Έρευνες - Μελέτες

1,6 δις άτομα θα χρησιμοποιούν υπηρεσίες mobile messaging το 2016

mobilemessaging

Έσοδα από τους παραδοσιακούς τηλεπικοινωνιακούς παρόχους θα συνεχίσουν να αποσπούν οι λεγόμενοι πάροχοι over-the-top (OTT) υπηρεσιών, όπως το Facebook και η Google. Το προνομιακό πεδίο δράσης των OTTs, η ανταλλαγή γραπτών μηνυμάτων μέσα από τις εφαρμογές mobile messaging, όπως το WhatsApp και το Facebook Messenger, φαίνεται να έχει λαμπρό μέλλον.

Με ορίζοντα το 2019, το 80% των κατόχων smartphone θα χρησιμοποιεί μια εφαρμογή για την ανταλλαγή μηνυμάτων στο κινητό μέσω appsΣύμφωνα με έρευνα του eMarketer, έως τα τέλη του 2015, περισσότεροι από 1,4 δις άνθρωποι θα κάνουν χρήση αυτών των υπηρεσιών, αριθμός αυξημένος κατά 31,6% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Αυτό σημαίνει ότι το 75% των κατόχων smartphone θα κάνουν χρήση μιας υπηρεσίας mobile messaging τουλάχιστον μία φορά τον μήνα. 

Η δημοτικότητα της ανταλλαγής μηνυμάτων μέσω mobile applications θα διευρύνεται τουλάχιστον έως το 2019, σύμφωνα με την ιστοσελίδα eMarketer. Για το 2016, εκτιμάται ότι περίπου 1,6 δις άνθρωποι θα κάνουν χρήση σχετικών υπηρεσιών, με τον αριθμό τους να αυξάνεται το 2017 στο 1,8 δις, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για 2 δις χρήστες το 2018 και περίπου 2,2 δις το 2019. Συγκεκριμένα, η εκτίμηση είναι ότι, με ορίζοντα το 2019, το 80% των κατόχων smartphone θα χρησιμοποιεί μια εφαρμογή για την ανταλλαγή μηνυμάτων μέσω apps στο κινητό.

Σύμφωνα με το eMarketer, η αγορά του mobile messaging κυριαρχείται, σήμερα, από πέντε μεγάλους παίκτες: WhatsApp, Facebook Messenger, WeChat, Line και Snapchat, με τους δύο πρώτους να συγκεντρώνουν τη μερίδα του λέοντος στην παγκόσμια αγορά, με παρουσία σε 20 χώρες διεθνώς. 

Πρωτιά για Ασία - Ειρηνικό
Μεγάλη δυναμική στη συγκεκριμένη αγορά δείχνει να εμφανίζει και η περιοχή της Λατινικής Αμερικής, με το 68% των χρηστών, που συνδέονται στο Ιnternet μέσω κινητού, να χρησιμοποιεί μια υπηρεσία mobile messaging τουλάχιστον μία φορά τον μήνα (στοιχεία 2015). Το συγκεκριμένο ποσοστό, μάλιστα, αναμένεται να εκτοξευθεί στο 77,4% έως τα τέλη του 2019.

Οι υπηρεσίες ανταλλαγής μηνυμάτων μέσω mobile εφαρμογών έχουν μεγάλη απήχηση και στην περιοχή της Ασίας - Ειρηνικού, με το 65% όσων συνδέονται στο Διαδίκτυο μέσω κινητού να χρησιμοποιούν μία, τουλάχιστον, εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων. 

Στην παγκόσμια κατάταξη, ακολουθεί η περιοχή της Δυτικής Ευρώπης, με την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη να έπεται όσον αφορά τη δημοτικότητα των υπηρεσιών ανταλλαγής μηνυμάτων μέσω εφαρμογών για κινητά και την περιοχή της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής να κατέχει την τελευταία θέση.

Την εικόνα, που αποτυπώνει το eMarketer για την εν λόγω αγορά, επιβεβαιώνει μια σειρά άλλων ερευνών, όπως αυτή της Strategy Analytics, η οποία εκτιμά ότι τα έσοδα των τηλεπικοινωνιακών παρόχων από την ανταλλαγή γραπτών μηνυμάτων μέσα από τις εφαρμογές instant messaging θα υποστούν σημαντικό πλήγμα. Συγκεκριμένα, εκτιμάται ότι τα έσοδα των εταιρειών Τηλεπικοινωνίας από υπηρεσίες sms και mms θα μειωθούν κατά 42% έως το 2021, κατερχόμενα σε $53 δις από $92 δις το 2014, προς όφελος των υπηρεσιών instant messaging, που παρέχουν οι ΟΤΤs.