Έρευνες - Μελέτες

Το 55% των πωλήσεων νέων οχημάτων από το 2020 θα αφορούν συνδεδεμένα αυτοκίνητα

carbuy

Ραγδαίες είναι οι ψηφιακές εξελίξεις στο μέτωπο της αυτοκίνησης, με την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία να βρίσκεται σε υψηλή ετοιμότητα και συνδεδεμένα οχήματα να αποτελούν μια εικόνα από το πολύ κοντινό μέλλον, αν όχι από το πολύ άμεσο παρόν. Οι τεχνολογίες των Προηγμένων Συστημάτων Υποβοήθησης Οδηγού (ADAS), όπως η προειδοποίηση εκτροπής λωρίδας κυκλοφορίας, το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης, η αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας κλ.π.) εξοπλίζουν πλέον την πλειοψηφία των σύγχρονων οχημάτων, βελτιώνοντας σημαντικά την ενεργητική ασφάλεια.

Οι καταναλωτές, αν και θετικοί στα Προηγμένα Συστήματα Υποβοήθησης Οδηγού, είναι μάλλον πρόθυμοι να πληρώσουν γι’ αυτάΣύμφωνα με έρευνα της IHS Automotive (μέλος της IHS Markit), το 55% των ετήσιων παγκόσμιων πωλήσεων νέων οχημάτων από το 2020 και μετά θα αφορά σε αυτοκίνητα που θα έχουν τη δυνατότητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο, δίνοντας στον οδηγό τους αυξημένες ψηφιακές δυνατότητες. Μάλιστα, από τα στοιχεία της ίδιας έκθεσης προκύπτει, ότι σχεδόν το ήμισυ του παγκόσμιου ενεργού στόλου των οχημάτων το 2020 θα είναι ήδη συνδεδεμένο.

Η έρευνα της εταιρείας δείχνει ότι οι νέες προηγμένες τεχνολογίες και η αυξημένη συνδεσιμότητα που εξασφαλίζουν βρίσκονται υψηλά στις προτιμήσεις των καταναλωτών, που σκοπεύουν να αγοράσουν ένα νέο αυτοκίνητο. Να σημειωθεί ότι η μελέτη στηρίχθηκε στις απαντήσεις 4.000 κατόχων αυτοκινήτων, οι οποίοι σκοπεύουν να αγοράσουν νέο τους επόμενους 36 μήνες, στις αγορές - “κλειδιά” για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία (ΗΠΑ, Κίνα, Γερμανία και Μεγάλη Βρετανία. 

Η έρευνα επιχείρησε να αποτυπώσει ποιες υπηρεσίες θεωρούν σημαντικές οι πολίτες, που σκοπεύουν να αγοράσουν νέο αυτοκίνητο τα επόμενα τρία χρόνια, καθώς και το κατά πόσο είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για αυτές τις προηγμένες τεχνολογίες.

Τι θέλουν οι καταναλωτές
Όπως αποκαλύπτει η έρευνα, οι καταναλωτές είναι εξαιρετικά θετικοί στην αγορά ενός νέου αυτοκινήτου, που θα είναι εξοπλισμένο με Τεχνολογίες Προηγμένων Συστημάτων Υποβοήθησης Οδηγού. Ωστόσο, σύμφωνα με την έρευνα, δεν είναι πρόθυμοι να βάλουν το χέρι στην τσέπη για να πληρώσουν τις συγκεκριμένες δυνατότητες του νέου αυτοκινήτου τους. Και αυτό γιατί, όπως δηλώνουν οι ερωτηθέντες, θεωρούν ότι τα προηγμένα συστήματα ασφαλείας πρέπει να αποτελούν τμήμα του βασικού εξοπλισμού και άρα να παρέχονται χωρίς επιπλέον χρέωση. 

Εξαίρεση σε αυτό τον κανόνα φαίνεται να αποτελούν οι καταναλωτές στις ΗΠΑ, οι οποίοι δηλώνουν πιο πρόθυμοι να πληρώσουν ένα πρόσθετο κόστος για τις τεχνολογίες ADAS.

Οι ερωτηθέντες από τις ΗΠΑ απαντούν ότι είναι διατεθειμένοι να καταβάλλουν ένα επιπλέον κόστος, μεταξύ $ 427 και $ 505, για τις πρόσθετες αυτές λειτουργίες. Ωστόσο, στις υπόλοιπες περιοχές οι καταναλωτές είναι σαφώς λιγότερο πρόθυμοι να πληρώσουν για αυτές τις τεχνολογίες στο επόμενο όχημά τους. 

Να σημειωθεί ότι η έρευνα της IHS Markit περιγράφει ως “συνδεδεμένο” ένα όχημα που διαθέτει ένα συνδυασμό των ακόλουθων τεχνολογιών: Προηγμένα Συστήματα Υποβοήθησης του Οδηγού (ADAS), ενσωμάτωση smartphone, τηλεματική, ενημέρωση και ψυχαγωγία, χειριστήρια του αυτοκινήτου και Wi-Fi.