Έρευνες - Μελέτες

Από το κινητό τους, σερφάρουν στο Διαδίκτυο τρεις στους πέντε Έλληνες

mobiledevices

Ανοδική τροχιά συνεχίζει να διαγράφει στην Ελλάδα το mobile internet, με περίπου τρεις στους πέντε χρήστες (το 62,3%) να συνδέονται στο Διαδίκτυο μέσω του κινητού τους τηλεφώνου. Συνολικά, η σχέση του Έλληνα με τον παγκόσμιο ιστό γίνεται όλο και στενότερη, καθώς σήμερα περισσότεροι από επτά στους δέκα χρήστες (ποσοστό 73,4%) χρησιμοποιούν, πλέον, το Ίντερνετ (77,3% για τους άνδρες και 69,6% για τις γυναίκες). Μάλιστα, περισσότεροι από έξι στους δέκα (ποσοστό 65,3%) συνδέονται σε καθημερινή βάση (70,3% είναι το αντίστοιχο ποσοστό για τους άνδρες και 60,5% για τις γυναίκες).

Περί τα 140 λεπτά την ημέρα αφιερώνουν οι Έλληνες στο Διαδίκτυο σε καθημερινή βάση - Φανατικοί των social media οι χρήστες του Internet στην ΕλλάδαΤη στροφή του Έλληνα στις φορητές συσκευές ως μέσο για τη σύνδεση στο Διαδίκτυο και την ακόμη στενότερη σχέση του με το Internet επιβεβαιώνουν τα στοιχεία της Focus Bari για το τελευταίο τρίμηνο του 2015. Σύμφωνα με την έρευνα Web ID, η οποία διενεργήθηκε σε δείγμα 12.000 ατόμων, ηλικίας 13-74 ετών, το διάστημα Οκτωβρίου - Δεκεμβρίου 2015, ο Έλληνας αφιερώνει, πλέον, περίπου 2,5 ώρες ημερησίως στο σερφάρισμα. Συγκεκριμένα, η μέση διάρκεια χρήσης του Ίντερνετ, σε καθημερινή βάση, φθάνει τα 140 λεπτά, με τους άνδρες να αφιερώνουν - κατά μέσο όρο - 145 λεπτά στην online περιήγηση. Στις πιο νεαρές ηλικίες, η καθημερινή χρήση του Διαδικτύου εκτοξεύεται, αφού οι νέοι ηλικίας 13-17 ετών, χρησιμοποιούν το Internet 157 λεπτά την ημέρα, οι ηλικίες 18-24 αφιερώνουν στον παγκόσμιο ιστό 184 λεπτά από τον ημερήσιο χρόνο τους, με τις ηλικίες 25-34 να σερφάρουν επί 149 λεπτά την ημέρα. 

Δημοφιλέστερο το Facebook
Ψήφο εμπιστοσύνης στα Social Media συνεχίζουν να δίνουν οι Έλληνες χρήστες, που, κατά μέσο όρο, αφιερώνουν στις σχετικές ιστοσελίδες 84 λεπτά του ημερήσιου χρόνου τους. Περισσότερο χρόνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης περνούν οι ηλικίες 13-17 ετών, με το μέσο όρο χρήσης να αυξάνεται στα 99 λεπτά την ημέρα, ενώ στην ηλικιακή ομάδα των 18-24 εκτοξεύεται στα 123 λεπτά ημερησίως.

Το Facebook παραμένει το δημοφιλέστερο κοινωνικό δίκτυο στην Ελλάδα, με το ποσοστό όσων διαθέτουν λογαριασμό στην ιστοσελίδα να ανέρχεται - το 4ο τρίμηνο του 2015 - σε 51,8%.

Δεύτερο στις προτιμήσεις των Ελλήνων χρηστών έρχεται το Youtube με 24,2%, ακολουθεί το google+ με 14,2%, το Instagram με 12,9% και το Twitter με 8,1%. Υψηλά ποσοστά χρήσης συγκεντρώνουν και οι ιστοσελίδες ανταλλαγής άμεσων μηνυμάτων, όπως το Skype (26,7%), το Viber (23,6%) και το Facebook Messanger (17%).

Αντέχουν οι online αγορές
Το ψηφιακό κανάλι αγορών συνεχίζουν να εμπιστεύονται οι Έλληνες καταναλωτές, οι οποίοι σε αναλογία ένας στους τέσσερις (ποσοστό 24,2%) έκαναν κάποια online αγορά το τελευταίο εξάμηνο. Ιδιαίτερη προτίμηση στις ηλεκτρονικές αγορές δείχνουν οι άντρες χρήστες και οι ηλικίες 18-44. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, τους τελευταίους 6 μήνες ο μέσος όρος των online αγορών ήταν στις 4,4, με το μέσο όρο της δαπάνης να φθάνει στα €383.

Χρήστες από κούνια
Στον ψηφιακό κόσμο έχουν εισέλθει πλέον και τα παιδιά στην Ελλάδα, τα οποία, σύμφωνα με τα στοιχεία της Focus Bari, είναι απόλυτα εξοικειωμένα με τον υπολογιστή, το Διαδίκτυο και το κινητό τηλέφωνο. Η διείσδυση του Internet, για το τελευταίο τρίμηνο του 2015, διαμορφώθηκε ποσοστιαία στο 87,1% για τα παιδιά ηλικίας 7-12 ετών, τα οποία σε ποσοστό 62,2% συνδέονται σε καθημερινή βάση. Μάλιστα, περίπου τρία στα έξι παιδιά (το 56%) προτιμούν να συνδέονται στο Διαδίκτυο από laptop ή netbook και δύο στα έξι (το 34,8%) μέσω tablet.