Έρευνες - Μελέτες

Τουρκία, Δανία, Νορβηγία κυριαρχούν στις πληρωμές μέσω mobile συσκευών

mobilepayment6

Μια σειρά αναπτυσσόμενων αγορών, όπως η Τουρκία και η Ρουμανία, αλλά και αναπτυγμένων οικονομιών, όπως οι σκανδιναβικές, κυριαρχούν στο “top 10” των χωρών με την υψηλότερη αναλογία πληρωμών μέσω mobile συσκευών. Στην Τουρκία, που βρίσκεται στην πρώτη θέση μεταξύ των δέκα χωρών με την υψηλότερη αναλογία πληρωμών μέσω φορητών συσκευών, το σχετικό ποσοστό διαμορφώνεται σε 91%. Ακολουθεί η Δανία με 89%, ενώ Νορβηγία και Ισραήλ καταλαμβάνουν την τρίτη θέση με 87% έκαστη.

Ο αριθμός των καταναλωτών, που χρησιμοποιούν φορητή συσκευή για πληρωμές, έχει τριπλασιαστεί σε ένα χρόνοΣύμφωνα με έρευνα της Visa για το 2016 για τις ψηφιακές πληρωμές, ο αριθμός των καταναλωτών που χρησιμοποίησαν φορητή συσκευή - smartphone, tablet ή wearable - για πληρωμές έχει τριπλασιαστεί. Το 54% των καταναλωτών, που πήραν μέρος στην έρευνα, χρησιμοποιεί σε σταθερή βάση μία φορητή συσκευή για πληρωμές, σε σύγκριση με μόλις 18% σε αντίστοιχη περσινή έρευνα. 

Η online έρευνα, στην οποία πήραν μέρος περισσότεροι από 36.000 καταναλωτές σε 19 χώρες, αποκαλύπτει πως η υιοθέτηση από τους καταναλωτές ψηφιακών μεθόδων πληρωμών έχει αλλάξει δραματικά τους τελευταίους 12 μήνες. Πριν από ένα μόλις χρόνο, το 38% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι δεν είχε χρησιμοποιήσει ποτέ στο παρελθόν φορητή συσκευή για να πληρώσει για καθημερινές αγορές και δεν σκόπευε να κάνει κάτι τέτοιο. Σήμερα, αυτός ο αριθμός έχει πέσει στο 12%.

“Παρατηρώντας τις 10 χώρες, όπου οι πληρωμές μέσω φορητών συσκευών κυριαρχούν, μπορούμε να τις κατατάξουμε σε δύο κατηγορίες: αναπτυσσόμενες αγορές, όπως η Τουρκία και η Ρουμανία, οι οποίες εκτός από παραδοσιακές μεθόδους πληρωμών υιοθετούν νέες τεχνολογίες, και αναπτυγμένες αγορές - ιδιαίτερα οι Σκανδιναβικές χώρες – που υιοθετούν νέες τεχνολογίες με διαφορετικούς ρυθμούς”, διαπιστώνει η έρευνα. 

Mobile banking
Η έρευνα δείχνει, επίσης, ότι το mobile banking αυξάνεται σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, καθώς, για πρώτη φορά, περισσότεροι από τους μισούς Ευρωπαίους, που πήραν μέρος στην έρευνα από βαθμίδες όλων των ηλικιών, κάνουν χρήση mobile banking.

Ενώ οι millennials - όπως είναι αναμενόμενο - παραμένουν η πιο δραστήρια κατηγορία, άλλες ηλικιακές ομάδες προσαρμόζονται, επίσης, γρήγορα καθώς ο υψηλότερος ρυθμός ανάπτυξης σε σχέση με το 2015 αφορά το ηλικιακό γκρουπ 55-64.

Σε όλη την Ευρώπη, η αύξηση της χρήσης του mobile banking δίνει τη δυνατότητα σε περισσότερους χρήστες να διαχειριστούν τα έξοδα και τις οικονομικές τους υποχρεώσεις, με το 41% να δηλώνει ότι ελέγχει το υπόλοιπο του λογαριασμού του online ή μέσω κάποιας τραπεζικής εφαρμογής. 

Ανέπαφες πληρωμές
Η έρευνα δείχνει ότι σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, οι ανέπαφες πληρωμές είναι, πλέον, ο κανόνας. Στην Ευρώπη, οι χρήστες καρτών ανέπαφων συναλλαγών είναι περισσότερο πρόθυμοι να υιοθετήσουν νέες μεθόδους πληρωμών συγκριτικά με αυτούς που δεν χρησιμοποιούν αντίστοιχες κάρτες. Η έρευνα υπογραμμίζει ότι οι χρήστες καρτών ανέπαφων συναλλαγών δείχνουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τη χρήση φορητών συσκευών ως μέθοδο πληρωμής σε ένα κατάστημα (52% χρήστες καρτών ανέπαφων συναλλαγών σε σύγκριση με 32% με μη χρήστες), για αγορές μέσω εφαρμογών (49% σε σύγκριση με 31%) ή στη χρήση φορητών συσκευών για να πληρώσουν για ένα γεύμα (50% σε σύγκριση με 30%).