Θερμοί οπαδοί του e-travel οι Ρώσοι τουρίστες

Έρευνες - Μελέτες

24 Ιουνίου 2016

Στροφή προς την online κατανάλωση υπηρεσιών, που σχετίζονται με την ταξιδιωτική βιομηχανία, κάνουν οι Ρώσοι τουρίστες. Τόσο γενικά, όσο και εκείνοι που επισκέπτονται την Ελλάδα, έχουν υψηλές ψηφιακές απαιτήσεις όταν ταξιδεύουν, δίνοντας όλο και πιο ένθερμη ψήφο εμπιστοσύνης στο e-travel.

Έμφαση στα διαδικτυακά εργαλεία δίνουν οι Ρώσοι τουρίστες που επισκέπτονται την ΕλλάδαΠρόσφατη έρευνα της PayPal και της Data Insight δείχνει ότι οι Ρώσοι έχουν εντάξει το e-travel στην καθημερινότητά τους. Δεν είναι τυχαίο ότι ένα μεγάλο ποσοστό των πρόσφατων κρατήσεων και πληρωμών έχει πραγματοποιηθεί online (46% για αεροπορικά εισιτήρια, 49% για εισιτήρια τρένου και 31% για κρατήσεις ξενοδοχείων).

Η μοναδική κατηγορία ταξιδιωτικής υπηρεσίας, όπου ακόμα κυριαρχούν οι ενέργειες offline είναι οι οργανωμένες εκδρομές, με την έρευνα να δείχνει ότι ο συνηθέστερος τρόπος είναι να γίνεται online η επιλογή και offline η τελική κράτηση (39%). Σύμφωνα με την έρευνα, το 69% των ενεργών online χρηστών αναφέρει ότι το Διαδίκτυο, τους βοηθά στην εύρεση καλύτερων τιμών και το 57% αναφέρει ότι διευκολύνει, κατά πολύ, τη διαδικασία κράτησης και πληρωμής των ταξιδιωτικών υπηρεσιών.

Μεταξύ εκείνων που ταξίδεψαν τους τελευταίους 12 μήνες, το 20% δηλώνει ότι αγόρασε διαδικτυακά τα εισιτήρια του τρένου και το 18% τα αεροπορικά εισιτήρια. Τρίτη κατά σειρά έρχεται η κράτηση δωματίων σε ξενοδοχεία, με το 17% των ερωτηθέντων να έχουν κάνει κράτηση και/ή να έχουν πληρώσει online.

Η ανάπτυξη, σε σύγκριση με το 2015, διαφαίνεται, επίσης, από το μερίδιο των κρατήσεων, οι οποίες έγιναν και εξοφλήθηκαν διαδικτυακά, ενώ είναι ακόμα πιο εμφανής όσον αφορά τα αεροπορικά εισιτήρια, καθώς σταδιακά οι Ρώσοι χρησιμοποιούν αποκλειστικά το Διαδίκτυο για κρατήσεις (από 80% σε 92% το τρέχον έτος).

Ψηφιακό προφίλ
Η έρευνα, επίσης, αποκαλύπτει ενδιαφέροντα στοιχεία σχετικά με το δημογραφικό προφίλ όσων πραγματοποιούν αγορές στο Διαδίκτυο. Για παράδειγμα, οι ηλικίες από 35 έως 54 αγοράζουν συχνότερα μέσω Διαδικτύου ταξιδιωτικές υπηρεσίες, με ξεκάθαρη πλειοψηφία των γυναικών.

Επιπλέον, τα περισσότερα αεροπορικά εισιτήρια αγοράζονται online σε μεγάλες πόλεις, ενώ εκείνοι που αγοράζουν εισιτήρια τρένου ή κλείνουν ξενοδοχεία, διαμένουν, κυρίως, σε περιοχές μεσαίου μεγέθους (με πληθυσμό 100.000 - 400.0000).

Οι πιο δημοφιλείς online υπηρεσίες αγοράς ταξιδιωτικών αγαθών είναι η ιστοσελίδα των Ρωσικών Σιδηροδρόμων (το 43% έχει πραγματοποιήσει αγορές μέσω αυτής), οι ιστότοποι αερογραμμών (30%), οι υπηρεσίες κρατήσεων (29%), οι υπηρεσίες κράτησης αεροπορικών εισιτηρίων (22%) και οι κρατήσεις δωματίων σε ιστότοπους ξενοδοχείων (21%).

Όσον αφορά τη στάση των Ρώσων έναντι των δημοφιλών υπηρεσιών “ανταλλαγής”, όπως η AirBnB και το BlaBlaCar, το 8% των ερωτηθέντων έκανε χρήση online υπηρεσιών για ενοικίαση δωματίων ή διαμερισμάτων βραχυπρόθεσμης διάρκειας και το 11% για ridesharing. Φαίνεται ότι, κυρίως, νέοι είναι εκείνοι που ενοικιάζουν διαμερίσματα (το 55% είναι κάτω των 35 ετών), με ποσοστά ισομερώς κατανεμημένα ανάμεσα σε άντρες και γυναίκες, ενώ ελαφρώς μεγαλύτερο μερίδιο άνω του μέσου όρου προέρχεται από ευκατάστατες οικογένειες (το 9% έχει οικογενειακό εισόδημα άνω των 150.000 ρουβλίων μηνιαίως σε αντίθεση με ένα 6% στο σύνολο εκείνων που αγοράζουν ηλεκτρονικές υπηρεσίες).

Η έρευνα
Τα στοιχεία συγκεντρώθηκαν σε μια online έρευνα που διεξήχθη για λογαριασμό της PayPal από την Data Insight μέσω ενός online panel ερευνών της TNS, το Φεβρουάριο του 2016, με τη συμμετοχή 4.100 ατόμων. 



ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

16

ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΠΕ 2018/ 2019 UPDATE

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ