Πολυεθνικές της τεχνολογίας και των τηλεπικοινωνιών τα πιο πολύτιμα brands για το 2014 - Διατηρεί την πρωτιά η Apple

Έρευνες - Μελέτες

της Νατάσας Φραγκούλη, fragouli@sepe.gr

08 Οκτωβρίου 2014

Την τιμητική τους, μεταξύ των πλέον πολύτιμων brands στον κόσμο για το 2014, έχουν οι εταιρείες της τεχνολογίας και των τηλεπικοινωνιών, με την Apple να διατηρεί - και στη φετινή κατάταξη - την πρωτιά στο Global Top 100, που δημοσιοποίησε η Eurobrand. Εκτός από την αμερικανική πολυεθνική, που, όπως και το 2013, αναδείχθηκε πολυτιμότερο brand και το 2014, με την αξία του εμπορικού σήματος (brand value) να τοποθετείται στα €113,165 δις, στις πρώτες είκοσι θέσεις της σχετικής κατάταξης βρίσκονται άλλοι επτά κολοσσοί της τεχνολογίας και των τηλεπικοινωνιών. Η συγκεκριμένη διαπίστωση επιβεβαιώνει την κυριαρχία των τεχνολογικών πολυεθνικών και των τηλεπικοινωνιακών παρόχων - με προέλευση κυρίως τις ΗΠΑ - στην κατάταξη με τα πιο πολύτιμα εμπορικά σήματα στον κόσμο.

Για του λόγου το αληθές η - επίσης αμερικανική πολυεθνική - Google έρχεται δεύτερη στη σχετική κατάταξη για το 2014, με brand value €67,471 δις, με την εταιρεία να αναρριχάται κατά μία θέση σε σχέση με πέρσι και μάλιστα, υποσκελίζοντας το δημοφιλές brand της Coca Cola. 

Σύμφωνα με την έρευνα της Eurobrand για το 2014, η τέταρτη θέση μεταξύ των πολυτιμότερων brands ανήκει στην αμερικανική πολυεθνική της Microsoft, η οποία διατήρησε και φέτος τη συγκεκριμένη επίδοση, με brand value €64,775 δις.

Εξ Αμερικής έλκει την καταγωγή του και το πέμπτο πολυτιμότερο brand, με την ΙΒΜ να διατηρεί την πέμπτη θέση, που κατείχε και το 2013 και την αξία της επωνυμίας να τοποθετείται στα €54,436 δις.

Η αμερικανική τηλεπικοινωνιακή εταιρεία at&t, σύμφωνα με την έρευνα της Eurobrand, κέρδισε το 2014 δύο θέσεις και από την 11η, που ήταν το 2013, βρέθηκε το 2014 στην 9η με brand value €44,968 δις. Την απόλυτη κυριαρχία των αμερικανικών πολυεθνικών στις πρώτες θέσεις μεταξύ των πιο ισχυρών εμπορικών σημάτων στον κόσμο “σπάει” η κινεζική εταιρεία τηλεπικοινωνιών China Mobile, η οποία, με brand value €43,929 δις, βρίσκεται στην 11η θέση της κατάταξης.

Οι αμερικανικές Verizon και Amazon καταλαμβάνουν την 16η και 17η – αντίστοιχα - θέση μεταξύ των πλέον πολύτιμων εμπορικών brands του κόσμου, με την αξία των σημάτων να εκτιμάται στα €34,209 δις και €33,857 δις αντίστοιχα.

Η ταυτότητα της έρευνας
Σύμφωνα με την έρευνα, η οποία διενεργήθηκε σε περισσότερες από 3.000 επιχειρήσεις από 16 κλάδους, μεταξύ των 100 πιο πολύτιμων brands του πλανήτη βρίσκονται δεκάδες επιχειρήσεις του κλάδου της τεχνολογίας και των telecoms. Για παράδειγμα, η Vodafone βρίσκεται στην 23η θέση (από 18η το 2013), η Samsung στην 24η (από 22η το 2013), η Intel στην 26η (από 24η), η ιαπωνική εταιρεία τηλεπικοινωνιών ΝΤΤ στην 30η (από 27η), η Cisco στην 33η (από την 30η), η Deutche Telekom στην 36η (από 40η). Σημαντικό άλμα στην κατάταξη έκανε η δημοφιλής ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης Facebook, που βρέθηκε το 2014 στην 39η θέση από την 53η, που είχε καταλάβει πέρσι. Τέλος, στην 47η θέση βρίσκουμε την Oracle, στην 66η την HP και στην 67η θέση της κατάταξης των πιο πολύτιμων brands για το 2014 τη SAP.

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2020

ΤΕΥΧΟΣ

18

Έρευνα για την παγκόσμια αγορά ΤΠΕ 2020/ 2021

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ