Έρευνες - Μελέτες

Smartphone και tablet ψηφίζουν οι Έλληνες για το σερφάρισμα στο Διαδίκτυο

smartphoneinternet1

Φανατικοί υπέρ της χρήσης φορητών συσκευών για τη σύνδεση τους στο Διαδίκτυο αποδεικνύονται οι Έλληνες. Την περίοδο Ιουνίου - Οκτωβρίου 2015, οι mobile συσκευές “πήραν φωτιά”, με το ποσοστό των χρηστών, που συνδέονταν μέσω smartphone, να εκτοξεύεται κατά 42% και να ανέρχεται σε 44,6%, όταν ένα χρόνο νωρίτερα όσοι έμπαιναν στο Ίντερνετ μέσω κινητού αντιστοιχούσαν στο 31,3%.

Πρόσβαση στο Ίντερνετ, απ’ όπου κι εάν βρίσκονται, θέλουν όλο και περισσότεροι χρήστες -Εκτινάχθηκε το διάστημα Ιουνίου - Οκτωβρίου η σύνδεση εν κινήσειΕπιπλέον, η χρήση των συσκευών tablet για σύνδεση στο Διαδίκτυο αυξήθηκε κατά 72% μέσα σε ένα χρόνο, για να φτάσει τον Οκτώβριο στο 15,5% από 9% ένα χρόνο νωρίτερα. Την ίδια περίοδο και η χρήση του φορητού υπολογιστή αυξήθηκε στο 45% από 41,2% τον Οκτώβριο του περασμένου έτους, ενώ η δημοτικότητα των σταθερών υπολογιστών παρέμεινε στα ίδια επίπεδα με πέρσι, στο 30,4% από 30,7% ένα χρόνο νωρίτερα. Αυξημένο, αλλά σε χαμηλά ακόμη επίπεδα, παραμένει το ποσοστό των χρηστών, που συνδέονται στο Διαδίκτυο μέσω μιας συσκευής smart tv, το οποίο τον Οκτώβριο αυξήθηκε στο 1,1% από 0,5% ένα χρόνο νωρίτερα.

143 λεπτά στο Ίντερνετ
Την εικόνα αυτή αποτυπώνει η πανελλήνια έρευνα της Focus Bari, Web id Tips, για την περίοδο Ιουνίου - Οκτωβρίου 2015, η οποία χαρτογραφεί τη σχέση των Ελλήνων με την τεχνολογία. Η έρευνα, που διενεργήθηκε σε δείγμα 12.000 ατόμων, ηλικίας 13-74 ετών, το διάστημα Ιουνίου - Οκτωβρίου 2015, αποτυπώνει μια συνολική αύξηση της χρήσης του Διαδικτύου στο συγκεκριμένο διάστημα.

Συγκεκριμένα, η διείσδυση του Ίντερνετ διαμορφώθηκε σε 73,7% (76,9% για τους άντρες και 70,6% για τις γυναίκες) από 71,4% τον Ιούνιο, με περισσότερους από έξι στους δέκα, ποσοστό 65,9%, να κάνουν χρήση σε καθημερινή βάση.

Οι Έλληνες χρήστες αφιερώνουν, πλέον, κατά μέσο όρο, περίπου δύο ώρες και σαράντα λεπτά την ημέρα στο “σερφάρισμα”. Σήμερα, η μέση διάρκεια χρήσης του Ίντερνετ, σε καθημερινή βάση, φθάνει 143 λεπτά (από 138 λεπτά πριν από ένα τρίμηνο). Οι άνδρες αφιερώνουν στην on line περιήγηση 148 λεπτά, κατά μέσο όρο, με τις γυναίκες να ακολουθούν με 138 λεπτά.

Νεαροί χρήστες
Ειδικά στις νεαρές ηλικίες, η χρήση εκτοξεύεται, αφού οι νέοι ηλικίας 13-17 ετών χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο σε ποσοστό 98,3% (το 92,6% καθημερινά), ενώ στις ηλικίες 18-24 το αντίστοιχο ποσοστό διαμορφώνεται σε 99% (το 94,4% καθημερινά).

Ο μέσος όρος ημερήσιας χρήσης του Διαδικτύου αυξάνεται στις μικρότερες ηλικίες, καθώς οι νέοι ηλικίας 18-24 ετών αφιερώνουν στο Διαδίκτυο 188 λεπτά και εκείνοι ηλικίας 13-17 ετών 169 λεπτά.

Την ίδια στιγμή, αυξανόμενη βαίνει η χρήση του Διαδικτύου και από τις μεγαλύτερες ηλικίες, καθώς ο μέσος χρόνος παραμονής στο Internet διαμορφώνεται στα 102 λεπτά για την ηλικιακή ομάδα 65-74 ετών και στα 110 για τις ηλικίες 55-64.

Σε πτώση οι online αγορές
Πτωτικά κινήθηκε, πάντως, το ποσοστό των χρηστών που έκαναν online αγορές το εξεταζόμενο διάστημα, με το ποσοστό των Ελλήνων χρηστών, που επιλέγει το online κανάλι, να φθάνει να πέφτει στο 25% από 26,2%  ένα τρίμηνο νωρίτερα.

Σύμφωνα με τη Web ID, τους τελευταίους 6 μήνες ο μέσος όρος των online αγορών ήταν στις 5,9 με τον μέσο όρο της δαπάνης να φθάνει στα €473.

Στην πρώτη θέση το Facebook
Το Facebook είναι το κοινωνικό δίκτυο με τους περισσότερους χρήστες στην Ελλάδα, καθώς το ποσοστό όσων διαθέτουν λογαριασμό στην ιστοσελίδα ανήλθε τον Οκτώβριο σε 53%.

Συνολικά, τρεις στους πέντε Έλληνες (ποσοστό 59,2%) χρησιμοποιεί τα social media, με μέσο χρόνο παραμονής τα 84 λεπτά την ημέρα, ενώ στην ηλικιακή ομάδα των 18-44 το ποσοστό αυξάνεται στο 67,6%. Στις προτιμήσεις των χρηστών, μετά από το Facebook, δεύτερο έρχεται το Youtube με 23,7%, ακολουθεί το google+ με 15,7%, το Instagram με 12,9% και το Twitter με 8,2%. Επιπλέον, το 26,6% έχει skype, ενώ το 21,7% χρησιμοποιεί το Viber.

Δικτυωμένα παιδιά
Απόλυτα εξοικειωμένα με τον υπολογιστή, το Διαδίκτυο και το κινητό τηλέφωνο είναι πλέον και τα παιδιά στην Ελλάδα.

Η διείσδυση του Internet, για την περίοδο Ιουνίου - Οκτωβρίου του 2015, διαμορφώθηκε ποσοστιαία στο 84,3% στα παιδιά ηλικίας 7-12 ετών, με το 63% να συνδέεται καθημερινά, και ποσοστό 79,9% σε εβδομαδιαία βάση. Επιπλέον, ένα στα πέντε παιδιά ηλικίας 7-12 ετών έχει κινητό τηλέφωνο.