Μόλις οι μισοί Ευρωπαίοι αναγνωρίζουν τον αριθμό έκτακτης ανάγκης “112”

Έρευνες - Μελέτες

12 Φεβρουαρίου 2016

Άγνοια για το ρόλο και τη χρήση του κοινού αριθμού έκτακτης ανάγκης “112” εξακολουθεί να υπάρχει μεταξύ των Ευρωπαίων πολιτών. Λιγότεροι από τους μισούς κατοίκους της Ευρώπης (ποσοστό 48%) δηλώνουν ότι αναγνωρίζουν το “112” ως τον αριθμό, που τους επιτρέπει να καλέσουν την αστυνομία, την πυροσβεστική ή ιατρικές υπηρεσίες οπουδήποτε στην Ε.Ε. χωρίς κόστος.

Τα υψηλότερα ποσοστά αναγνωρισιμότητας έχει η Πολωνία και το Λουξεμβούργο με 83% και 80% αντίστοιχαΗ κατάσταση σήμερα όσον αφορά την αναγνωρισιμότητας του ενιαίου αριθμού κλήσης έκτακτης ανάγκης “112” είναι σαφώς καλύτερη σε σχέση με λίγα μόλις χρόνια νωρίτερα, όταν μόλις ένας στους τέσσερις Ευρωπαίους γνώριζε την ύπαρξη του “112”. Ωστόσο, η “ψαλίδα” μεταξύ των χωρών - μελών παραμένει μεγάλη. Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε χθες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στο πλαίσιο της “Ευρωπαϊκής Ημέρας 112”, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 11 Φεβρουαρίου, τα υψηλότερα ποσοστά αναγνωρισιμότητας έχει η Πολωνία και το Λουξεμβούργο με 83% και 80% αντίστοιχα.

Όσον αφορά τους Έλληνες, δεν φαίνεται να απέχουν από το μέσο Κοινοτικό όρο, καθώς, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Ευρωβαρόμετρου, το 49% των Ελλήνων γνωρίζει ότι μπορεί να χρησιμοποιεί το 112 οπουδήποτε στην Ε.Ε. Στην Ελλάδα, το 2015 εξυπηρετήθηκαν 47.763 πραγματικά περιστατικά έκτακτης ανάγκης, έναντι 35.451 το αμέσως προηγούμενο έτος και 15.004 το 2010. Το 2015 πραγματοποιήθηκαν 697 εντοπισμοί γεωγραφικής θέσης καλούντος, σε αντίθεση τους 46 που πραγματοποιήθηκαν πριν από πέντε μόλις χρόνια.

Ταχύτητα
Ο κοινός αριθμός κλήσης για έκτακτες ανάγκες 112 λειτουργεί στην E.E. από το 1991. Είναι ενεργός σε τις χώρες της Ε.Ε., καθώς και στην Κροατία, τα νησιά Φερόε, τη Σερβία, την Ελβετία, την Τουρκία, τη Ρωσία και το Ισραήλ. Μάλιστα σε ορισμένα κράτη, όπως η Γερμανία, η Ολλανδία, η Πορτογαλία και η Μάλτα, είναι ο κύριος εθνικός αριθμός έκτακτης ανάγκης.

Το “112” λειτουργεί σε εικοσιτετράωρη βάση, χωρίς χρέωση και παρέχει τη δυνατότητα εντοπισμού θέσης του καλούντος. Μπορεί να το καλέσει κανείς από κάθε είδους τηλεφωνική συσκευή, σταθερή ή κινητή, ακόμα και χωρίς κάρτα SIM, καθώς και στην περίπτωση που ο καλών δεν έχει κάλυψη ή βρίσκεται εκτός δικτύου (εθνική περιαγωγή). Με την κλήση στο 112 ειδοποιούνται ταυτόχρονα οι υπηρεσίες της Αστυνομίας, της Πυροσβεστικής και του ΕΚΑΒ στην κάθε χώρα και κινητοποιούνται ανάλογα με την ανάγκη που έχει προκύψει. Οι κλήσεις απαντώνται, κατά μέσο όρο μέσα, σε 9 δευτερόλεπτα.

Μείωση τροχαίων
Η Ε.Ε. έχει ανοίξει σε θεσμικό επίπεδο το δρόμο, ώστε, από τα τέλη Μαρτίου 2018, να είναι υποχρεωτική η τοποθέτηση του συστήματος κλήσης έκτακτης ανάγκης (eCall), το οποίο σε περίπτωση ατυχημάτων θα καλεί μόνο του τα επείγοντα, σε όλα τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών.

Έτσι, κάθε νέο επιβατικό αυτοκίνητο, αλλά και τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, θα πρέπει να εξοπλίζονται με σύστημα, το οποίο - σε περίπτωση σοβαρού ατυχήματος - θα παρέχει τη δυνατότητα αυτόματης ή χειροκίνητης κλήσης του αριθμού έκτακτης ανάγκης 112.

Το σύστημα eCall στο αυτοκίνητο χρησιμοποιεί την τεχνολογία κλήσης έκτακτης ανάγκης στον πανευρωπαϊκό αριθμό 112, ειδοποιώντας αυτόματα τις υπηρεσίες διάσωσης σε περίπτωση σοβαρού τροχαίου ατυχήματος. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στις υπηρεσίες διάσωσης να αποφασίσουν άμεσα για το είδος και το μέγεθος της επιχείρησης που απαιτείται, καθώς και να φτάσουν πιο γρήγορα στο σημείο του ατυχήματος, να σώσουν ζωές και να μειώσουν τη σοβαρότητα των τραυματισμών.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

17

Έρευνα για τη βιομηχανία Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών 2019/ 2020

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ