Έρευνες - Μελέτες

Κατά 2,3% ενισχύθηκε η αγορά τεχνολογικών προϊόντων στη Δυτική Ευρώπη

technologyproducts

Εικόνα ισορροπίας εξέπεμψε η αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων της Δυτικής Ευρώπης την περίοδο Απριλίου - Ιουνίου τρέχοντος έτους. Οι πωλήσεις του κλάδου, κατά το 2ο τρίμηνο του 2015, ενισχύθηκαν στην περιοχή κατά 2,3% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, ανερχόμενες συνολικά σε περίπου €46,2 δις.

Η Ελλάδα, μαζί με την Αυστρία και τη Γαλλία, ήταν οι μόνες αγορές της Δυτικής Ευρώπης, όπου ο τομέας της Πληροφορικής κατάφερε να εμφανίσει θετικό πρόσημο - Ατμομηχανή παραμένουν οι ΤηλεπικοινωνίεςΗ εικόνα των πωλήσεων στις επιμέρους αγορές της Δυτικής Ευρώπης, όπως την αποτυπώνει η έρευνα GfK TEMAX για το 2ο τρίμηνο του έτους, ήταν σε γενικές γραμμές θετική, με εξαίρεση τις μεγαλύτερες αγορές - Γαλλία, Γερμανία και Ηνωμένο Βασίλειο - που αντιμετώπισαν μια – μικρή - πτώση του όγκου των πωλήσεων.

Ως “ατμομηχανή” του κλάδου των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων – και - στη Δυτική Ευρώπη λειτούργησε, για το εξεταζόμενο διάστημα, ο τομέας των Τηλεπικοινωνιών, που πέτυχε διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης, διευρυνόμενος κατά 15,2% έναντι του 2ου τριμήνου του 2014, με τις πωλήσεις να ανέρχονται σε €11,5 δις. Ειδικότερα, η ζήτηση για smartphones αυξήθηκε στις προϊοντικές κατηγορίες με οθόνη μεταξύ 4,5 και 5,5 ιντσών, με πολύ λεπτό “σώμα” (μικρότερο από 8 mm), και premium χαρακτηριστικά κάμερας (άνω των 12 megapixels για την κύρια κάμερα).

Σε πτώση η Πληροφορική
Η Ελλάδα, μαζί με την Αυστρία και τη Γαλλία, ήταν οι μόνες αγορές της Δυτικής Ευρώπης, όπου ο τομέας της Πληροφορικής κατάφερε να εμφανίσει θετικό πρόσημο. Στις υπόλοιπες χώρες, ο κλάδος κινήθηκε καθοδικά, οδηγώντας, συνολικά, τις πωλήσεις στην αγορά της Πληροφορικής σε πτώση.

Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 2,2% και κυμάνθηκαν οριακά κάτω από τα επίπεδα των €12 δις το 2ο τρίμηνο του έτους. Η έρευνα GfK TEMAX εκτιμά ότι το λανσάρισμα των Windows 10 θα τονώσει τη ζήτηση για υπολογιστικές συσκευές κατά το 2ο εξάμηνο του 2015, με έμφαση στα convertibles μοντέλα και τα tablets.

Θυμίζουμε ότι, στην Ελλάδα, ο κλάδος της Πληροφορικής διατηρήθηκε σε θετική τροχιά για δεύτερο συνεχές τρίμηνο την περίοδο Απριλίου - Ιουνίου 2015, με την αξία της αγοράς να ενισχύεται κατά 8,5% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, φθάνοντας τα €98 εκατ. Σε επίπεδο εξαμήνου, η αξία της αγοράς αυξήθηκε κατά 22,2% σε ετήσια βάση, διαμορφούμενη σε €231 εκατ.

Την αγορά στήριξε το πρόγραμμα της “Ψηφιακής Αλληλεγγύης”, το οποίο τόνωσε τις κατηγορίες που ήταν άμεσα συνδεδεμένες με την εν λόγω δράση, ήτοι τα tablets και τους φορητούς υπολογιστές.

Ηλεκτρονικά προϊόντα: Αρνητικό πρόσημο
Ο τομέας των ηλεκτρονικών καταναλωτικών προϊόντων είδε τις επιδόσεις του να υποχωρούν, το 2ο τρίμηνο του 2015, σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Συνολικά, οι πωλήσεις στην περιοχή της Δυτικής Ευρώπης κινήθηκαν στα επίπεδα των €5,9 δις, μειωμένες κατά 12,5%. Οι αναλυτές σχολιάζουν ότι η αρνητική αυτή εικόνα οφείλεται - μεταξύ άλλων - και στη σύγκριση που γίνεται με τον Ιούνιο του 2014, όταν η έναρξη του Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου εκτόξευσε στα ύψη τις πωλήσεις της τηλεόρασης.

Οικιακές συσκευές
Στις μεγάλες οικιακές συσκευές, οι πωλήσεις στην περιοχή της Δυτικής Ευρώπης ενισχύθηκαν το 2ο τρίμηνο του 2015 6%, ανερχόμενες σε €7,6 δις. Όσον αφορά τις μικρές οικιακές συσκευές, σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK TEMAX για το 2ο τρίμηνο του έτους, η θετική τάση συνεχίστηκε, καθώς, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2014, ο τομέας αυξήθηκε κατά 8,9% στα €3,4 δις. Όπως διαπιστώνει η έρευνα, όλες οι χώρες, εκτός από την Πορτογαλία και τη Φινλανδία, συνέβαλαν σε αυτό το θετικό αποτέλεσμα. Σημαντική ώθηση στον τομέα έδωσε η αυξανόμενη ζήτηση για προϊόντα υψηλότερης τιμής και προηγμένων προδιαγραφών.

Είδη εξοπλισμού: Θετική εικόνα
Η κατηγορία “είδη εξοπλισμού γραφείου και αναλώσιμα” κινήθηκε ανοδικά στη Δυτική Ευρώπη κατά το 2ο τρίμηνο του 2015 και μάλιστα, συγκρινόμενη με ένα πολύ επιτυχημένο 2ο τρίμηνο του περασμένου έτους. Η δυτικοευρωπαϊκή αγορά ενισχύθηκε κατά 0,8% στα € 4,3 δις, με την Ολλανδία να αποτελεί την εξαίρεση στο γενικότερο θετικό κλίμα.