“Βαρόμετρο” για τις πωλήσεις wearables η φετινή εορταστική περίοδος

Έρευνες - Μελέτες

07 Νοεμβρίου 2014

Χώρο στην αγορά των προϊόντων τεχνολογίας αναζητά η νέα προϊοντική κατηγορία των wearables, της οποίας η αναγνωρισιμότητα αυξάνεται τάχιστα, με τους αναλυτές να επισημαίνουν, ωστόσο, ότι η φετινή εορταστική περίοδος θα είναι ένα τεστ για το εμπορικό της μέλλον. Η δημοτικότητα των λεγόμενων wearable συσκευών, όπως τα “έξυπνα” βραχιόλια ή τα “έξυπνα” ρολόγια και γυαλιά, στις ΗΠΑ εκτοξεύθηκε - μέσα σε εννέα μήνες - στο 64% τον Ιούλιο του 2014 από 36% το Νοέμβριο του 2013. Μάλιστα, έκτοτε το ποσοστό εκτιμάται ότι έχει διευρυνθεί έτι περαιτέρω, μετά από την ανακοίνωση της Apple για είσοδο στη συγκεκριμένη προϊοντική κατηγορία.

Διπλασιάστηκε η αναγνωρισιμότητα στις ΗΠΑ σε ένα μόλις 9μηνο Πάντως, οι αναλυτές του NPD Group - στην οποία ανήκουν οι παραπάνω εκτιμήσεις - θεωρούν τη φετινή εορταστική περίοδο το πρώτο ουσιαστικό τεστ για την προϊοντική κατηγορία των wearables, οι πωλήσεις των οποίων - μέχρι σήμερα - δεν δείχνουν να ακολουθούν την αυξανόμενη αναγνωρισιμότητα της κατηγορίας. Πάντως στο report, με τίτλο “Connected Intelligence Consumers and Wearables”, οι αναλυτές του NPD Group υπογραμμίζουν ότι η αύξηση του awareness για τις συσκευές τεχνολογίας, που φοριούνται, θα οδηγήσουν σε τόνωση της ζήτησης κατά τη φετινή εορταστική περίοδο, ωθώντας τις πωλήσεις προς τα πάνω. Προσθέτουν δε ότι η πτώση των τιμών σε κάποιες παλαιότερες συσκευές, που ήδη κυκλοφορούν στην αγορά θα τροφοδοτήσουν, επίσης, την κινητικότητα.

Όπως σημειώνουν, κατά την περσινή εορταστική περίοδο η αγορά των wearables ήταν εξαιρετικά “ανώριμη”, χωρίς μεγάλη γκάμα προϊόντων και χωρίς την οργανωμένη παρουσία των ηχηρών ονομάτων της τεχνολογίας. Πλέον αυτό έχει αλλάξει με τη νέα αγορά να διεκδικεί μια θέση στην αγορά των προϊόντων τεχνολογίας. Πάντως, μέχρι στιγμής η πρόθεση αγορών δεν ακολουθεί την αύξηση, που καταγράφεται σε επίπεδο αναγνωρισιμότητας, και περιορίζεται σε μονοψήφια ποσοστά.

Εκτιμήσεις
Τόσο η είσοδος της Apple, όσο και ο εκ Κίνας ανταγωνισμός, αλλά και οι νέες κινήσεις της πλατφόρμας Android, εκτιμάται ότι θα εξελίξουν τα wearables με μια υπολογίσιμη αγορά. Ήδη, η κατηγορία όχι μόνο κινήθηκε με ιλιγγιώδη ρυθμό 684% το 1ο εξάμηνο του έτους, αλλά, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, αναμένεται να “τρέξει” με 129% και κατά την επόμενη χρονιά.

Έρευνα της Canalys προβλέπει ότι η αγορά των wearables θα αριθμεί 43,2 εκατ. συσκευές το 2015. Οι αναλυτές της Canalys μάλιστα εκτιμούν ότι το ντεμπούτο της αμερικανικής πολυεθνικής θα αποτελέσει πρόκληση για το σύνολο των κατασκευαστών, δημιουργώντας νέα δεδομένα και – ίσως - δίνοντας νέα δυναμική στον κλάδο, ο οποίος δεν εξαντλείται στα “βραχιόλια” και στα ρολόγια, καθώς έπεται το λανσάρισμα και νέων προϊόντων.

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2020

ΤΕΥΧΟΣ

18

Έρευνα για την παγκόσμια αγορά ΤΠΕ 2020/ 2021