Ενισχύθηκε κατά 6,2% η ελληνική αγορά τεχνολογικών προϊόντων το 2015

Έρευνες - Μελέτες

24 Φεβρουαρίου 2016

Θετικό πρόσημο κατέγραψε η εγχώρια αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων το 2015, με την αξία της αγορας να ενισχύεται κατά 6,2% έναντι του 2014 και να υπερβαίνει το € 1,99 δις. Και σε επίπεδο τέταρτου τριμήνου του 2015 η αγορά ήταν ανοδική, αν και σε χαμηλότερο ποσοστό σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο. Συγκεκριμένα, το τελευταίο τρίμηνο του περασμένου έτους η αξία της ελληνικής αγοράς των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων ενισχύθηκε κατά 1,6% στα € 585 εκατ.

Η αξία της αγοράς προσέγγισε το € 1,99 δις. κατά το περασμένο έτος - Στα επίπεδα του 1,6% η αύξηση το τέταρτο τρίμηνο του 2015Σύμφωνα με την έρευνα GfK TEMAX, σε ετήσια βάση μόνον τρεις από τους επτά τομείς της αγοράς κινήθηκαν πτωτικά, ενώ οι υπόλοιποι τέσσερις ακολούθησαν ανοδική πορεία.

Σε ό,τι αφορά στο τέταρτο τρίμηνο του 2015, μόνο τρεις από τους επτά τομείς της αγοράς, οι Τηλεπικοινωνίες, οι μικρές και οι μεγάλες λευκές συσκευές, είχαν ανοδική πορεία, με τις τελευταίες δύο κατηγορίες να πετυχαίνουν μάλιστα διψήφια ανάπτυξη. Στον αντίποδα, οι υπόλοιπες κατηγορίες εμφάνισαν πτώση, με τη κατηγορία των φωτογραφικών ειδών να εμφανίζει διψήφια μάλιστα μείωση.

Προϊόντα Πληροφορικής
Ο κλάδος των Προϊόντων Πληροφορικής ενισχύθηκε το 2015 - σε ετήσια βάση - κατά 3,7%, με την αξία της αγοράς να ανέρχεται σε € 432 εκατ. Πάντως, σε επίπεδο τέταρτου τριμήνου συνεχίστηκε η πίεση προς τον κλάδο της Πληροφορικής. Η παραμονή του κλάδου σε αρνητικό έδαφος κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2015 - όπως συνέβη και κατά το τρίτο τρίμηνο - συναρτάται σαφώς από το πρόγραμμα της Ψηφιακής Αλληλεγγύης, που πραγματοποιήθηκε στο πρώτο εξάμηνο του έτους.

Σύμφωνα με την έρευνα GfK TEMAX, με εξαίρεση τα tablets, όπου η μέση τιμή διατηρήθηκε στα αντίστοιχα επίπεδα του τετάρτου τριμήνου του 2014, oι βασικότερες κατηγορίες τις Πληροφορικής κατέγραψαν άνοδο της μέσης τιμής με τον καταναλωτή να προσανατολίζεται σε προϊόντα με καλύτερα τεχνικά χαρακτηριστικά.

Θετικές οι Τηλεπικοινωνίες
Ο κλάδος των Τηλεπικοινωνιών παρέμεινε ο πιο σημαντικός σε επίπεδο αξιών και για το 2015, με την αγορά να διευρύνεται τόσο κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2015 (6,7%) όσο και σε επίπεδο έτους (22%). Συνολικά η αξία της αγοράς για το 2015 κινήθηκε στα € 594 εκατ. με τα “έξυπνα” κινητά τηλέφωνα να πρωταγωνιστούν στην αγορά, κερδίζοντας συνεχώς έδαφος έναντι των απλών κινητών. Η πορεία των smartphone βοήθησε και τα ακουστικά να καταγράψουν διψήφιους ρυθμούς ανόδου για το κλείσιμο της χρονιάς.

Και στις Τηλεπικοινωνίες η μέση τιμή κατέγραψε σημαντική άνοδο το τελευταίο τρίμηνο ως αποτέλεσμα της μεγαλύτερης συγκέντρωσης σε “έξυπνα” κινητά, των οποίων η μέση τιμή διατηρήθηκε στα αντίστοιχα περσινά επίπεδα.

Σε πτώση τα ηλεκτρονικά προϊόντα
Αρνητικό πρόσημο τόσο σε επίπεδο τριμήνου (-9,8%) όσο και σε ετήσια βάση (-9,9%) «είδε» ο τομέας των ηλεκτρονικών καταναλωτικών προϊόντων, η αξία του οποίου κατήλθε συνολικά το 2015 σε € 333 εκατ.

Όπως σχολιάζει η GfK, η αλλαγή του αναλογικού σήματος στην επαρχία, που ολοκληρώθηκε το τελευταίο τρίμηνο του 2014 οδήγησε την τηλεόραση και κατά συνέπεια όλη την κατηγορία σε μειωμένες αξίες.

Εξαιρουμένης της τηλεόρασης, αρκετές κατηγορίες όπως οι βιντεοκάμερες, τα ηχεία Hi-Fi, οι κάρτες μνήμης, τα USB και οι κονσόλες παιχνιδιών κινήθηκαν θετικά το τέταρτο τρίμηνο της χρονιάς. Να σημειωθεί ότι συνολικά τα Ηλεκτρικά Καταναλωτικά Προϊόντα κατέγραψαν άνοδο μέση τιμής με τις περισσότερες κατηγορίες να συμβάλουν σε αυτό.

Είδη Εξοπλισμού
Μετά από δύο τρίμηνα έντονης πτώσης, το 2015 έκλεισε για τον κλάδο των Ειδών Εξοπλισμού με οριακά αρνητικό πρόσημο. Αυτό οφείλεται στην ανοδική πορεία που κατέγραψαν τα πολυμηχανήματα, η οποία, όμως, εξισορροπήθηκε από το αρνητικό πρόσημο των εκτυπωτών. Όπως διαπιστώνει η GfK, για ακόμα ένα τρίμηνο, συνεχίστηκαν οι προσφορές από πλευράς λιανεμπορίου με τη μέση τιμή να σημειώνει μονοψήφιο ρυθμό  πτώσης.

Συσκευές
Το κλείσιμο της χρονιάς έδειξε σημαντική άνοδο για τις μεγάλες λευκές συσκευές. Ειδικά κατά το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς τα Ψυγεία παρουσίασαν σημαντική αύξηση κυρίως στις μεγάλες διαστάσεις και χωρητικότητες. Στις μικρές συσκευές, μετά από ένα αρνητικό τρίτο τρίμηνο το οποίο αποτελεί και την εξαίρεση το 2015, οι κατηγορίες των μικρών οικιακών συσκευών παρουσίασαν θετικό πρόσημο τόσο το τελευταίο τρίμηνο της χρήσης όσο και σε επίπεδο έτους.

Φωτογραφικά Είδη
Η αγορά των φωτογραφικών ειδών συνέχισε να κινείται πτωτικά το τελευταίο τρίμηνο του 2015, αν και η πτώση ήταν μικρότερη σε σχέση με προηγούμενες περιόδους. Οι μηχανές με σταθερούς φακούς συνέχισαν να καταγράφουν τα μεγαλύτερα ποσοστά πτώσης, αλλά την ίδια στιγμή η μέση τιμή πώλησης εμφάνισε σημαντική άνοδο ως αποτέλεσμα της προτίμησης των καταναλωτών στα ανώτερα τεχνικά χαρακτηριστικά. Στον αντίποδα αυξητική τάση κατέγραψαν και πάλι οι φωτογραφικές μηχανές με αποσπώμενους φακούς, ένα τμήμα της αγοράς στο οποίο υπήρξαν αρκετά έντονες προσφορές από πλευράς λιανεμπόρων.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

16

ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΠΕ 2018/ 2019 UPDATE

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ