Στο μέσον της ευρωπαϊκής κατάταξης η Ελλάδα στις ψηφιακές δεξιότητες

Έρευνες - Μελέτες

της Νατάσας Φραγκούλη, fragouli@sepe.gr

15 Οκτωβρίου 2015

Στο μέσον της ευρωπαϊκής κατάταξης φέρνει, την Ελλάδα, το επίπεδο των ψηφιακών δεξιοτήτων του πληθυσμού. Την ίδια στιγμή, πάντως και η ίδια η Ευρώπη εμφανίζει σημαντικό έλλειμμα, καθώς το 40% του πληθυσμού διαθέτει ανεπαρκείς ψηφιακές δεξιότητες, ενώ ένα 22% στερείται εντελώς των λεγόμενων digital skills, καθώς δεν χρησιμοποιεί καν το Διαδίκτυο.

Το 40% των Ευρωπαίων διαθέτει ανεπαρκείς ψηφιακές δεξιότητες,
ενώ το 22% στερείται εντελώς digital skills,
καθώς δεν χρησιμοποιεί
καν το Διαδίκτυο
Οι συγκεκριμένες διαπιστώσεις κάθε άλλο παρά θετικές είναι, ειδικά σε μία εποχή που οι ψηφιακές γνώσεις και η κατάρτιση θεωρούνται απαραίτητο διαβατήριο τόσο για το επιχειρείν, όσο και – φυσικά - για τον ίδιο τον εργαζόμενο. Εξαίρεση στον κανόνα αποτελούν χώρες, όπως η Δανία, η οποία διαθέτει το υψηλότερο επίπεδο digital skills ανάμεσα στους τακτικούς χρήστες του Διαδικτύου (ψηφιακές δεξιότητες διαθέτει το 20,8% των χρηστών του Ιnternet).

Αντίθετα, στη βάση της κατάταξης βρίσκονται χώρες, όπως η Ρουμανία με ποσοστό 2,01% των τακτικών χρηστών του Διαδικτύου. Η Ελλάδα (8,27%), το Βέλγιο (7,87%), η Γαλλία (7,78%) και το Ηνωμένο Βασίλειο (7,35%) βρίσκονται στο μέσον της κατάταξης, ενώ η Γερμανία (4,73%), η Ιταλία (4,22%) και η Πολωνία (3,32%) ακολουθούν.

Σύμφωνα με special report, που δημοσιοποίησε η ιστοσελίδα EurActiv.com, στο πλαίσιο του “EU Code Week” και το εργατικό δυναμικό της Ευρώπης δεν διακρίνεται για το υψηλό επίπεδο των ψηφιακών του δεξιοτήτων, ενώ υπάρχει και ένα ποσοστό 13% των Ευρωπαίων εργαζομένων, που δεν διαθέτουν καθόλου digital skills.

Όπως προκύπτει από τη σχετική ανάλυση, το 27,6% του ευρωπαϊκού πληθυσμού έχει λάβει κάποιας μορφής ICT skills στο σχολείο ή στο Πανεπιστήμιο. Το υψηλότερο σχετικό ποσοστό καταγράφει η Σουηδία (40%), η Φινλανδία (38,7%), η Σλοβακία (38,6%) και το Ηνωμένο Βασίλειο (37,6%). Στον αντίποδα, τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφονται στην Ισπανία (20,5%), στη Βουλγαρία (19,7%), τη Ρουμανία (16,9%) και την Ιταλία (16,1%).

Κατασκευή ιστοσελίδων
Το έλλειμμα σε ψηφιακές δεξιότητες είναι πιο εμφανές, όσον αφορά τα λεγόμενα advanced digitall skills. Έτσι, μόλις το 9,81% των χρηστών του Ιnternet στην Ευρώπη έχει δημιουργήσει μία ιστοσελίδα κάποια στιγμή στη ζωή του. Η διαδικασία αυτή φαίνεται να είναι πιο οικεία για τους πολίτες της Φινλανδίας, όπου το 21,8% των χρηστών του Διαδικτύου έχει κατασκευάσει μια ιστοσελίδα τουλάχιστον μια φορά στη ζωή του, με τη Δανία να ακολουθεί με 20,1%, τη Σουηδία να έπεται με 18,5% και την Ολλανδία με 16,5%. Αντίθετα, τα χαμηλότερα ποσοστά παρατηρούνται στην Πολωνία (5,90%), τη Βουλγαρία (5,81%), τη Ρουμανία (4,70%) και την Κύπρο (1,07%).

Γράφοντας κώδικα
Η εικόνα της Ευρώπης όσον αφορά ειδικά digital skills, όπως η συγγραφή κώδικα, είναι, επίσης, ελλειμματική. Μεταξύ των τακτικών χρηστών του Διαδικτύου, ένα ποσοστό 10,6% των Ευρωπαίων έχει γράψει πρόγραμμα για ηλεκτρονικό υπολογιστή, χρησιμοποιώντας ειδική γλώσσα προγραμματισμού (σ.σ. αναφέρεται σε υψηλού επιπέδου γλώσσες προγραμματισμού, με τις οποίες μπορεί να είναι μόνο εξοικειωμένοι μόνο προγραμματιστές ή αναλυτές συστημάτων).

Το υψηλότερο ποσοστό πανευρωπαϊκά καταγράφεται στη Σουηδία (22,5%), το Λουξεμβούργο (15,1%), την Ισπανία (14,2%) και το Ηνωμένο Βασίλειο (14,1%). Στη βάση της σχετικής κατάταξης βρίσκονται η Λετονία (4,72%), η Βουλγαρία (4,51%), η Τσεχία (4,42%) και η Ρουμανία (3,97%).






ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

17

Έρευνα για τη βιομηχανία Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών 2019/ 2020

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ