Το Gaming προσφέρει στήριξη στην αγορά των ηλεκτρονικών υπολογιστών

Έρευνες - Μελέτες

28 Σεπτεμβρίου 2016

Εύρωστους ρυθμούς ανάπτυξης, οι οποίοι κάθε άλλο παρά παραπέμπουν στην εμπορική “κατήφεια” στον κλάδο των ηλεκτρονικών υπολογιστών, κινείται η αγορά των συσκευών για Gaming. Σύμφωνα με σχετική ανάλυση της GfK, οι B2C πωλήσεις PCs κινήθηκαν έντονα πτωτικά το 1ο εξάμηνο του 2016, καταγράφοντας μείωση κατά 20% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα σε επίπεδο όγκου και κατά 16% σε αξία. Η πτώση της αγοράς συνδέεται με τις πιο αδύναμες πωλήσεις του τομέα των σταθερών ηλεκτρονικών υπολογιστών, που υποχώρησαν κατά 20% σε τεμάχια και κατά 17% σε αξία, αλλά και με την αντίστοιχα ασθενή επίδοση του κλάδου των φορητών συσκευών, που περιορίστηκε κατά 15% σε όγκο και κατά 12% σε επίπεδο εσόδων. Σε πτωτική τροχιά βρέθηκε το ίδιο διάστημα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της GfK και η αγορά των tablets (iOS/Android tablets).

Κόντρα στους πτωτικούς ρυθμούς της παγκόσμιας αγοράς των PCs, κινείται η κατηγορία των συσκευών για GamingΕνώ η αγορά - στο σύνολο της - υποχώρησε, οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών υπολογιστών στον τομέα του Gaming κινήθηκαν έντονα ανοδικά τόσο σε επίπεδο τεμαχίων, όσο και σε αξία αγοράς σε παγκόσμιο επίπεδο. Στην κατηγορία των σταθερών ηλεκτρονικών υπολογιστών οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 75% σε αξία και κατά 58% σε όγκο. Η δε ζήτηση για φορητές συσκευές για Gaming ενισχύθηκε σε ποσοστό 95% όσον αφορά τον όγκο της και κατά 46% αναφορικά με τα έσοδα.

Περιφερειακά
Ανάλογα θετική εικόνα εμφάνισε το 1ο εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης και η αγορά των περιφερειακών, πληκτρολόγια, ποντίκια, ακουστικά, που συνδέονται με την αγορά του Gaming.  Ειδικά η κατηγορία των πληκτρολογίων, πέτυχε σημαντική επίδοση το συγκεκριμένο διάστημα, ενισχυόμενη κατά 23% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, ενώ τα ακουστικά κέρδισαν έδαφος κατά 19%.

Ζήτηση για virtual reality
Σύμφωνα με την ανάλυση της GfK, ο τομέας του gaming και οι κατασκευαστές, που δραστηριοποιούνται σε αυτόν, βρίσκονται αυτήν την περίοδο αντιμέτωποι με δομικές αλλαγές στο χώρο, οι οποίες μπορούν να αλλάξουν ριζικά το σκηνικό στην αγορά. Οι αλλαγές αυτές συνδέονται με τις νέες τεχνολογίες και την καινοτομία που αυτές προσφέρουν - και - στην αγορά του Gaming. Οι υπολογιστικές συσκευές, είτε σταθερές είτε φορητές, που υποστηρίζουν υπηρεσίες virtual reality (εικονική πραγματικότητα), αποτελούν ένα δείγμα αυτών των τεχνολογικών αλλαγών, με τις οποίες βρίσκεται σήμερα αντιμέτωπος ο τομέας του Gaming, παγκοσμίως.

Οι συγκεκριμένες αλλαγές είναι αυτές, που - κατά τους αναλυτές - μπορούν να αναμορφώσουν πλήρως την αγορά τα αμέσως προσεχή χρόνια. Ήδη, όπως σημειώνει η GfK, ήδη τα γυαλιά εικονικής πραγματικότητας για smartphone, που έχουν λανσάρει πρόσφατα οι κατασκευαστές, έχουν προλειάνει το έδαφος, γνωρίζοντας την εξαιρετικά θερμή υποδοχή του αγοραστικού κοινού, που αναμένει την επόμενη γενιά των συσκευών εικονικής πραγματικότητας.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

16

ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΠΕ 2018/ 2019 UPDATE

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ