Έρευνες - Μελέτες

Στα $57 δις τα έσοδα της αγοράς των mobile apps το 2020

mobileapps

Μεγάλη κινητικότητα συνεχίζει να εμφανίζει η παγκόσμια αγορά των εφαρμογών για κινητές συσκευές (mobile applications), η οποία “παρήγαγε” το 2015 άμεσα έσοδα (μη διαφημιζόμενα) $34,2 δις. Η αγορά θα παραμείνει εύρωστη, αν και οι ρυθμοί ανάπτυξης εκτιμάται ότι θα επιβραδυνθούν ελαφρά και θα ανέλθει στα $57 δις το 2020. Συνολικά, σε παγκόσμιο επίπεδο, εγκαταστάθηκαν το 2015 σχεδόν 156 δις mobile applications, με τις εκτιμήσεις της International Data Corporation (IDC) να ανεβάζουν τον αριθμό τους στις 210 δις εγκαταστάσεις το 2020.

Το 2015 οι χρήστες εγκατέστησαν 156 δις εφαρμογές για κινητές συσκευές, αριθμός που θα αυξηθεί στα 210 δις το 2020Συγκεκριμένα, ενώ η IDC προβλέπει ότι η αγορά θα συνεχίσει να διευρύνεται έως το 2020, υπογραμμίζει ότι θα πρέπει να αναμένεται μια επιβράδυνση της ανάπτυξης, τόσο στον αριθμό των εγκαταστάσεων εφαρμογών για κινητά, όσο και στα άμεσα έσοδα. “Αυτή η τάση, η οποία σε μεγάλο βαθμό καθοδηγείται από την ωρίμανση της αγοράς, θα μεταφραστεί σε πτώση των ρυθμών ανάπτυξης σε μονοψήφια νούμερα”, αναφέρει η IDC, σημειώνοντας ότι ο μέσος ετήσιος ρυθμός αύξησης του όγκου των mobile applications θα κινηθεί στα επίπεδα του 6,3%. Επιπλέον, σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις, ο ρυθμός ανάπτυξης των εσόδων της αγοράς εφαρμογών για κινητές συσκευές, επίσης, θα επιβραδυνθεί, αν και θα παραμείνει σε διψήφια ποσοστά της τάξης του 10,6%.

Η αγορά
Όσον αφορά τους παίκτες της αγοράς, η IDC εκτιμά ότι το οικοσύστημα της Apple, μέσω του App Store, συγκέντρωσε το 58% των συνολικών άμεσων εσόδων της αγοράς των mobile apps το 2015, καταγράφοντας αύξηση 36% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Στο μεταξύ, το μερίδιο της Apple στην παγκόσμια εγκατεστημένη βάση των εφαρμογών διαμορφώθηκε σε μόλις 15%, μειωμένο κατά 8% σε ετήσια βάση.

Από την πλευρά του, το Android και η αυξανόμενη δημοτικότητα του σε παγκόσμιο επίπεδο κρατούν σε υψηλά επίπεδα τις mobile εφαρμογές μέσω του Google Play, που αντιπροσώπευαν το 2015 περίπου το 60% του εγκατεστημένου όγκου mobile apps και το 36% των άμεσων εσόδων. Πάντως, οι αναλυτές σημειώνουν ότι οι επιδόσεις του Google Play, τόσο σε επίπεδο όγκου εγκατεστημένων εφαρμογών, όσο και σε επίπεδο εσόδων βελτιώθηκαν το 2015 με ρυθμό υποδεέστερο των προηγούμενων ετών.

Η IDC προβλέπει ότι η Apple θα συνεχίσει να κρατά την πρωτιά έναντι του Google Play, όσον αφορά την παραγωγή εσόδων.

Να σημειωθεί ότι η εταιρεία ερευνών στη μελέτη της (Worldwide Mobile Applications Forecast, 2016-2020) μετρά μόνο τα άμεσα έσοδα της αγοράς και όχι αυτά από διαφημίσεις. Ειδικά για το θέμα των διαφημιστικών εσόδων της αγοράς των mobile apps, η IDC εκτιμά ότι η Google και το Facebook θα συνεχίσουν να κυριαρχούν στη συγκεκριμένη αγορά.