Έρευνες - Μελέτες

Περιορισμένες, το 2016, οι εταιρικές επενδύσεις σε Mobile Apps

appsnew1234

Αν και οι τεχνολογίες SMAC (social, mobile, analytics και cloud) βρίσκονται “στην καρδιά” του ψηφιακού μετασχηματισμού, η διείσδυση κάποιων εξ αυτών, για παράδειγμα του mobile, είναι ακόμη μικρή μεταξύ των εταιρειών παγκοσμίως. Σύμφωνα με τη Gartner, μόλις το 10% των εταιρικών προϋπολογισμών του 2016 θα διατεθεί από τις επιχειρήσεις για την ανάπτυξη mobile apps. Μάλιστα, το ποσοστό αυτό είναι μειωμένο κατά 2% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, παρά το γεγονός ότι το mobile είναι αποδεδειγμένη απαίτηση της πλειοψηφίας των καταναλωτών.

Μικρό μέχρι σήμερα το ποσοστό των επενδύσεων στο mobile - Ωστόσο, το 42% των εταιρειών σκοπεύει να αυξήσει τις επενδύσεις στην ανάπτυξη mobile applications“Η ζήτηση για εφαρμογές για κινητά τηλέφωνα αυξάνεται, αλλά η ανάγκη να αναβαθμίσουν τη mobile παρουσία τους δεν φαίνεται να αποτελεί προτεραιότητα για τις περισσότερες εταιρείες”, σχολιάζουν οι αναλυτές της Gartner, προσθέτοντας ότι αυτή η στρατηγική πρέπει να αλλάξει. 

Πάντως, παρά τους περιορισμένους προϋπολογισμούς που διαθέτουν μέχρι σήμερα για mobile apps, οι εταιρείες διεθνώς έχουν αντιληφθεί τη δύναμη του mobile οικοσυστήματος και σκοπεύουν να επενδύσουν σε αυτό. Συνολικά, έχουν αντιληφθεί ότι οι τεχνολογίες SMAC επαναπροσδιορίζουν τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να επικοινωνήσουν με το κοινό στο οποίο απευθύνονται και δεν σκοπεύουν να χάσουν αυτήν την ψηφιακή ευκαιρία.

Τα στοιχεία της Gartner δείχνουν ότι το 42% των εταιρειών σκοπεύει να αυξήσει, κατά το τρέχον έτος, τις επενδύσεις σε mobile apps και μάλιστα κατά περίπου 30%. Οι εταιρείες δεν έχουν περιθώριο να μην επενδύσουν στο mobile όσο οι καταναλωτές γίνονται όλο και πιο data driven, παραμένοντας συνεχώς συνδεδεμένοι στο Διαδίκτυο.

Κατακερματισμός
Σε κάθε περίπτωση, η έρευνα εντοπίζει ότι η χρήση mobile apps από τις επιχειρήσεις - τόσο σε επίπεδο B2E (business to employ) όσο και B2C (Business to Consumer) - ποικίλει ανά κλάδο εταιρείας, αλλά και ανά τομέα εντός της ίδιας επιχείρησης. Οι αναλυτές της Gartner κάνουν λόγο για κατακερματισμό της διαχείρισης των εφαρμογών για κινητά στο εσωτερικό των επιχειρήσεων, προτείνοντας την ανάπτυξη ενός συνολικού “εταιρικού καταστήματος apps” (enterprise app store), προσαρμοσμένου στις ανάγκες της κάθε εταιρείας.

Η έρευνα της Gartner αποκάλυψε ότι οι εταιρείες μπορεί να χρησιμοποιούν - κατά μέσο όρο - μέχρι και 26 εφαρμογές για κινητά, με το ένα τρίτο αυτών των mobile apps να είναι προσαρμοσμένα στις ανάγκες τους και οι υπόλοιπες έτοιμες (όπως Box, Evernote και SAP Fiori).

Η έρευνα
Η έρευνα της Gartner διενεργήθηκε σε στελέχη Πληροφορικής και υπεύθυνους για τη mobile στρατηγική των επιχειρήσεων στις Ηνωμένες Πολιτείες, την EMEA, τη Λατινική Αμερική και την περιοχή της Ασίας/Ειρηνικού. Η έρευνα επικεντρώνεται στην κατανόηση των δραστηριοτήτων των οργανισμών για την ανάπτυξη εφαρμογών για κινητά, που καλύπτουν τόσο τον τομέα “επιχείρηση προς εργαζομένους (B2E)”, όσο και “επιχείρηση προς καταναλωτή καταναλωτές (B2C)”.