Έρευνες - Μελέτες

Η Κίνα δίνει τον τόνο στο παγκόσμιο ηλεκτρονικό εμπόριο

commercetablet

Σε υπερδύναμη του παγκόσμιου ηλεκτρονικού εμπορίου εξελίσσεται η Κίνα, με την αχανή ασιατική αγορά να διαμορφώνει καταναλωτικές συνήθειες, που ακολουθεί στη συνέχεια ο υπόλοιπος κόσμος. Η Κίνα οδηγεί τις εξελίξεις στο e-commerce, εμφανίζοντας επιδόσεις πολύ καλύτερες σε σχέση με τον παγκόσμιο μέσο όρο.

Το 65% των Κινέζων πραγματοποιεί αγορές μέσω κινητών τηλεφώνων τουλάχιστον μια φορά το μήνα - Το αντίστοιχο ποσοστό παγκοσμίως ανέρχεται σε μόλις 28%Για παράδειγμα, το ποσοστό των καταναλωτών παγκοσμίως, που κάνουν αγορές μέσω Ιnternet σε καθημερινή βάση, εξακολουθεί να είναι πολύ χαμηλότερο σε σχέση με αυτό της Κίνας: από 2,9% το 2012 διαμορφώθηκε σε 7,1% το 2015, ενώ στην Κίνα το ποσοστό αυτό αυξάνεται από 4,3% το 2012 σε 19,6% το 2016.

Οι αγορές μέσω κινητού τηλεφώνου, επίσης, καταγράφουν παρόμοια πορεία. Το ποσοστό των Κινέζων καταναλωτών, που προτίθενται να κάνουν αγορές μέσω πίστωσης χρημάτων στα κινητά τους τηλέφωνα, αυξήθηκε από 56% το 2014 σε 60% το 2015.

Οι καταναλωτές στον υπόλοιπο κόσμο ακολούθησαν, με το αντίστοιχο ποσοστό να αυξάνεται από 30% το 2014 σε 33% το 2015.

“Φαίνεται ξεκάθαρα ότι οι φορητές συσκευές θα αναδειχθούν σε αγαπημένο εργαλείο πραγματοποίησης αγορών, με τους Κινέζους καταναλωτές να πρωτοπορούν και σε αυτόν τον τομέα”, διαπιστώνει έρευνα της PwC για το λιανικό εμπόριο.

Σύμφωνα με την έρευνα (Total Retail Survey 2016: They say they want a revolution), το 65% των Κινέζων καταναλωτών υποστηρίζει ότι πραγματοποιεί αγορές μέσω κινητών τηλεφώνων τουλάχιστον μια φορά το μήνα, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό του συνολικού παγκόσμιου δείγματος καταναλωτών ανέρχεται σε μόλις 28%. 

Almost one in five of our surveyed Chinese consumers shops online daily

The mobile phone is getting more popular as a purchasing tool 

Δεξιότητες
Η έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 23.000 διαδικτυακοί καταναλωτές από 25 χώρες, δείχνει ότι σήμερα οι καταναλωτές εκφράζουν, όλο και πιο ξεκάθαρα, την άποψη ότι οι εργαζόμενοι του λιανικού εμπορίου πρέπει να εξελίξουν τις δεξιότητές τους, εάν θέλουν να κερδίσουν τους σημερινούς - ενημερωμένους και ιδιαίτερα εξοικειωμένους με την τεχνολογία - πελάτες.

Σύμφωνα με το 40% του παγκόσμιου δείγματος, ο σημαντικότερος παράγοντας που μπορεί να βελτιώσει την εμπειρία του πελάτη στο κατάστημα είναι η εξυπηρέτηση από πωλητές που έχουν βαθιά γνώση της γκάμας των προϊόντων. Δεύτερος παράγοντας αναδείχθηκε η ικανότητα γρήγορου ελέγχου του αποθέματος σε άλλα υποκαταστήματα ή στο Διαδίκτυο. 

Καινοτομία
Η έρευνα αξιολογεί και το επίπεδο καινοτομίας στο παγκόσμιο λιανεμπόριο: “Παρ’ όλο που πάνω από το 60% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι η αγαπημένη του εταιρεία στο λιανικό εμπόριο καινοτομεί, μόνο το 17% αυτών δήλωσε ότι εταιρεία αυτή ηγείται της καινοτομίας στις εννέα κατηγορίες για τις οποίες ρωτήθηκαν”, διαπιστώνει η PwC.

Πάντως, σε δύο βασικές κατηγορίες - τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και την αειφορία - μόνο το 10% των καταναλωτών απέδωσε στην αγαπημένη του εταιρεία τον τίτλο του ηγέτη στην καινοτομία. 

Επιβράβευση πελατών
Την ανοδική τάση των προγραμμάτων επιβράβευσης διεθνώς, επιβεβαιώνει η έρευνα. Δεν είναι τυχαίο ότι το 91% του παγκόσμιου δείγματός δήλωσε ότι είναι μέλος κάποιου προγράμματος επιβράβευσης πελατών. Παρ’ όλο που οι εκπτώσεις μόνο για μέλη, οι πόντοι επιβράβευσης και η δωρεάν αποστολή εκτιμώνται δεόντως από τους ερωτηθέντες (70%, 61% και 58% αυτών αντίστοιχα θεωρούν τα πλεονεκτήματα αυτά σημαντικά), στις απαντήσεις άλλων ερωτηθέντων εκφράζεται η επιθυμία για μεγαλύτερη εξατομίκευση.