις ψηφιακές πληρωμές με την Populus. Η έρευνα έγινε από τον Αύγουστο μέχρι και το Σεπτέμβριο 2016 σε 19 ευρωπαϊκές χώρες και το δείγμα ήταν συνολικά 36.843 καταναλωτές, με μέσο όρο 2.000 απαντήσεις ανά χώρα.