1 στους 2 Ευρωπαίους χρησιμοποιεί υπηρεσίες instant messaging

Έρευνες - Μελέτες

26 Αυγούστου 2016

Εξαιρετικά δημοφιλείς μεταξύ των Ευρωπαίων είναι πλέον οι υπηρεσίες, που παρέχονται μέσω του Διαδικτύου, όπως αυτές της άμεσης ανταλλαγής μηνυμάτων. Ήδη, το 53% των κατοίκων της Ευρώπης δηλώνει σήμερα ότι κάνει χρήση υπηρεσιών instant messaging.

Το 68% των νέων 15-24 ετών κάνει καθημερινή χρήση instant messaging, έναντι μόλις 12% στην ηλικιακή ομάδα 55+Αν και ο παραδοσιακός τρόπος επικοινωνίας, το κινητό τηλέφωνο, παραμένει πρώτο στη λίστα των προτιμήσεων των Ευρωπαίων, οι κάτοικοι της Ευρώπης έχουν εντάξει στην καθημερινότητά τους και όλα σχεδόν τα ψηφιακά μέσα επικοινωνίας.

Σε όλα τα κράτη - μέλη, πάντως, η χρήση υπηρεσιών επικοινωνίας, που προσφέρονται μέσω Διαδικτύου, είναι εμφανώς διαφορετική μεταξύ των ηλικιακών ομάδων. Τα άτομα ηλικίας 15-24 ετών χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες επικοινωνίας, που παρέχονται μέσω του Διαδικτύου, σε πολύ μεγαλύτερο ποσοστό σε σχέση με τους ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας. Συγκεκριμένα, το 68% των νέων 15-24 ετών κάνει καθημερινή χρήση instant messaging έναντι μόλις 12% στην ηλικιακή ομάδα 55+.

Συνολικά, σύμφωνα με τα στοιχεία του eCommunication Study, που δημοσιοποίησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, περισσότερο από το 90% των Ευρωπαίων επιλέγει το κινητό τηλέφωνο για την επικοινωνία του, το 75% κάνει χρήση SMS, το 69% χρησιμοποιεί e-mails και το 67% υπηρεσίες σταθερής τηλεφωνίας.

Την ίδια στιγμή, αυξανόμενη βαίνει η δημοτικότητα του mobile internet μεταξύ των Ευρωπαίων πολιτών. Τα σχετικά στοιχεία δείχνουν ότι σήμερα το 69% των νοικοκυριών έχουν τουλάχιστον ένα μέλος με πρόσβαση σε mobile internet, ποσοστό αυξημένο κατά 21 μονάδες σε σχέση με το 2014.

Mobile Internet
Πάντως, από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι οι Ευρωπαίοι θεωρούν την κινητή τηλεφωνία πιο σημαντική για την καθημερινότητά τους (74%) από ό,τι η πρόσβαση στο Διαδίκτυο μέσω κινητών συσκευών (34%), με τη σταθερή τηλεφωνία να έπεται (32%), το σταθερό Internet να ακολουθεί (27%) και τα SMS να έρχονται πέμπτα στη λίστα των πιο σημαντικών υπηρεσιών επικοινωνίας (26%).

Η εικόνα, ωστόσο, διαφέρει ανάλογα με την ηλικία των χρηστών, με την ηλικιακή ομάδα των 15-24, για παράδειγμα, να αναδεικνύει σε πολύ υψηλή θέση - από πλευράς σπουδαιότητας για την καθημερινότητα - το mobile internet, ενώ η ομάδα των 55+ το τοποθετεί μόλις στην έκτη θέση.

Περί τιμής
Η τιμή, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, παραμένει το βασικό κριτήριο των Ευρωπαίων καταναλωτών όταν επιλέγουν ένα “πακέτο” υπηρεσιών επικοινωνίας. Συγκεκριμένα, σε ποσοστό 79% οι Ευρωπαίοι απαντούν “η τιμή” στην ερώτηση “ποιος είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας για την επιλογή ενός “πακέτου” επικοινωνίας” (79%). Μάλιστα, οι νέοι μεταξύ 15 και 24 ετών απαντούν ότι θα δέχονταν να συνάψουν ένα πιο μακροχρόνιο συμβόλαιο με πάροχο, που θα τους προσέφερε καλύτερη και ταχύτερη σύνδεση στο Διαδίκτυο.

Στη δεύτερη θέση, πάντως και μάλιστα με πολύ μικρή διαφορά, τοποθετούν τον παράγοντα ποιότητα (70%).

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

17

Έρευνα για τη βιομηχανία Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών 2019/ 2020

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ