Έρευνες - Μελέτες

Οι μισοί χρήστες Ίντερνετ στην Ευρώπη αφήνουν εκτεθειμένους τους κωδικούς τους

passwordnew1

Εκτεθειμένους αφήνουν τους κωδικούς πρόσβασης περίπου οι μισοί χρήστες του Διαδικτύου στην Ευρώπη, με τις συνέπειες των ελλιπών μέτρων φύλαξης να κοστίζουν ακριβά στους Ευρωπαίους. Σύμφωνα με τα ευρήματα πρόσφατης έρευνας της Kaspersky Lab, περίπου οι μισοί (42%) Ευρωπαίοι χρήστες του Διαδικτύου παραδέχονται ότι μοιράζονται τους κωδικούς τους με κάποιον άλλον ή τους αφήνουν εκτεθειμένους σε κοινή θέα, όπου άλλοι άνθρωποι μπορούν να τους δουν. Αυτό αποδεικνύει έλλειψη γνώσεων για τον ψηφιακό κόσμο και μπορεί να διευκολύνει το ξεκλείδωμα των online λογαριασμών και την πρόσβαση για τους ψηφιακούς εγκληματίες.

Τα ελλιπή μέτρα φύλαξης των κωδικών πρόσβασης διευκολύνουν το ξεκλείδωμα των online λογαριασμώνΣε ερώτηση σχετικά με τη σημασία των κωδικών πρόσβασης, διαπιστώθηκε ότι οι ερωτηθέντες ήταν πιο πιθανό να θεωρούν ότι οι ισχυροί κωδικοί πρόσβασης είναι απαραίτητοι για τις online υπηρεσίες που εκτιμούν περισσότερο. Σύμφωνα, λοιπόν, με τους Ευρωπαίους καταναλωτές, οι ιστότοποι για τους οποίους θεωρούνται απαραίτητοι ισχυροί κωδικοί πρόσβασης είναι: οι ιστότοποι online τραπεζικών συναλλαγών (61%), το email (42%) και τα sites κοινωνικής δικτύωσης (20%). Η λίστα με τις τρεις πιο σημαντικές εφαρμογές ήταν σχεδόν πανομοιότυπη, με το 60% να θεωρεί ότι μεγαλύτερη ανάγκη από ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης έχουν οι εφαρμογές για online banking, το 38% για email και το 21% για site κοινωνικής δικτύωσης.

Διαδικτυακές αγορές
Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, οι καταναλωτές πιστεύουν ότι οι διαδικτυακές αγορές και οι εφαρμογές πληρωμών απαιτούν ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης, αλλά δεν αξιολογούν και τους αντίστοιχους ιστότοπους στο ίδιο επίπεδο. Μόλις το 28% των Ευρωπαίων χρηστών θεωρεί ότι οι online αγορές είναι μια σημαντική υπηρεσία για τους ίδιους, αν και πάνω από το ένα τρίτο (38%) θεωρεί ότι είναι δικαιολογημένος ένας ισχυρός κωδικός πρόσβασης.

Επιπλέον, το 34% συμφώνησε ότι τα ηλεκτρονικά συστήματα πληρωμών χρειάζονται έναν ισχυρό κωδικό πρόσβασης, με ελαφρώς λιγότερους (27%) να αξιολογούν τις υπηρεσίες αυτές ως προσωπικά πολύτιμες.

Οι συντάκτες της μελέτης χαρακτηρίζουν ανησυχητικό το γεγονός ότι, παρ’ όλο που οι καταναλωτές συμφωνούν ότι οι online οικονομικές συναλλαγές απαιτούν έναν ισχυρό κωδικό πρόσβασης, το 29% θεωρεί ότι δεν υπάρχει ανάγκη πρόσθετης προστασίας για τα προσωπικά τους στοιχεία σύνδεσης, όταν χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες αυτές. Αναμένουν ότι οι ιστότοποι στους οποίους πραγματοποιούν τις αγορές τους, θα τους παρέχουν όλη την προστασία που χρειάζονται.

Προσωπικά δεδομένα
Μεγαλύτεροι κίνδυνοι προκύπτουν για τις προσωπικές πληροφορίες. Σχεδόν το ένα τρίτο (31%) των Ευρωπαίων χρηστών παραδέχεται ότι μοιράζεται ελεύθερα τους κωδικούς πρόσβασης του με μέλη της οικογένειας του. Το 42% έχει μοιραστεί και έχει αφήσει προσβάσιμους τους κωδικούς πρόσβασης σε τρίτους. Επίσης, ένας στους δέκα (10%) Ευρωπαίους μοιράζεται τους κωδικούς πρόσβασης με φίλους κι ένα 5% με τους συναδέλφους του. Ακόμη, με περισσότερο από το ένα τρίτο (38%) των καταναλωτών να χρησιμοποιεί μόνο ένα email για όλες τις ανάγκες του, το να μοιράζεται τον κωδικό πρόσβασης με άλλους μπορεί να αποδειχθεί δαπανηρό, καθώς αν ο κωδικός αυτός πέσει σε λάθος χέρια, θα μπορούσε να ξεκλειδώσει όλες τις πληροφορίες, που βρίσκονται αποθηκευμένες στο email αυτό.