Το smart home, η πιο ανατρεπτική τάση της τεχνολογίας, λέει ένας στους δυο καταναλωτές

Έρευνες - Μελέτες

της Νατάσας Φραγκούλη, fragouli@sepe.gr

16 Νοεμβρίου 2015

Τις υποδομές, που υποστηρίζουν τα λεγόμενα “έξυπνα” σπίτια, καθώς και τις ηλεκτρονικές πληρωμές μέσω κινητού, υποδεικνύουν οι καταναλωτές, διεθνώς, ως τις πιο ανατρεπτικές τάσεις της ψηφιακής αγοράς. Οι πολίτες αξιολογούν τις e-πληρωμές μέσω smartphone και το smart home ως τις πιο ανατρεπτικές τεχνολογίες, που θα επηρεάσουν τη ζωή τους τα αμέσως επόμενα χρόνια, σε ποσοστό 54% και 51% αντίστοιχα. Λιγότερο θετικές είναι οι εκτιμήσεις για την επιρροή των wearables στη ζωή των πολιτών, με το 33% να υποστηρίζει ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία θα αλλάξει τη ζωή του τα επόμενα χρόνια.

Οι πολίτες αναδεικνύουν τις mobile πληρωμές και το smart home ως τις τεχνολογίες, που κυρίως θα επηρεάσουν τη ζωή τους τα αμέσως επόμενα χρόνια, σε ποσοστό 54% και 51% αντίστοιχαΤα παραπάνω στοιχεία αποκαλύπτει έρευνα της GfK, η οποία βασίστηκε στις απαντήσεις πολιτών από επτά χώρες (ΗΠΑ, Γερμανία, Μεγάλη Βρετανία, Βραζιλία, Νότιο Κορέα, Κίνα και Ιαπωνία). Στο πλαίσιο της έρευνας, οι καταναλωτές αξιολόγησαν έντεκα σύγχρονες τάσεις της ψηφιακής τεχνολογίας, από τις τρισδιάστατες εκτυπώσεις μέχρι το Internet of Things, με κριτήριο ποιες από αυτές θεωρούν ότι θα επηρεάσουν περισσότερο τη ζωή τους τα επόμενα χρόνια.

Σύμφωνα με την έρευνα, μια μεγάλη μερίδα των καταναλωτών, διεθνώς, έχει αρχίσει να συμμερίζεται την άποψη των αναλυτών ότι το “έξυπνο” σπίτι και οι υποδομές, που σχετίζονται με αυτό θα αποτελέσουν την επανάσταση της επόμενης δεκαετίας στην ψηφιακή αγορά. 

Κορυφαίες εφαρμογές
Με δεδομένο ότι ένας στους δύο καταναλωτές εκτιμά ότι η τεχνολογία και το συνολικό οικοσύστημα των “smart homes” θα έχει μεγάλη επίδραση στη ζωή του τα αμέσως επόμενα χρόνια, η έρευνα ζήτησε από τους συμμετέχοντες να αξιολογήσουν την επιρροή των επιμέρους εφαρμογών των “έξυπνων” σπιτιών.

Οι τομείς, που ξεχώρισαν οι καταναλωτές ως εκείνους, που κατά κύριο λόγο θα επηρεάσουν τη ζωή τους στο συγκεκριμένο τομέα, ήταν αυτός της “ασφάλειας” (55%), του “φωτισμού και της ενέργειας” (53%), με την “ψυχαγωγία” να βρίσκεται στην τρίτη θέση (48%), την “υγεία” και τις “έξυπνες συσκευές” να ακολουθούν (με 43% έκαστη). 

Θέμα τιμής
Όσον αφορά τους λόγους, που αποθαρρύνουν τους καταναλωτές από την ευρύτερη υιοθέτηση των υποδομών smart home, το κόστος αναδείχθηκε ως βασικότερος και μάλιστα, σε όλες τις χώρες του δείγματος.  Η ανησυχία, μήπως ψηφιακοί εγκληματίες “χακάρουν” τις υποδομές του “έξυπνου” σπιτιού ακολουθεί ως δεύτερος ισχυρότερος λόγος ανησυχίας. 

Πάροχοι 
Σε ερώτηση σχετική με το ποιον θα εμπιστεύονταν περισσότερο για να τους παράσχει τις σχετικές υποδομές και υπηρεσίες smart home, σχεδόν ένας στους δύο απαντά ότι θα προτιμούσε έναν ενιαίο πάροχο για όλο το οικοσύστημα ενός “έξυπνου” σπιτιού. Στο μεταξύ, ένα ποσοστό 29% απάντησε ότι θα προτιμούσε να λαμβάνει τις συγκεκριμένες υπηρεσίες από μια ευρύτερη γκάμα παρόχων. 

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

16

ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΠΕ 2018/ 2019 UPDATE

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ