Έρευνες - Μελέτες

Καθοδικό ρεύμα στις διεθνείς πωλήσεις tablets για 3ο συνεχόμενο τρίμηνο

idc_q2_2015

Σε μέγγενη, για τρίτο συνεχές τρίμηνο, βρέθηκε η πάλαι ποτέ “ατμομηχανή” του κλάδου των συσκευών, τα tablets. Οι πωλήσεις, το 2ο τρίμηνο του 2015, διολίσθησαν εκ νέου σε παγκόσμιο επίπεδο, συνεχίζοντας την κακή παράδοση, που - για πρώτη φορά - εγκαινίασε ο κλάδος το τελευταίο τρίμηνο του 2014, οπότε, για πρώτη φορά στην ιστορία της, γύρισε σε αρνητικό πρόσημο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της IDC, την περίοδο Απριλίου - Ιουνίου 2015 διατέθηκαν, στην παγκόσμια αγορά, 7% λιγότερες συσκευές σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, με τις πωλήσεις να κατέρχονται σε 44,7 εκατ. Από τα προκαταρκτικά στοιχεία της εταιρείας, προκύπτει ότι η αγορά σημείωσε πτώση και έναντι του προηγούμενου τριμήνου, κατά 3,9%, με τους αναλυτές να αποδίδουν την κακή συμπεριφορά του κλάδου στην έλλειψη καινοτομίας από πλευράς των κατασκευαστών και στην “ανομβρία” όσον αφορά τα νέα μοντέλα.

Μετρούν απώλειες οι ηγέτες της αγοράς. Η έλλειψη καινοτομίας στρέφει τους καταναλωτές σε ανταγωνιστικές συσκευές, όπως: τα smartphones με μεγάλη οθόνη και τα πολύ λεπτά και ελαφριά laptopsΈτερο χαρακτηριστικό στοιχείο της παγκόσμιας αγοράς των tablets ήταν η αποδυνάμωση των δύο ηγετών του κλάδου, της Apple και της Samsung, οι οποίες είδαν τα μερίδια αγοράς τους, να περιορίζονται σε σημαντικό βαθμό. Ενδεικτικό είναι ότι, ενώ το 1ο τρίμηνο της χρήσης, το αθροιστικό μερίδιο αγοράς των δύο ισχυρών του κλάδου διαμορφώθηκε στο 45%, το 2ο τρίμηνο περιορίστηκε στο 41%, προς όφελος κατασκευαστών, όπως η LG και η Huawei.

Συνολικά, πάντως, οι εκτός της πρώτης πεντάδας παίκτες της αγοράς συνεχίζουν να διευρύνουν τη διεθνή τους παρουσία και να ανταγωνίζονται ευθέως τα εδραιωμένα brands της παγκόσμιας αγοράς. Για παράδειγμα, ενώ οι πέντε μεγαλύτεροι κατασκευαστές του κλάδου έλεγχαν, το 1ο τρίμηνο, ποσοστό 58% της παγκόσμιας αγοράς, αυτό το ποσοστό μειώθηκε στο 54% το 2ο τρίμηνο του 2015.

Έλλειψη καινοτομίας
Ο μεγαλύτερος κύκλος ζωής των συσκευών και κυρίως, ο ανταγωνισμός από εναλλακτικές συσκευές, όπως τα smartphones με μεγάλη οθόνη και τα πολύ λεπτά και ελαφριά laptops, είναι από τους βασικούς παράγοντες, που στριμώχνουν την αγορά των tablets στα σχοινιά.

Πάντως, όπως επισημαίνουν οι αναλυτές, αν και ο κλάδος έχει χάσει το momentum των περασμένων ετών, η καινοτομία νέων προϊόντων και οι υβριδικές συσκευές, γνωστές ως "2-in-1", δεν αποκλείεται να σώσουν το κλάδο από ακόμη πιο ισχνά ποσοστά ανάπτυξης.

Οι κατασκευαστές
Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της IDC, για το 2ο τρίμηνο του 2015, Apple και Samsung, παρά τη μείωση των πωλήσεων, διατήρησαν την πρώτη και δεύτερη θέση, αντίστοιχα, της παγκόσμιας αγοράς. Η Apple διέθεσε, διεθνώς, το 2ο τρίμηνο, 10,9 εκατ. iPads, κατακτώντας μερίδιο αγοράς 24,5%, όταν ένα χρόνο νωρίτερα η αντίστοιχη επίδοση ήταν 13,3 εκατ. tablets και μερίδιο αγοράς 27,7% (μείωση 17,9%).

Από την πλευρά της, η Samsung βρέθηκε στη δεύτερη θέση, με πωλήσεις 7,6 εκατ. συσκευών και μερίδιο αγοράς 17%, με τα αντίστοιχα νούμερα, για το 2ο τρίμηνο του 2014, να είναι 8,6 εκατ. και μερίδιο 18% (μείωση 12%).

Την τρίτη θέση της παγκόσμιας αγοράς κατέλαβε η κινεζική Lenovo, που πέτυχε πωλήσεις 2,5 εκατ. συσκευών και μερίδιο αγοράς 5,7%, όταν ένα χρόνο νωρίτερα είχε διαθέσει στη διεθνή αγορά 2,4 εκατ. συσκευές, συγκεντρώνοντας μερίδιο 4,9%, που συνιστά αύξηση κατά 6,8%. Στην τέταρτη θέση βρέθηκε η Huawei, η οποία μάλιστα εισήλθε στο top five για πρώτη φορά, με την LG Electronics να συμπληρώνει την πεντάδα.


Πίνακας 1. Top Five Κατασκευαστών Tablet παγκοσμίως - (Πωλήσεις σε εκατ.), Πηγή: IDC Worldwide Quarterly Tablet Tracker, Προκαταρκτικά στοιχεία για το 2ο τρίμηνο 2015, 7/2015