Έρευνες - Μελέτες

Στα $130 δις ο τζίρος των online πωλήσεων προϊόντων ευρείας κατανάλωσης

shoponline

Ανοδική πορεία, λόγω της παρατηρούμενης στροφής στα διαδικτυακά supermarkets, ακολουθεί η αγορά των online πωλήσεων τυποποιημένων προϊόντων ευρείας κατανάλωσης, που αναμένεται να αγγίξει τα $130 δις σε μια δεκαετία από σήμερα. Σύμφωνα με έρευνα της Kantar Worldpanel για τα προϊόντα FMCG (Fast Moving Consumer Goods - Tαχέως Kινούμενα Kαταναλωτικά Aγαθά), σήμερα η Νότιος Κορέα είναι η πιο δυναμική αγορά στο ηλεκτρονικό εμπόριο FMCG προϊόντων, καθώς το 58,9% των νοικοκυριών αγοράζει online τουλάχιστον μία φορά το χρόνο. Στην Ταϊβάν, που είναι η δεύτερη πιο ισχυρή αγορά του πλανήτη στις ηλεκτρονικές αγορές ταχέως κινούμενων καταναλωτικών αγαθών, το 39,1% των νοικοκυριών επιμένει ψηφιακά για την αγορά FMCG αγαθών. Την τρίτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης καταλαμβάνει η Κίνα με το αντίστοιχο ποσοστό να ανέρχεται σε 35,9% και τις ΗΠΑ να ακολουθούν με 29,1%.

Η Νότιος Κορέα είναι η μεγαλύτερη αγορά στον κόσμο, όσον αφορά τις online πωλήσεις προϊόντων FMCG (Fast Moving Consumer Goods)Στην Ευρώπη, κατά μέσο όρο, ένα στα τέσσερα νοικοκυριά επιλέγει το online κανάλι για την αγορά FMCG προϊόντων, με τα σχετικά ποσοστά να διαμορφώνονται σε 24,7% στην Ισπανία, 24,2% στη Μεγάλη Βρετανία, 23 στη Γαλλία και μόλις 4,9% στην Πορτογαλία. (Πίνακας)

Από τη μελέτη της Kantar Worldpanel προκύπτει ότι η Νότιος Κορέα θα διατηρήσει τα παγκόσμια πρωτεία στις online αγορές FMCG, με τις ηλεκτρονικές πωλήσεις FMCG αγαθών να αντιπροσωπεύουν το 30% των συνολικών πωλήσεων της συγκεκριμένης προϊοντικής κατηγορίας έως το 2025.

Οι εκτιμήσεις για την πορεία των ηλεκτρονικών πωλήσεων προϊόντων FMCG στην Κίνα είναι εξίσου αισιόδοξες, ανεβάζοντας το ποσοστό των online πωλήσεων στην κατηγορία των ταχέως κινούμενων καταναλωτικών προϊόντων σε 15%, ενώ σε Μεγάλη Βρετανία και Γαλλία το αντίστοιχο ποσοστό εκτιμάται σε 10% .

Ανοδικά το 2014
Το ηλεκτρονικό εμπόριο FMCG προϊόντων ενισχύθηκε κατά 28% το 2014, με τα ποσοστά αύξησης για τις πιο ώριμες για τον κλάδο αγορές να είναι σημαντικά υψηλότερα. Η ανάπτυξη ήταν ταχύτερη στην περιοχή της Ασίας, με την Κίνα να αναδεικνύεται στην πιο γρήγορα αναπτυσσόμενη αγορά στις online πωλήσεις προϊόντων FMCG, καθώς οι ηλεκτρονικές πωλήσεις ταχέως κινούμενων καταναλωτικών προϊόντων ενισχύθηκαν κατά 34%, με το δεύτερο μεγαλύτερο ποσοστό ανόδου να καταγράφει η Νότιος Κορέα με 22%. Η Νότιος Κορέα, μάλιστα, είναι η περιοχή του πλανήτη με τη μεγαλύτερη αναλογία ηλεκτρονικών - αναλογικών πωλήσεων FMCG προϊόντων, καθώς το online κανάλι αντιπροσωπεύει, ήδη, το 13,2% των συνολικών πωλήσεων της FMCG αγοράς (από 10,2% έναν χρόνο νωρίτερα). Στην Ευρώπη το ecommerce FMCG προϊόντων διευρύνθηκε κατά 20% στη Μεγάλη Βρετανία και κατά 12% στη Γαλλία.

Το μέλλον
Η έρευνα της εταιρείας Kantar Worldpanel αποκαλύπτει ότι, πλέον, οι καταναλωτές στρέφονται στις online αγορές για μια όλο και ευρύτερη γκάμα αγαθών, που περιλαμβάνει από δημητριακά για το πρωινό μέχρι καλλυντικά. Πάντως, παρά τη θετική συγκυρία για το διεθνές ηλεκτρονικό εμπόριο, οι αναλυτές της Kantar υπογραμμίζουν ότι ακόμη και σήμερα υπάρχει μια μερίδα εταιρειών του λιανικού εμπορίου, που διστάζει να επιχειρήσει online. Κύριες αιτίες της αποθάρρυνσης των επιχειρήσεων από το ηλεκτρονικό εμπόριο, όπως διαπιστώνει η έρευνα, είναι η εσφαλμένη εντύπωση ότι οι e-πωλήσεις θα βλάψουν το φυσικό κανάλι πώλησης και ότι οι καταναλωτές θα πάψουν να είναι “πιστοί” σε ένα brand, αν αγοράζουν online.