Έρευνες - Μελέτες

Οι ψηφιακές πωλήσεις της τουριστικής βιομηχανίας θα υπερβούν τα $817 δις. έως το 2020

travelapp

Στενότερη γίνεται η σχέση της παγκόσμιας ταξιδιωτικής βιομηχανίας με την τεχνολογία, με τον ψηφιακό μετασχηματισμό να εξελίσσει ραγδαία τον τρόπο που ο σύγχρονος άνθρωπος άνθρωπος “καταναλώνει” τουριστικά προϊόντα. Η τάση αυτή αποτυπώνεται ευκρινώς στην πορεία των ψηφιακών δαπανών για τον τουρισμό, οι οποίες εκτιμάται ότι θα ανέλθουν σε $817 δις διεθνώς έως το 2020.

Οι τουριστικές πωλήσεις που πραγματοποιούνται μέσω ψηφιακών μέσων θα αυξηθούν κατά 13,8% το 2016 και θα ανέλθουν σε περίπου $565 διςΉδη οι ψηφιακές δαπάνες είτε για τον τουρισμό αναψυχής είτε για τα επαγγελματικά ταξίδια βρίσκονται σε ανοδική πορεία. Όπως εκτιμά το eMarketer, οι ψηφιακές ταξιδιωτικές πωλήσεις - αφορούν κρατήσεις που γίνονται μέσω οποιασδήποτε συσκευής - θα αυξηθούν κατά 13,8% το 2016 και θα ανέλθουν σε περίπου $565 δις.

Για το επόμενο έτος, οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για αύξηση των ψηφιακών πωλήσεων τουριστικών προϊόντων κατά 11,5%, ποσοστό που ανεβάζει το απόλυτο μέγεθος της συγκεκριμένης αγοράς στα $630 δις. Για το 2018 η άνοδος που αναμένεται είναι της τάξης του 10,2% με τις ψηφιακές τουριστικές δαπάνες να προσεγγίζουν τα $694 δις, ενώ για το διετία 2019 η αύξηση ποσοστιαία θα κινηθεί στο 8,9% και το απόλυτο μέγεθος της αγοράς στα $756 δις.

Τους ανοδικούς ρυθμούς ανάπτυξης των ψηφιακών πωλήσεων της ταξιδιωτικής βιομηχανίας σε παγκόσμιο επίπεδο στηρίζουν, κατά κύριο λόγο, οι αναδυόμενες αγορές, κυρίως της Ασίας- Ειρηνικού, αλλά και η περιοχή της Βόρειας Αμερικής. Οι συγκεκριμένες αγορές θα παραμείνουν, άλλωστε, η “ατμομηχανή” των ψηφιακών δαπανών για τον τουρισμό τουλάχιστον έως το 2020. Στην τρίτη θέση, μετά από τη Βόρεια Αμερική και την περιοχή της Ασίας - Ειρηνικού βρίσκεται η Δυτική Ευρώπη, με τη Λατινική Αμερική να έπεται, τη Μέση Ανατολή και Αφρική να ακολουθεί και την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη να καταλαμβάνει την πέμπτη θέση μεταξύ των αγορών με τις πιο δυναμικές ψηφιακές πωλήσεις στην τουριστική βιομηχανία.

Ο ρόλος της Κίνας
Σύμφωνα με τη μελέτη του eMarketer, η περιοχή της Βόρειας Αμερικής θα συγκεντρώσει κατά το τρέχον έτος τη “μερίδα του λέοντος” των παγκόσμιων ψηφιακών δαπανών για τον τουρισμό. Ωστόσο, εκτίμηση των αναλυτών, όπως αποτυπώνεται στη μελέτη (Worldwide Digital Travel Sales: The Complete eMarketer Forecast), είναι ότι από το 2017, τον τίτλο αυτό θα αποσπάσει η περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού.

Μάλιστα, αυτή η αλλαγή στην κατάταξη των περιοχών με τις υψηλότερες ψηφιακές πωλήσεις τουριστικών προϊόντων θα συντελεστεί έναν χρόνο νωρίτερα από τις αρχικές εκτιμήσεις των αναλυτών, γεγονός που υπογραμμίζει ακόμη πιο έντονα τη δυναμική της Ασίας - Ειρηνικού.

Η ταχύτερη έναντι της αρχικά αναμενόμενης άνοδος της περιοχής της Ασίας- Ειρηνικού συνδέεται ευθέως με τις επιδόσεις της κινέζικής αγοράς. Οι αυξημένες δαπάνες εκ μέρους της μεσαίας τάξης στην Κίνα για τουρισμό αναψυχής αναμένεται να είναι ο κύριος μοχλός, που θα ενισχύσει τις ψηφιακές πωλήσεις της τουριστικής βιομηχανίας σε παγκόσμιο επίπεδο.