Έρευνες - Μελέτες

Oι πολιτικο-οικονομικές εξελίξεις του καλοκαιριού εκτόξευσαν το Twitter

twitter2

Σημαντικό έδαφος κέρδισε το φετινό καλοκαίρι το Twitter, με το ήδη δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης να επωφελείται από την ανάγκη των Ελλήνων χρηστών να ενημερώνονται real time για τις πολιτικο-οικονομικές εξελίξεις. Ως αποτέλεσμα, ένας στους τέσσερις χρήστες του Διαδικτύου δηλώνει ότι παρακολουθεί τις εξελίξεις μέσω του συγκεκριμένου μέσου. Σημαντικό γεγονός, που ενίσχυσε τη χρήση του Twitter, όπως τονίζει το 45% των χρηστών του, ήταν η εμφάνιση των capital controls στην ελληνική αγορά.

Το 45% των χρηστών του Twitter στην Ελλάδα δηλώνει ότι εξοικειώθηκε με τη χρήση του μέσου μετά από την επιβολή των κεφαλαιακών ελέγχωνΣύμφωνα με την ετήσια έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για τα social media στην Ελλάδα και τα εργαλεία digital marketing στην Ελλάδα, στη διάρκεια του φετινού καλοκαιριού, οι χρήστες επιθυμούσαν να ενημερώνονται άμεσα για τις εξελίξεις, από διαφορετικές πηγές, προκειμένου να έχουν τη δυνατότητα σχηματισμού της προσωπικής τους άποψης. “Γρήγορα αντιλήφθηκαν, ότι το twitter, είναι το μέσο που μπορούσε να ικανοποιήσει την συγκεκριμένη ανάγκη τους”, παρατηρεί η μελέτη.

Η έρευνα, που διενήργησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν - ELTRUN του ΟΠΑ, διαπιστώνει, πάντως, ότι το Facebook παραμένει το κυρίαρχο μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Μάλιστα, πλέον η χρήση του γίνεται κατά κύριο λόγο εν κινήσει, αφού το 62% των χρηστών δηλώνει ότι χρησιμοποιεί καθημερινά το facebook μέσω του application, που έχει εγκαταστήσει στην κινητή συσκευή και μόνο το 53% μέσω του web.

Επιπλέον, η έρευνα διαπιστώνει ότι έχει αρχίσει να προδιαγράφεται μια αναδυόμενη τάση όσον αφορά την αλληλεπίδραση των χρηστών του μέσου με τις επιχειρήσεις: Like σε σελίδες με εμπορικό περιεχόμενο (19%), like σε σελίδες εταιρειών και προϊόντων (12% και 8% αντίστοιχα).

Να σημειωθεί ότι το επόμενο μέσο κοινωνικής δικτύωσης με έντονη χρήση από τους Internet users, μετά από το Facebook, είναι το youtube.

Συνολικά, οι Έλληνες χρήστες εμφανίζονται στη φετινή έρευνα πιο ώριμοι ως προς τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, με πιο σημαντικές ανησυχίες την αξιοπιστία των πληροφοριών που λαμβάνουν (45%) και τη χρησιμότητα του χρόνου που δαπανούν (23%), ποσοστά τα οποία έχουν αυξηθεί αισθητά σε σχέση με την περσινή έρευνα.

Εργαλείο το e-mail
Αναφορικά με τα υπόλοιπα εργαλεία ψηφιακού marketing, η έρευνα παρατηρεί ότι το e-mail αναδεικνύεται, πλέον, σε ουσιαστικό εργαλείο στην ολοκληρωμένη στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ. Τρεις στους δέκα χρήστες του Διαδικτύου δηλώνουν ότι δίνουν το e-mail τους συχνά, προκειμένου να παραλαμβάνουν newsletters και ένας στους τέσσερις ότι ανοίγει συχνά τα e-mails που λαμβάνει. Τέλος, πλέον του 8% των χρηστών αγοράζει συχνά με βάση τις διαφημίσεις που λαμβάνει σε newsletters.

Σε ό,τι αφορά στις μηχανές αναζήτησης, το ELTRUN καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι χρήστες του Διαδικτύου στην Ελλάδα είναι, πλέον, πιο εξοικειωμένοι με τις μηχανές αναζήτησης, τοποθετώντας τη χρήση τους στη δεύτερη θέση, όσον αφορά τους λόγους χρήσης του Διαδικτύου.