Έρευνες - Μελέτες

To 7% των καταναλωτών έχει στην κατοχή του smartphone, tablet και μια wearable συσκευή

tabletsnew1

Μεγάλο τμήμα της καθημερινότητας του καταναλωτή, διεθνώς, αποτελεί πλέον το mobile, με τους πολίτες ανά τον πλανήτη να δένονται όλο και στενότερα με τις φορητές συσκευές τους. Σήμερα, σχεδόν οκτώ στους δέκα καταναλωτές (το 78%) έχουν στην κατοχή τους ένα smartphone, ένας στους δύο (το 50%) είναι κάτοχος tablet, ενώ σχεδόν ένας στους δέκα (το 9%) έχει μια wearable συσκευή. Μάλιστα, σύμφωνα με το report “Global Mobile Consumer Trends” της Deloitte, υπάρχει και ένα 7% των καταναλωτών σε παγκόσμιο επίπεδο, που έχουν στην κατοχή τους και τις τρεις προαναφερθείσες συσκευές. 

Οκτώ στους δέκα καταναλωτές έχουν στην κατοχή τους ένα smartphone, ένας στους δύο είναι κάτοχος tablet, ενώ σχεδόν ένας στους δέκα έχει μια wearable συσκευήΤα στοιχεία του report επιβεβαιώνουν ότι ο σύγχρονος καταναλωτής δεν επιθυμεί να είναι απλά online, αλλά θέλει να μπορεί να συνδέεται στο Διαδίκτυο και να αλληλεπιδρά ψηφιακά απ’ όπου κι εάν βρίσκεται, επιθυμία που ικανοποιούν οι φορητές συσκευές.  Μάλιστα, το report της Delloitte δείχνει ότι - σε αντίθεση ίσως με αυτό που πιστεύει η πλειοψηφία - οι πιο φανατικοί οπαδοί των mobile συσκευών είναι οι καταναλωτές στις λεγόμενες αναδυόμενες αγορές του πλανήτη. Για παράδειγμα, η κατοχή wearable συσκευών (smartwatches και fitness bands) στις αναδυόμενες οικονομίες του κόσμου ξεπερνά τον παγκόσμιο μέσο όρο. Μάλιστα, περισσότερο από το ένα τέταρτο των καταναλωτών στις συγκεκριμένες αγορές δηλώνει ότι σκοπεύει να αποκτήσει μια wearable συσκευή το επόμενο χρονικό διάστημα. Επιπλέον, το 20% προτίθεται να αγοράσει ένα tablet τους προσεχείς 12 μήνες.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, στις θεωρούμενες ως “ώριμες” αγορές η κατοχή μιας wearable συσκευής αντιστοιχεί ποσοστιαία στο 13%, ενώ το ποσοστό εκείνων, που σκοπεύουν να αγοράσουν μία συσκευή tablet τον επόμενο χρόνο, ανέρχεται επίσης σε 20%. 

Στα όρια του εθισμού
Η σχέση των πολιτών με τις φορητές συσκευές, όπως προκύπτει από το “Global Mobile Consumer Trends” της Deloitte, που στηρίχθηκε στις απαντήσεις 50.000 καταναλωτών σε 31 χώρες και στις έξι ηπείρους, έχει αρχίσει, πλέον, να αγγίζει τα όρια του εθισμού. Ασχέτως γεωγραφικής προέλευσης, οι mobile καταναλωτές σε παγκόσμιο επίπεδο έχουν ένα κοινό σημείο: στη συντριπτική τους πλειοψηφία ελέγχουν το κινητό τους τηλέφωνο μέσα σε τρεις το πολύ ώρες από το πρωινό ξύπνημα.

Συγκεκριμένα, το 93% των καταναλωτών στις αναδυόμενες οικονομίες ελέγχει το κινητό του μέσα σε μία ώρα ή και λιγότερο από τη στιγμή που θα ξυπνήσει. Στις “ώριμες” αγορές το αντίστοιχο ποσοστό είναι 78%.

Όσον αφορά δε το πόσο συχνά οι καταναλωτές ανά τον κόσμο “τσεκάρουν” το κινητό τους, τα στοιχεία της Deloitte κάνουν λόγο για περίπου 40 φορές την ημέρα - κατά μέσο όρο. Στις “ώριμες” αγορές το 6% των καταναλωτών ελέγχει το κινητό του τουλάχιστον 100 φορές την ημέρα. Το αντίστοιχο ποσοστό για τις αναδυόμενες αγορές διαμορφώνεται στο 14%. Η Σιγκαπούρη κατέχει, μάλιστα, την παγκόσμια πρωτιά στο συγκεκριμένο δείκτη, με σχεδόν έναν στους δέκα πολίτες να ελέγχουν το κινητό τους περισσότερες από 100 φορές στη διάρκεια μιας ημέρας.