Έρευνες - Μελέτες

1 στα 4 ελληνικά νοικοκυριά έχει συνδρομητική τηλεόραση

tvwatch1

Στενότερη γίνεται σταδιακά η σχέση του Έλληνα με τη συνδρομητική τηλεόραση, καθώς ο αριθμός των νοικοκυριών, που έχει πρόσβαση σε σχετικές υπηρεσίες, αυξάνεται σταδιακά. Στα τέλη Ιουνίου 2016, περίπου ένα στα τέσσερα νοικοκυριά (το 24,4%), ήτοι 905.000, είχε συνδρομή σε συνδρομητική τηλεόραση. Μάλιστα, για τα νοικοκυριά με τέσσερα μέλη ή και περισσότερα, το αντίστοιχο ποσοστό φθάνει στο 32%.

Στα τέλη Ιουνίου 2016 περίπου 905.000 νοικοκυριά, το 24,4%, είχαν πρόσβαση σε υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασηςΣύμφωνα με τη νέα έρευνα Focus on Tech Life της Focus Bari, που αποτελεί το διάδοχο των ερευνών Web id tips της εταιρείας, στενότερη γίνεται και η σχέση του Έλληνα με το Διαδίκτυο. Στα τέλη του Ιουνίου 2016, τέσσερα στα έξι νοικοκυριά (το 67,5%) είχαν πρόσβαση στο Διαδίκτυο, με το 66% να έχει σταθερή σύνδεση Internet. Οι τρεις συσκευές, που κατά κύριο λόγο επιλέγουν οι Έλληνες για να συνδεθούν, είναι το κινητό τηλέφωνο (54,4%), το laptop (48,3%) και ο σταθερός υπολογιστής (36%).

Σύμφωνα με την έρευνα, που αποτυπώνει τη σχέση των Ελλήνων με την τεχνολογία, σήμερα τρεις στους πέντε πολίτες (ποσοστό 61,8%) είναι κάτοχοι smartphone. Μάλιστα, το 44,7% του ελληνικού κοινού συνδέεται καθημερινά στο Διαδίκτυο μέσω του κινητού του τηλεφώνου. Η δε μέση διάρκεια παραμονής στο Internet, για κάθε μέρα που συνδέεται ένας χρήστης, είναι 188 λεπτά. Περισσότερο χρόνο αφιερώνουν στο Διαδίκτυο οι ηλικίες 18-24 ετών, όπου ο μέσος χρόνος παραμονής φθάνει τα €249. Στον αντίποδα, το λιγότερο χρόνο αφιερώνουν στο Internet οι ηλικίες 67-74, με τη μέση διάρκεια παραμονής να είναι τα 138 λεπτά. Όπως δείχνει η έρευνα, το 76,5% των Ελλήνων δηλώνει ότι σερφάρει στο Internet με οποιαδήποτε συχνότητα και το 65,7% καθημερινά. Οι Έλληνες αφιερώνουν μεγάλο τμήμα του διαδικτυακού τους χρόνου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς περίπου δύο στους έξι (32%) επισκέπτονται καθημερινά τις ιστοσελίδες των social media. 

Λάτρεις των apps
Σχεδόν δύο στους τέσσερις Έλληνες (το 43%) κατεβάζουν εφαρμογές στο κινητό τους, με το “top 5” των εφαρμογών αυτών να αφορούν: μέσα κοινωνικής δικτύωσης (26,1%), παιχνίδια (21,7%), μουσική/βίντεο (17,5%), ενημέρωση (16,4%) και διασκέδαση (14,1%). 

Παιδιά και Internet
Εξίσου δικτυωμένα είναι και τα παιδιά στην Ελλάδα, με τη μεγαλύτερη χρήση του Διαδικτύου στις παιδικές ηλικίες να γίνεται από την ηλικιακή ομάδα 10-12 ετών (84,1%). Οι κορυφαίες συσκευές πρόσβασης των παιδιών στο Internet είναι το tablet/ipad (34,5%), το laptop (25,8%) και ο σταθερός υπολογιστής 25,8%. Επιπλέον, ένα στα έξι παιδιά, ηλικίας 6-12 ετών διαθέτει κινητό τηλέφωνο. 

Η έρευνα
Η Focus Bari ξεκίνησε να μετρά τη σχέση των Ελλήνων με το internet από το 1995 σε περιορισμένο πληθυσμό ενηλίκων, το 2000 λάνσαρε την Web.id με διευρυμένο πανελλαδικό πληθυσμό και από το 2016 δημιούργησε τη Focus on Tech Life, μια συνεχή, πανελλαδική έρευνα με δείγμα 20.000 το χρόνο, που καλύπτει ακόμα μεγαλύτερο φάσμα του ελληνικού πληθυσμού (8.400.000 άτομα).