PayPal - GfK: Ψήφο εμπιστοσύνης σε ξένα online καταστήματα δίνουν οι Έλληνες καταναλωτές

Έρευνες - Μελέτες

24 Αυγούστου 2016

Ξένα online καταστήματα δείχνουν να προτιμούν για τις ηλεκτρονικές αγορές τους οι Έλληνες καταναλωτές, αναζητώντας στα διεθνή e-shops, κατά κύριο λόγο, καλύτερες τιμές. Σχεδόν το 95% των Ελλήνων online καταναλωτών πραγματοποιεί αγορές σε ξένα online καταστήματα, με εκείνα που εδρεύουν στη Μεγάλη Βρετανία, την Κίνα, τις ΗΠΑ και τη Γερμανία να είναι τα πιο δημοφιλή.

Το Ηνωμένο Βασίλειο προτιμούν για τις αγορές τους οι περισσότεροι Έλληνες online αγοραστέςΕιδικότερα, σύμφωνα με έρευνα των PayPal και GfK, οι περισσότεροι online αγοραστές προτιμούν τη Μεγάλη Βρετανία, καθώς περίπου το 54% των e-shoppers, που κάνει διασυνοριακές αγορές, έχει αγοράσει είδη από εκεί. Άλλοι προορισμοί διασυνοριακών αγορών είναι: η Κίνα (47%), οι ΗΠΑ (34%) και η Γερμανία (21%).  

Η έρευνα διαπιστώνει ότι η εύρεση προϊόντων μη διαθέσιμων σε τοπικό επίπεδο δεν είναι ο μοναδικός σημαντικός παράγοντας για τον οποίο οι Έλληνες δείχνουν προτίμηση στα ξένα e-shops. Σύμφωνα με τους ίδιους τους καταναλωτές, ο "νούμερο ένα" λόγος για αγορές από τη Μεγάλη Βρετανία, τις ΗΠΑ και τη Γερμανία είναι οι καλύτερες τιμές στα προϊόντα (27%, 22% και 22% αντίστοιχα), ακολουθούμενος από την πρόσβαση σε είδη μη διαθέσιμα στη χώρα, καθώς και την καλύτερη ποιότητα.

Όσον αφορά ειδικότερα στην Κίνα, οι αγοραστικές αποφάσεις βασίζονται, κυρίως, στις καλύτερες τιμές: αυτό αποτελεί το βασικό κίνητρο για το 72% των Ελλήνων online καταναλωτών, που ψωνίζουν από τη χώρα αυτή. Παρ’ ότι η απόφαση για τις αγορές μπορεί να είναι εύκολη λόγω των ελκυστικών προσφορών στην Κίνα, οι πελάτες που ψωνίζουν από ξένες αγορές, λαμβάνουν, επίσης, υπόψη τους τα επιπρόσθετα προγράμματα προστασίας καταναλωτή, που τους επιτρέπουν να κάνουν ηλεκτρονικές αγορές και να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο στην περίπτωση οποιουδήποτε απρόοπτου περιστατικού. Μάλιστα, σύμφωνα με την έρευνα, με ένα ευνοϊκό πρόγραμμα προστασίας καταναλωτή, το 41% των Ελλήνων πελατών είναι πιο πιθανό να πραγματοποιήσει αγορές στο Διαδίκτυο.

Τι ψωνίζουν
Οι Έλληνες στρέφονται σε online αγορές από το εξωτερικό, κυρίως, για να αγοράσουν είδη ένδυσης (41%), καταναλωτικά ηλεκτρονικά είδη (31%), κοσμήματα και ρολόγια (17%). Ωστόσο, άλλες κατηγορίες, όπως τα ψηφιακά αγαθά ή τα ταξίδια, γνωρίζουν επίσης αυξημένο ενδιαφέρον από τους online αγοραστές: αυτά τα είδη αντιπροσωπεύουν το καθένα το 11% των online αγορών, που πραγματοποίησαν οι Έλληνες σε ξένα ηλεκτρονικά καταστήματα τους τελευταίους 12 μήνες. 

Προβληματισμός
Ανάμεσα σε όλους τους καταναλωτές που συμμετείχαν στην έρευνα στην Ελλάδα, το 88% δεν προβληματίζεται στο να κάνει αγορές από εμπόρους με έδρα στο εξωτερικό και το διασυνοριακό εμπόριο δεν αποτελεί, πλέον, μια εξωτική εμπειρία για τους Έλληνες.

Όπως αποκαλύπτει η έρευνα, το 35% δεν το απασχολεί που είναι η βάση της εταιρείας, αρκεί να πρόκειται για αξιόπιστο και αναγνωρισμένο έμπορο, ενώ το 23% των ερωτηθέντων επικεντρώνεται στην τιμή - εάν το συνολικό κόστος είναι καλό, δεν έχουν δεύτερες σκέψεις για τις αγορές τους, ακόμα κι αν ο έμπορος βρίσκεται στο εξωτερικό.

Ταυτόχρονα, διάφοροι άλλοι επιπρόσθετοι παράγοντες οδηγούν τους Έλληνες να κάνουν αγορές από ξένα e-shops, με τα μεταφορικά κόστη να έχουν μεγάλη σημασία και να το δηλώνει το 88% των ερωτηθέντων. Η συχνότητα των online αγορών από το εξωτερικό δύναται, επίσης, να ενισχυθεί από την παροχή κουπονιών, προσφορών ή εκπτώσεων (41%) και ιστοσελίδων στην ελληνική γλώσσα (45%).

Περί ταχύτητας
Ταχύτητα, ασφάλεια, προστασία και άνεση είναι οι βασικοί παράγοντες για την επιλογή τρόπου πληρωμής στις διασυνοριακές αγορές, σύμφωνα με την έρευνα. Όταν οι Έλληνες καταναλωτές ερωτώνται σχετικά με τους λόγους για τους οποίους επέλεξαν τον προτιμώμενο τρόπο πληρωμής στις ηλεκτρονικές αγορές από το εξωτερικό, το 46% των Ελλήνων online αγοραστών δήλωσε ως τον πιο βασικό, την γρήγορη διαδικασία πληρωμής. Τα άλλα πιο σημαντικά κίνητρα συμπεριλάμβαναν τον ασφαλέστερο τρόπο πληρωμής (44%), την άνετη διαδικασία πληρωμής (41%) και το κατά πόσο είναι ευρέως αποδεκτός ο τρόπος πληρωμής από τους εμπόρους (27%). 

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

16

ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΠΕ 2018/ 2019 UPDATE

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ