Έρευνες - Μελέτες

Σε καθοδικό σπιράλ η αγορά συσκευών κινητής στην Ελλάδα: Μείωση 7,5% το 7μηνο του 2014 - Αντιστέκονται τα smartphones

smartphonehand

Σε “στενωπό” βρέθηκε, τους επτά πρώτους μήνες, του έτους η αγορά των συσκευών κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα, με τις πωλήσεις να υποχωρούν κατά 7,5% σε τεμάχια και κατά 8% σε αξία. Τη χαμένη …τιμή του κλάδου έσωσαν τα smartphones, οι πωλήσεις των οποίων ενισχύθηκαν την περίοδο Ιανουαρίου 2014 - Ιουλίου 2014 κατά 4,9% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, αν και η αξία τους υποχώρησε κατά 3,8% σε σχέση με το επτάμηνο.

Την κατιούσα πήραν στο 7μηνο και οι τιμές στην αγορά των συσκευών κινητής, με την πτώση να είναι μεν οριακή μόνο, 0,5% για το σύνολο των συσκευών (συμβατικά κινητά και smartphones), ενώ οι τιμές στα λεγόμενα “έξυπνα” κινητά περιορίστηκαν κατά 8,2%.



Αναλυτικά, στην ελληνική αγορά το εξεταζόμενο διάστημα, σύμφωνα με στοιχεία της GfK, διατέθηκαν 1,469 εκατ. συσκευές κινητής τηλεφωνίας έναντι 1,589 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του περασμένου έτους. Η συνολική δαπάνη των Ελλήνων για κινητά διαμορφώθηκε, την εν λόγω περίοδο, σε €215,5 εκατ. έναντι €234,4 εκατ. το ίδιο διάστημα του 2013. Η στροφή των Ελλήνων καταναλωτών σε πιο οικονομικά μοντέλα κινητών ερμηνεύει τη μείωση των πωλήσεων σε αξία, παρά την αύξηση τους σε επίπεδο τεμαχίων. 

Την αυξανόμενη δημοτικότητα των smartphones μεταξύ των συσκευών κινητής τηλεφωνίας αποδεικνύουν τα στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία έξι στα δέκα κινητά τηλέφωνα που διατίθενται, πλέον, στην ελληνική αγορά, ποσοστό 60%, ανήκει στην κατηγορία των smartphones έναντι 52,4% ένα χρόνο νωρίτερα (ενώ σε αξία η συμμετοχή των smartphones στις συνολικές πωλήσεις του κλάδου αντιστοιχεί στο 89%).

Ισχυρές μειώσεις στα συμβατικά
Η πτώση των πωλήσεων σε συμβατικές συσκευές κινητής είναι ενδεικτική της φθοράς στη συγκεκριμένη αγορά, αφού την περίοδο Ιανουαρίου 2014 - Ιουλίου 2014 διατέθηκαν στην εγχώρια αγορά 21,2% λιγότερες συσκευές (σε τεμάχια) και 32,1% (σε αξία) σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013. Οι δε τιμές των συμβατικών κινητών τηλεφώνων μειώθηκαν κατά 13,8%.

Λόγοι τιμής
Ενδεικτικό της στροφής του Έλληνα καταναλωτή σε πιο προσιτές οικονομικά συσκευές είναι ότι, πλέον, περίπου ένα στα πέντε smartphone κινητά (ποσοστό 22%) που διατίθενται στην αγορά, έχει τιμή πώλησης κάτω από τα €100, ενώ μια μεγάλη μερίδα συσκευών, που ποσοστιαία κινείται στο 71,2%, ανήκει στην κατηγορία αυτών με τιμή κάτω των €200 (εκ των οποίων το 25,9% βρίσκεται μεταξύ €100 και €150 και το 23,3% μεταξύ €150 και €200).

Παίκτες της αγοράς
Η μετακίνηση του καταναλωτή σε πιο οικονομικές συσκευές εύλογα επηρεάζει και τα μερίδια αγοράς των κατασκευαστών. Στη συνολική αγορά (smartphones και συμβατικά κινητά) και σε επίπεδο τεμαχίων, η Samsung το εξεταζόμενο διάστημα βρέθηκε στην πρώτη θέση με μερίδιο αγοράς 36%, με δεύτερη τη Nokia με 22,3% και τρίτη την Alcatel με 10,7%. Η Sony με 6,4%, η Vodafone με 6,2%, η Apple και η LG, με περίπου 5,3% έκαστη, συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα της αγοράς των συσκευών. Στα smartphones, η Samsung διατηρεί τα ηνία της αγοράς (σε τεμάχια) με μερίδιο 36,5%, με δεύτερη τη Sony με 10,7%, τρίτη τη Vodafone με 10,4%, τη Nokia στην τέταρτη θέση με 9,2%, την Apple να ακολουθεί με 8,9% και την LG να έπεται με 8%.