Με 26,1% “έτρεξε” η παγκόσμια αγορά των Wearables το 2ο τρίμηνο του 2016

Έρευνες - Μελέτες

07 Σεπτεμβρίου 2016

Τη δυναμική της επιβεβαίωσε, το 2ο τρίμηνο του 2016, η παγκόσμια αγορά των wearable συσκευών. Την περίοδο Απριλίου - Ιουνίου 2016, σε διεθνές επίπεδο, διατέθηκαν 22,5 εκατ. συσκευές της κατηγορίας των Wearables, με τις πωλήσεις να είναι αυξημένες κατά 26,1% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Μάλιστα, η άνοδος των πωλήσεων στην παγκόσμια αγορά των wearable συσκευών, κατά το 2ο τρίμηνο του 2016, επιτεύχθηκε παρά τις υποδεέστερες - έναντι των αντίστοιχων περσινών - επιδόσεις των βασικών κατασκευαστών της αγοράς.

Πάντως, η εικόνα της παγκόσμιας αγοράς των wearables ήταν μάλλον αντιφατική, το εξεταζόμενο, διάστημα. 

Ανάμεικτη η εικόνα του κλάδου, με τις δύο επιμέρους κατηγορίες της αγοράς των wearable συσκευών να ακολουθούν διαφορετική πορείαΣύμφωνα με τα στοιχεία της International Data Corporation (IDC), ενώ στη βασική κατηγορία των wearables (συσκευές που δεν υποστηρίζουν εφαρμογές τρίτων) υπήρξε σαφέστατη άνοδος, στην έτερη κατηγορία του κλάδου (συσκευές που υποστηρίζουν εφαρμογές τρίτων) υπήρξε υποχώρηση των πωλήσεων.

Όπως αναφέρει σε σχετική της ανάλυση η IDC (Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker), οι πωλήσεις wearables της πρώτης κατηγορίας ενισχύθηκαν το 2ο τρίμηνο κατά 48,8% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, ενώ η αγορά των λεγόμενων “smart wearables” της δεύτερης κατηγορίας υποχώρησε κατά 27,2% σε ετήσια βάση. 

Σύμφωνα με την ανάλυση της IDC, ο τομέας του Fitness είναι, μέχρι σήμερα, εκείνος που κατά κύριο λόγο ωθεί την αγορά των wearables. Ωστόσο, όπως τονίζουν οι αναλυτές της εταιρείας, ήδη, η αγορά εξελίσσεται και ωριμάζει με τους καταναλωτές να υιοθετούν σταδιακά και νέες λειτουργίες, όπως η επικοινωνία και πληρωμές μέσω κινητού τηλεφώνου. Οι δε επιχειρήσεις εμφανίζονται ιδιαίτερα θερμές στην “παραγωγική δυναμική”, που μπορεί να υποσχεθεί η συγκεκριμένη προϊοντική κατηγορία. 

Αναζητούν κατεύθυνση
Υπό αυτά τα δεδομένα, δεν είναι τυχαίο ότι η κατηγορία των Basic Wearables αντιπροσώπευε το 82,8% των συνολικών συσκευών, που διατέθηκαν στην παγκόσμια αγορά το 2ο εξάμηνο του έτους. Κατά τους αναλυτές, η συγκεκριμένη κατηγορία (που σχετίζεται κατά κύριο λόγο με το Fitness) επωφελείται από ένα συνδυασμό παραγόντων: αποτελεί μια σαφή πρόταση αξίας για τους τελικούς χρήστες, διαθέτει μια πλούσια γκάμα συσκευών από διαφορετικούς προμηθευτές και μάλιστα, σε προσιτή τιμή. “Ο κίνδυνος, ωστόσο, είναι ότι οι περισσότερες συσκευές καταλήγουν να είναι αντίγραφα άλλων, γεγονός που καθιστά όλο και πιο δύσκολο να διαφοροποιηθούν σε μια “πολυσύχναστη” αγορά”, αναφέρει η IDC.

Όσο για τα Smart Wearables, αυτά κατά τους αναλυτές, εξακολουθούν να αγωνίζονται να βρουν το ρόλο και τη θέση τους στην αγορά. “Αν και υπάρχει καταναλωτικό ενδιαφέρον για τις δυνατότητες των “έξυπνων” wearables, οι χρήστες δεν έχουν πειστεί ακόμη για την αναγκαιότητα της αγοράς μιας αντίστοιχης συσκευής”, τονίζει η IDC στην ανάλυσή της. 

Το μέλλον
Η IDC εκτιμά - σε παλαιότερο report της - ότι η αγορά των wearable συσκευών θα υπερβεί φέτος το ορόσημο των 100 εκατ., καταγράφοντας άνοδο κατά περίπου 29% έναντι του 2015 (οπότε η αγορά βρισκόταν τεμαχιακά στα 79 εκατ. συσκευές).

Ο πήχης διατηρείται υψηλά από την IDC και για τα επόμενα, χρόνια, καθώς η εταιρεία προβλέπει ότι το 2020 θα διατεθούν σε παγκόσμιο επίπεδο 213 εκατ. wearable συσκευές, με την αγορά να “τρέχει” στο διάστημα αυτό με περίπου 20% ανά έτος. Πάντως, όπως παρατηρεί η IDC, οι ρυθμοί ανάπτυξης θα είναι πιο ήπιοι τα προσεχή έτη, καθώς ο κλάδος θα αναζητά σημεία ισορροπίας και κυρίως, ένα ρόλο μεταξύ των υπολοίπων συσκευών. 

Οι κατασκευαστές
Η Fitbit διατήρησε την πρώτη θέση μεταξύ των κορυφαίων κατασκευαστών στην κατηγορία των wearables και το 2ο τρίμηνο του 2016, ενώ η Xiaomi κατέλαβε τη δεύτερη, με την Apple να βρίσκεται στην τρίτη, τη Garmin να ακολουθεί στην τέταρτη και τη Lifesense να εισέρχεται - για πρώτη φορά - στην πρώτη πεντάδα της αγοράς. 

Top 5 Κατασκευαστών Wearable συσκευών, Πωλήσεις, Μερίδιο Αγοράς και Αύξηση από έτος σε έτος, 2ο τρίμηνο 2016 (σε εκατ. τεμ.)

Πηγή: IDC Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker, Σεπτέμβριος 2016

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2020

ΤΕΥΧΟΣ

18

Έρευνα για την παγκόσμια αγορά ΤΠΕ 2020/ 2021

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ