Ενισχύθηκε κατά 12,1% η ελληνική αγορά τεχνολογικών προϊόντων

Έρευνες - Μελέτες

18 Αυγούστου 2015

Σε ανοδική τροχιά βρέθηκε η ελληνική αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων την περίοδο Απριλίου - Ιουνίου τρέχοντος έτους, διευρυνόμενη κατά 12,1% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Η αξία της αγοράς έφθασε τα €456 εκατ., επίδοση η οποία, ωστόσο, υπολείπεται της αντίστοιχης του 1ου τριμήνου του έτους, οπότε ο κλάδος είχε συνολικές πωλήσεις €498 εκατ.

Η αξία της αγοράς έφθασε τα €456 εκατ., με τέσσερις από τους επτά τομείς να έχουν θετικό πρόσημο - Δύο από τους τομείς - τηλεπικοινωνίες και μεγάλες οικιακές συσκευές - είχαν διψήφια ανάπτυξηΣύμφωνα με τα αποτελέσματα της GfK TEMAX για το 2ο τρίμηνο του 2015, από τους επιμέρους επτά τομείς της αγοράς, οι τέσσερις κατέγραψαν σημαντική άνοδο. Μάλιστα δύο εξ αυτών, οι τηλεπικοινωνίες και οι μεγάλες οικιακές συσκευές, εμφάνισαν διψήφια ποσοστά ανάπτυξης. Αντιθέτως οι κατηγορίες των φωτογραφικών ειδών, ηλεκτρικών καταναλωτικών αγαθών και των ειδών εξοπλισμού γραφείων και αναλώσιμων, κατέγραψαν διψήφια πτώση το 2ο τρίμηνο του 2015 (Πίνακας).

Ο κλάδος της Πληροφορικής διατηρήθηκε σε θετική τροχιά για δεύτερο συνεχές τρίμηνο, με την αξία της αγοράς να ενισχύεται κατά 8,5% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, φθάνοντας τα €98 εκατ. Σε επίπεδο εξαμήνου, η αξία της αγοράς αυξήθηκε κατά 22,2% σε ετήσια βάση, διαμορφούμενη σε €231 εκατ.

Όπως αναφέρει η έρευνα GfK TEMAX, με το πρόγραμμα της “Ψηφιακής Αλληλεγγύης” να ολοκληρώνεται στο τέλος του Ιουνίου, οι κατηγορίες που ήταν άμεσα συνδεδεμένες με την εν λόγω δράση (tablets και φορητοί υπολογιστές) επηρέασαν θετικά τον κλάδο. Να σημειωθεί δε ότι, σε αμφότερες τις κατηγορίες, η άνοδος ήταν πιο έντονη στο 1ο τρίμηνο, με τη μέση τιμή να παραμένει σταθερή για τα tablets, ενώ κατέγραψε σημαντική πτώση στους φορητούς υπολογιστές.

Επίσης, με θετικό πρόσημο έκλεισε και το 2ο τρίμηνο της χρονιάς για πληκτρολόγια και κάμερες.  

Η “ναυαρχίδα” της αγοράς
Οι τηλεπικοινωνίες παρέμειναν, για ένα ακόμη τρίμηνο, ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος κλάδος στην Ελλάδα, με τη συνεχιζόμενη προτίμηση των καταναλωτών στα “έξυπνα” κινητά να έχει οδηγήσει σε σημαντική άνοδο την υποκατηγορία. Όπως αναφέρει, ωστόσο, η έρευνα GfK TEMAX, σε αυτό θα πρέπει να συνυπολογιστούν τα ιστορικά χαμηλά της κινητής τηλεφωνίας το 1ο εξάμηνο του 2014. Το 2ο τρίμηνο του 2015, η αξία της αγοράς εκτοξεύθηκε κατά 40,2%, φθάνοντας τα €141 εκατ., ενώ σε επίπεδο 1ου εξαμήνου η άνοδος ήταν 43,7% έναντι του αντίστοιχου περσινού διαστήματος με τις πωλήσεις να φθάνουν τα €280 εκατ.

Αναφορικά με τις υπόλοιπες κατηγορίες τα ακουστικά επωφελήθηκαν από την πορεία της κινητής τηλεφωνίας διατηρώντας το θετικό πρόσημο, ενώ πτώση κατέγραψαν, μετά από αρκετά τρίμηνα, τα σταθερά τηλέφωνα. 

Ηλεκτρονικά προϊόντα: Αρνητικό πρόσημο
Ο τομέας των ηλεκτρονικών καταναλωτικών προϊόντων ήταν σε εκείνους που είδαν τη δυναμική τους να υποχωρεί το 2ο τρίμηνο. Η υποκατηγορία εμφάνισε αρνητικό πρόσημο μετά από ένα χρόνο ανάκαμψης, με τον τζίρο να καταγράφει πτώση 10,5%, μειούμενος σε €72 εκατ., σαφώς επηρεαζόμενος από την αρνητική πορεία της τηλεόρασης.

Η εικόνα αυτή οφείλεται - μεταξύ άλλων - και στη σύγκριση που γίνεται με τον Ιούνιο του 2014, όταν, ωστόσο, είχαμε την έναρξη του Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου, που οδήγησε σε εκτόξευση των πωλήσεων της τηλεόρασης.

Στον αντίποδα, θετικά κινήθηκαν κατηγορίες, όπως οι κονσόλες παιχνιδιών, οι βιντεοκάμερες, τα ηχεία Hi-Fi και οι ηχομπάρες, καθώς επίσης και οι συσκευές αποθήκευσης, όπως οι κάρτες μνήμης και τα usb.

Είδη εξοπλισμού: Πτώση
Στην κατηγορία “είδη εξοπλισμού γραφείου και αναλώσιμα”, η σημαντική πτώση της μέσης τιμής δεν βοήθησε στη διατήρηση της ανόδου, με τον τομέα να καταγράφει πτωτική πορεία, μετά από αρκετά συνεχόμενα ανοδικά τρίμηνα. Σε αυτό συνέβαλε και η κατηγορία των πολυμηχανημάτων, αλλά και αυτή των εκτυπωτών. Σημαντικό γεγονός για την εν λόγω αγορά, αποτελεί, ασφαλώς, η συνεχιζόμενη πτώση μέσης τιμής και για τις δύο κατηγορίες, με τα πολυμηχανήματα να παρουσιάζουν πιο έντονα ποσοστά μεταβολής, τα οποία ξεπέρασαν το 10%. 

Οικιακές Συσκευές: Σταθερή άνοδος
Στις μεγάλες οικιακές συσκευές επιβεβαιώθηκε και το 2ο τρίμηνο η σταθερά ανοδική πορεία των λευκών συσκευών. Η αξία της κατηγορίας ενισχύθηκε κατά 11,8%, με τις πωλήσεις να αυξάνονται στα € 100 εκατ. Στις μικρές οικιακές συσκευές συνεχίστηκαν οι θετικοί ρυθμοί ανάπτυξης για δεύτερη συνεχόμενη περίοδο από την αρχή της χρονιάς. Τα αποτελέσματα του 2ου τρίμηνου δείχνουν τις περισσότερες κατηγορίες να είναι με θετικό πρόσημο. 

Φωτογραφικά Είδη: Περαιτέρω πίεση
Τέλος, στην κατηγορία των φωτογραφικών ειδών συνεχίστηκε η πτώση και μάλιστα σε διψήφια ποσοστά. Σημαντική εξέλιξη στη μέχρι τώρα πορεία του κλάδου των φωτογραφικών αποτελεί το γεγονός ότι ο ρυθμός ανόδου των μηχανών με αποσπώμενους φακούς μειώνεται από τρίμηνο σε τρίμηνο, με το φαινόμενο να γίνεται πιο έντονο όσο πλησιάζουμε στο τέλος του 2ου τριμήνου. 

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

16

ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΠΕ 2018/ 2019 UPDATE

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ