Το κόστος απομακρύνει τους καταναλωτές από τις wearable συσκευές

Έρευνες - Μελέτες

21 Ιουνίου 2016

Λόγοι …τιμής συνεχίζουν να κρατούν τους καταναλωτές μακριά από τη χρήση των wearable συσκευών. Την ίδια στιγμή που οι καταναλωτές δηλώνουν ενθουσιώδεις οπαδοί των wearables, η διάδοση των συσκευών αυτών σε πιο μαζικά κοινά συνεχίζει να προσκρούει σε θέματα τιμής των συσκευών και λειτουργικότητας τους. Μάλιστα, το ένα τρίτο των καταναλωτών, που δεν έχουν χρησιμοποιήσει ποτέ μια wearable συσκευή, δηλώνουν ότι αυτό που τους αποθαρρύνει από την αγορά της είναι το υψηλό κόστος.

Το ένα τρίτο των χρηστών smartphone δηλώνει ότι δεν ενδιαφέρεται για τα wearables κυρίως εξαιτίας της τιμής τουςΤα συγκεκριμένα ευρήματα εντοπίζει έρευνα της Ericsson ConsumerLab, η οποία διαπιστώνει ότι, ενώ οι καταναλωτές είναι θετικοί απέναντι στα wearables και μάλιστα για χρήσεις πέραν αυτών που σχετίζονται με τον έλεγχο της φυσικής κατάστασης, οι κατασκευαστές ότι δεν έχουν κάνει πολλά για την αποκλιμάκωση των τιμών και την ενίσχυση της λειτουργικότητάς.

Σύμφωνα με την έρευνα, περίπου το ένα τρίτο των καταναλωτών (32%) δηλώνει πρόθυμο να αγοράσει μια wearable συσκευή που θα λειτουργεί ως “Panic/SOS button”. Στο μεταξύ, διατεθειμένο να αποκτήσει μια wearable συσκευή αναγνώρισης και ταυτοποίησης ταυτότητας δηλώνει το 25% των ερωτηθέντων. Τα “έξυπνα” ρολόγια παραμένουν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των καταναλωτών, οι οποίοι σε ποσοστό 28% δηλώνουν ότι θα αγόραζαν ένα smart watch.

Εγκαταλείπουν την τεχνολογία
Στον αντίποδα, πάντως, η έρευνα εντοπίζει και ένα ποσοστό 10% των χρηστών smartphone, οι οποίοι δηλώνουν ότι, αν και απέκτησαν μια wearable συσκευή, εγκατέλειψαν στην πορεία την τεχνολογία των wearables. Όσον αφορά τις αιτίες για την εγκατάλειψη της τεχνολογίας των wearables, πάνω από το ήμισυ των ερωτηθέντων δήλωσε ότι οι συσκευές δεν ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες τους. Το 21% ανέφερε ως αιτία την περιορισμένη λειτουργικότητα και τις χρήσεις, το 23% το γεγονός ότι η συσκευή δεν ήταν αυτόνομη ή δεν είχε ενσωματωμένη συνδεσιμότητα, με το 9% να κάνει λόγο για ανακριβή στοιχεία και πληροφορίες από τις συσκευές. Παρά τις ανησυχίες σχετικά με τη λειτουργικότητα, το 83% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι αναμένει στο εγγύς μέλλον wearable συσκευές με κάποιας μορφής αυτόνομη συνδεσιμότητα. Μάλιστα, ένα υψηλό ποσοστό της τάξης του 43% εκτιμά ότι εφόσον αυτό συμβεί, τα wearables θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν τα smartphones.

Η έρευνα
Η έρευνα διενεργήθηκε σε δείγμα 5.000 χρηστών smartphones σε Βραζιλία, Κίνα, Νότιο Κορέα, Μεγάλη Βρετανία και ΗΠΑ. Να σημειωθεί, πάντως, ότι το δείγμα της έρευνας αποτελούνταν κατά 50% από κατόχους wearable συσκευών (ποσοστό πολύ μεγαλύτερο από τη διείσδυση των wearables στο γενικό πληθυσμό, γεγονός που, ίσως, δικαιολογεί και τον εντονότατο ενθουσιασμό των ερωτηθέντων). Οι συντάκτες της μελέτης καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η τεχνολογία των wearables θα πρέπει να αντιμετωπίσει τα ανοιχτά θέματα της λειτουργικότητας και της συνδεσιμότητας, για να εξελιχθεί σε mainstream τάση.

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2020

ΤΕΥΧΟΣ

18

Έρευνα για την παγκόσμια αγορά ΤΠΕ 2020/ 2021