Έρευνες - Μελέτες

Ισχυρά ανοδικό ρεύμα στη διεθνή αγορά των wearable συσκευών

wearablewatch

Εντυπωσιακή άνοδο, η οποία ποσοστιαία μεταφράστηκε σε 223,2%, κατέγραψαν, το 2ο τρίμηνο του 2015, οι διεθνείς πωλήσεις wearable συσκευών. Η νεόκοπη αγορά των wearables σχεδόν τριπλασιάστηκε - σε όγκο - μέσα σε ένα χρόνο με τις πωλήσεις να ανέρχονται σε τεμάχια σε 18,1 εκατ. τεμάχια, από μόλις 5,6 εκατ. συσκευές το 2ο τρίμηνο του περασμένου έτους. Ως καταλύτης για την αγορά, σύμφωνα με την ανάλυση της International Data Corporation (IDC), λειτούργησε το ντεμπούτο της αμερικανικής Apple στον κλάδο των wearable συσκευών. Αν και η εταιρεία δεν κατάφερε να εκθρονίσει την έχουσα την πρωτιά Fitbit, ωστόσο, πέτυχε πωλήσεις, που την έφεραν σε απόσταση αναπνοής από την πρώτη θέση. Η Apple διέθεσε, στη διάρκεια του 2ου τριμήνου, 3,6 εκατ. wearable συσκευές στην παγκόσμια αγορά, επίδοση, η οποία υπολείπεται κατά μόλις 0,8 εκατ. τεμάχια από τις πωλήσεις των 4,4 εκατ. wearables, που πέτυχε η Fitbit.

Κατά 223,2% διευρύνθηκε η παγκόσμια αγορά των wearables το 2ο τρίμηνο του 2015 - Καταλύτης το ντεμπούτο της AppleΌπως σχολιάζουν οι αναλυτές της IDC, η εμπλοκή της Apple στις wearable συσκευές δημιουργεί νέα δεδομένα και παράγει νέα δυναμική για το σύνολο της αγοράς, αλλά και για το σύνολο των κατασκευαστών, που δραστηριοποιούνται σε αυτή. Αυτή η τάση, σύμφωνα με την IDC, αποτυπώθηκε, ήδη, στα αποτελέσματα της αγοράς κατά το 2ο τρίμηνο του 2015, με την είσοδο της Apple στην κατηγορία των wearable συσκευών να εκτοξεύει τον όγκο των συνολικών πωλήσεων. Δίκαια ή άδικα, όπως τονίζουν οι αναλυτές, η Apple θα λειτουργήσει ως βαρόμετρο για την αγορά των wearables, θέτοντας τον πήχη και για τους άλλους κατασκευαστές του κλάδου.

“Τώρα, που η Apple είναι επίσημα τμήμα της αγοράς των wearables, ο ανταγωνισμός θα κρατά σημειώσεις, προκειμένου να δει ποια θα είναι η επόμενη κίνηση του αμερικανικού κολοσσού, η οποία σε μεγάλο βαθμό θα επηρεάζει και την πορεία της ίδιας της αγοράς”, είναι το σκεπτικό των αναλυτών. Όπως άλλωστε τονίζουν, είναι αδύνατον να αγνοήσει κανείς το γεγονός ότι μία στις τρεις wearable συσκευές, που διατέθηκαν στην παγκόσμια αγορά το δεύτερο τρίμηνο, ήταν το Apple Watch. 

Οι κατασκευαστές
Παρά το ηχηρό ντεμπούτο της Apple, τα ηνία της αγοράς των wearables κράτησε, το εξεταζόμενο διάστημα, η Fitbit με πωλήσεις 4,4 εκατ. συσκευών, έναντι μόλις 1,7 εκατ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο, πετυχαίνοντας αύξηση κατά 158,8% και μερίδιο αγοράς 24,3% (από 30,4% ένα χρόνο νωρίτερα). Την τρίτη θέση, μετά από την Apple, απέσπασε η κινεζική Xiaomi, με πωλήσεις 3,1 εκατ. τεμαχίων και μερίδιο αγοράς 17,1%, με τη Garmin να αναδεικνύεται στον τέταρτο δυναμικότερο παίκτη της αγοράς, την τρίτη θέση με πωλήσεις 0,7 εκατ. συσκευών και μερίδιο αγοράς 3,9%, και τη Samsung στην πέμπτη με πωλήσεις 0,6 εκατ. τεμαχίων και μερίδιο με 3,3%. 

Το μέλλον
Η IDC, σε πρόσφατη έρευνα της, έχει τοποθετήσει τον πήχη των πωλήσεων, για την τρέχουσα χρήση, στα 72,1 εκατ. συσκευές, αριθμός που αντιπροσωπεύει αύξηση της τάξης του 173% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. 

Η θετική πορεία των wearable συσκευών, σύμφωνα με την IDC, σαφέστατα συνδέεται με την Apple και το  ντεμπούτο της στην αγορά, καθώς και με το γεγονός ότι κατασκευαστές, όπως η Fitbit και η Xiaomi, με wearable προϊόντα που διατίθενται σε τιμή χαμηλότερη των $100, έχουν βοηθήσει στην ενίσχυση της αγοράς.

Οι εκτιμήσεις για ανοδική πορεία της αγοράς εκτείνονται και πέραν της φετινής χρήσης, καθώς ο κλάδος προβλέπεται να εμφανίσει θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης τουλάχιστον έως το 2019, με τη μέση ετήσια διεύρυνση των πωλήσεων wearable συσκευών διεθνώς να εκτιμάται σε 42,6%, με την έρευνα να τοποθετεί τη συνολική αγορά στα 156 εκατ. τεμάχια. 

Top Five Κατασκευαστών Wearables, Πωλήσεις, Μερίδιο Αγοράς και Αύξηση από έτος σε έτος, 2ο τρίμηνο 2015 (σε εκατ. τεμ.)
Source: IDC Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker, (Αύγουστος 2015)