Έρευνες - Μελέτες

Ένας στους τρεις αγοράζει προϊόντα τεχνολογίας με κριτήριο την εμφάνιση

technologyproducts

Η εμφάνιση και το design παίζει κομβικό ρόλο στην απόφαση των καταναλωτών για την αγορά ενός συγκεκριμένου προϊόντος τεχνολογίας. Περίπου ένας στους τρεις καταναλωτές διεθνώς (το 33%) υποστηρίζει ότι η εμφάνιση και το στυλ έχει βαρύνουσα σημασία για την επιλογή ενός προϊόντος τεχνολογίας, ενώ μόλις ένας στους δέκα (9%) δηλώνει ότι διαφωνεί με αυτή την άποψη. Μάλιστα, η αναλογία μεταξύ όσων επιλέγουν προϊόντα τεχνολογίας με βάση την εμφάνιση και το στυλ και εκείνων, που διαφωνούν με αυτήν την άποψη, είναι ίδια τόσο για τους άνδρες, όσο και για τις γυναίκες.

Οι καταναλωτές σε Τουρκία, Μεξικό και Βραζιλία είναι εκείνοι, που - κατά κύριο λόγο - αγοράζουν προϊόντα τεχνολογίας με βασικό κριτήριο την εικόνα και το designΤα παραπάνω συμπεράσματα προκύπτουν από έρευνα της GfK, η οποία διενεργήθηκε σε καταναλωτές από 22 χώρες και επιχειρεί να καταγράψει τους παράγοντες, που παίζουν ρόλο κατά την αγορά ενός προϊόντος τεχνολογίας.

Το ποσοστό των καταναλωτών, που επιλέγουν ένα smartphone, ένα tablet ή ένα laptop, με βάση την εμφάνιση και το design, είναι σαφέστατα μεγαλύτερο μεταξύ των νεαρότερων ηλικιών. Για παράδειγμα, στους νέους ηλικίας 20-29 ετών, το ποσοστό εκείνων, που επιλέγουν ένα προϊόν τεχνολογίας με κριτήριο την εμφάνιση, ανεβαίνει στο 37%, ενώ μόλις το 5% διαφωνεί με αυτήν την άποψη.

Αλλά και για το ηλικιακό κοινό των 30-39 ετών, η εμφάνιση παίζει μείζονα ρόλο, με το αντίστοιχο ποσοστό να διαμορφώνεται σε 36%, ενώ μόλις το 6% διαφωνεί με αυτήν την άποψη. Την ίδια, περίπου, εικόνα εκπέμπουν και οι έφηβοι, καθώς στις ηλικίες 15-19 ετών το 34% συμφωνεί ότι η εμφάνιση και το design είναι βασικό κριτήριο, έναντι του 11%, που διαφωνεί.

Αντίθετα, η εικόνα των προϊόντων τεχνολογίας δεν φαίνεται να μετρά, εξίσου, για τα μεγαλύτερα ηλικιακά κοινά, με τα άτομα άνω των 50 ετών να συμφωνούν μόλις σε ποσοστό 23% με την άποψη ότι η εμφάνιση μετράει κατά την αγορά ενός προϊόντος τεχνολογίας.

Διαφοροποιήσεις
Η έρευνα αποτυπώνει, πάντως, μεγάλες διαφοροποιήσεις στη στάση των καταναλωτών ανά τον κόσμο. Για παράδειγμα, οι πολίτες σε Τουρκία, Μεξικό και Βραζιλία, είναι εκείνοι, που, κατά κύριο λόγο, αγοράζουν προϊόντα τεχνολογίας με βασικό κριτήριο την εμφάνιση. Οι καταναλωτές στις τρεις χώρες είναι οι πιο φανατικοί λάτρεις της εμφάνισης, κατά τη διαδικασία αγοράς ενός προϊόντος τεχνολογίας. Στις συγκεκριμένες χώρες, μάλιστα, σχεδόν οι μισοί καταναλωτές δηλώνουν ότι επιλέγουν ένα τεχνολογικό προϊόν με βάση την εμφάνιση. Στην Τουρκία, το σχετικό ποσοστό ανέρχεται σε 49%, στο Μεξικό σε 48% και στη Βραζιλία σε 45%.

Αντίθετα, σε αγορές, όπως αυτές της Σουηδίας, του Βελγίου και της Γερμανίας, οι καταναλωτές δεν δείχνουν να αποδίδουν μεγάλη βαρύτητα σε θέματα εικόνας, όταν αναζητούν ένα προϊόν τεχνολογίας. Οι τρεις χώρες συγκεντρώνουν τα υψηλότερα ποσοστά καταναλωτών, που δηλώνουν ότι διαφωνούν με την άποψη ότι η εικόνα και το style είναι οι παράγοντες, που βαρύνουν κατά την αγορά τεχνολογικών προϊόντων.

Η Σουηδία κατέχει τα ηνία στις αρνητικές τοποθετήσεις επί του θέματος, με το 26% των καταναλωτών να διαφωνεί ότι η εμφάνιση μετράει για την αγορά ενός προϊόντος τεχνολογίας. Στο Βέλγιο, το ποσοστό αυτό διαμορφώνεται σε 22% και στη Γερμανία σε 20%.