Το 42% των καταναλωτών - παγκοσμίως - θέλει να είναι διαρκώς online

Έρευνες - Μελέτες

της Νατάσας Φραγκούλη, fragouli@sepe.gr

15 Ιουλίου 2016

Υπό συνθήκες ψηφιακού μετασχηματισμού βρίσκεται - εκτός από την οικονομία - και η ίδια η κοινωνία, με τους πολίτες να αποκτούν μια όλο και στενότερη σχέση με το digital οικοσύστημα. Ήδη, σήμερα το 42% των χρηστών του Διαδικτύου παγκοσμίως απαντά ότι θα ήθελε να είναι διαρκώς προσβάσιμο απ’ όποιο σημείο κι αν βρίσκεται. Στην άλλη πλευρά του νομίσματος, υπάρχει ένα ποσοστό μόλις 11%, το οποίο τονίζει ότι διαφωνεί κάθετα με την παραπάνω δήλωση και δεν συμμερίζεται την ανάγκη της διαρκούς προσβασιμότητας.

Σε Ρωσία, Κίνα, Τουρκία, πάνω από το ήμισυ των συνδεδεμένων καταναλωτών θέλει να είναι διαρκώς προσβάσιμο απ’ όπου κι εάν βρίσκεταιΟι απαντήσεις του χρηστών του Διαδικτύου ποικίλουν, με τους Ρώσους, τους Κινέζους και τους Τούρκους να είναι πιο “φανατικοί” της πρώτης κατηγορίας, ενώ οι πολίτες σε Γερμανία, Σουηδία, Καναδά και Ολλανδία κινούνται κόντρα στη διεθνή τάση και μάλλον, συντάσσονται με τη δεύτερη.

Σύμφωνα με έρευνα της GfK, που διενεργήθηκε σε 22 χώρες, Ρωσία και Κίνα, με ποσοστά της τάξης του 56%, αμφότερες, φιλοξενούν τους πιο ένθερμους υποστηρικτές της άποψης “θα ήθελα να είμαι διαρκώς προσβάσιμος απ’ όπου κι εάν βρίσκομαι”. Στην τρίτη θέση της λίστας αυτής βρίσκεται η Τουρκία (με 53%).

Η Τουρκία, μαζί με τη Ρωσία και την Κίνα, είναι οι μόνες χώρες, όπου πάνω από το ήμισυ των συνδεδεμένων καταναλωτών συμφωνεί απόλυτα με αυτή την άποψη. Από κοντά ακολουθεί το Μεξικό (με 50%) και έπεται η Πολωνία (με 41%) και οι ΗΠΑ (με 38%). 

Στον αντίποδα αυτής της ομάδας των χωρών κινούνται η Γερμανία, η Σουηδία, ο Καναδάς και η Ολλανδία, με τις συγκεκριμένες χώρες να είναι εκείνες - σύμφωνα με την έρευνα της GfK - με τα υψηλότερα ποσοστά σθεναρά διαφωνούντων με την άποψη ότι είναι “σημαντικό να είμαι πάντα προσβάσιμος”.

Στη Γερμανία, πάνω από το 1/3 (34%) διαφωνεί έντονα με αυτήν τη θέση σε σχέση, με μόλις ένα 16% που συμφωνεί. Ακολουθεί η Σουηδία με 28% έναντι 22%, ο Καναδάς με 24% έναντι 23% και η Ολλανδία με 23% να διαφωνεί έντονα και το 22% να συμφωνεί.

Περί ηλικίας
Μεταξύ των διαφόρων ηλικιακών ομάδων, για τους χρήστες του Διαδικτύου που διανύουν την τρίτη δεκαετία της ζωής τους η επιθυμία να είναι διαρκώς προσβάσιμοι είναι πιο έντονη, καθώς σχεδόν ένας στους δύο (το 47%) υπερασπίζεται αυτήν την άποψη. Επόμενη πιο δυναμική ηλικιακή ομάδα είναι οι νέοι των 20 ετών, που συμφωνούν με την παραπάνω άποψη σε ποσοστό 45%, με τους εφήβους (15-19 ετών) να ακολουθούν με 43% και την ηλικιακή ομάδα των άνω των σαράντα να τη συμμερίζεται σε ποσοστό 42%. Ωστόσο, για τα άτομα ηλικίας 50 ετών και άνω, η ανάγκη να είναι πάντα προσβάσιμοι μειώνεται σημαντικά και μόλις που αντιπροσωπεύει το 33%, για να πέσει ακόμη χαμηλότερα μεταξύ των ατόμων άνω των 60 ετών (στο 29%).

Περί φύλου
Όσον αφορά στα δύο φύλα, οι γυναίκες έχουν ελαφρώς περισσότερες πιθανότητες από τους άνδρες να δηλώσουν ότι η διαρκής προσβασιμότητα είναι σημαντική (43% των γυναικών έναντι 40% των ανδρών). Σε ό,τι αφορά δε εκείνους που σταθερά διαφωνούν με την άποψη αυτή, το ποσοστό για τις γυναίκες είναι 10% και 11% για τους άνδρες.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

16

ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΠΕ 2018/ 2019 UPDATE

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ