Έρευνες - Μελέτες

Παγκόσμια πρωτιά του Κέιπ Τάουν για τη διαδικτυακή φήμη των ξενοδοχείων του

travelapp

Στην κορυφή της λίστας των πόλεων, που φιλοξενούν, σε παγκόσμιο επίπεδο, τα ξενοδοχεία με τις καλύτερες διαδικτυακές αξιολογήσεις, βρίσκεται το Κέιπ Τάουν. Το Κέιπ Τάουν καταλαμβάνει την πρώτη θέση στον Παγκόσμιο Δείκτη Αξιολόγησης (Global Review Index - GRI) των ξενοδοχείων, με βάση τις διαδικτυακές αξιολογήσεις των ίδιων των χρηστών, με βασικά κριτήρια τις παρεχόμενες υπηρεσίες, την τοποθεσία και την αξία. Στη δεύτερη θέση της σχετικής κατάταξης βρίσκεται το Βίλνιους - η πρωτεύουσα της Λιθουανίας - με το  Γιοχάνεσμπουργκ να καταλαμβάνει την τρίτη θέση, το Εδιμβούργο την τέταρτη και το Μαρακές την πέμπτη. Στις επόμενες πέντε θέσεις της παγκόσμιας κατάταξης των πόλεων με την καλύτερη διαδικτυακή φήμη των ξενοδοχείων τους, βρίσκονται η Πράγα, η Βαρσοβία, η Λισαβόνα, η Ρίγα, ενώ την τελευταία θέση της δεκάδας καταλαμβάνει το Άμπου Ντάμπι.

Εδιμβούργο και Λισαβόνα οι μοναδικές δυτικοευρωπαϊκές πόλεις, που εξασφαλίζουν μια θέση στην πρώτη δεκάδα της παγκόσμιας κατάταξης των ξενοδοχείων, με βάση τις διαδικτυακές αξιολογήσεις των ίδιων των χρηστώνΣύμφωνα με τη σχετική έρευνα της PwC, το Εδιμβούργο και η Λισαβόνα είναι οι μοναδικές δυτικοευρωπαϊκές πόλεις, που κατάφεραν να εξασφαλίσουν μια θέση στην πρώτη δεκάδα με βάση το συνολικό τους δείκτη GRI.

Να σημειωθεί ότι στο δείγμα δεν υπήρχαν ελληνικά ξενοδοχεία, τα οποία σιγά - σιγά αρχίζουν να αξιολογούνται μέσω Διαδικτύου, με τις εκτιμήσεις της PwC να αναφέρουν ότι η τοποθέτηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και ιδιαίτερα των ξενοδοχείων πόλης, στη διεθνή αγορά, θα βοηθηθεί πολύ από την άμεση αξιολόγηση των πελατών.

Όπως διαπιστώνει η μελέτη, η καθαριότητα και η τοποθεσία αποσπούν την υψηλότερη βαθμολογία κατά τη διαδικτυακή αξιολόγηση των επισκεπτών, με τα πεντάστερα ξενοδοχεία να ανταποκρίνονται συχνότερα στις κριτικές που λαμβάνουν, σε σχέση με εκείνα των τριών και τεσσάρων αστέρων.

Αντιμετώπιση
Σύμφωνα με τη μελέτη, που είχε ως αντικείμενο τις διαδικτυακές αξιολογήσεις των τουριστικών καταλυμάτων, τη σημασία τους και το πώς τις χειρίζονται οι ξενοδόχοι, ορισμένοι ιδιοκτήτες καταλυμάτων αντιμετωπίζουν τις κριτικές, ιδίως τις αρνητικές, ως κάτι ενοχλητικό και δεν είναι ακόμη βέβαιοι για το πώς μπορούν να τις χρησιμοποιήσουν, ώστε να βελτιώσουν τις επιχειρήσεις τους. Ορισμένοι συνεχίζουν ακόμη να αμφισβητούν την εγκυρότητά τους ως πηγές αξιόπιστων πληροφοριών για τις επιχειρήσεις τους και υιοθετούν αμυντική στάση απέναντί τους.

“Σήμερα, οι διαδικτυακές κριτικές ξενοδοχείων έχουν μετατραπεί σε μια από τις σημαντικότερες πηγές πληροφοριών για τους πελάτες, κατά τη διαδικασία αναζήτησης τουριστικού καταλύματος. Και ακόμη κι αν κάποιοι αμφισβητούν την εγκυρότητά τους, οι κριτικές αυτές δεν παύουν να είναι σχόλια για τα ξενοδοχεία τα οποία αναρτώνται σε δημόσιο χώρο”, εξηγεί η PwC. “Συνεπώς, τα ξενοδοχεία οφείλουν να ανταποκρίνονται έγκαιρα στις διαδικτυακές αξιολογήσεις που δέχονται και να τις αγκαλιάσουν ως μια ευκαιρία εποικοδομητικής επικοινωνίας με τους πελάτες τους”.

Εκτός από τις μεμονωμένες ξενοδοχειακές μονάδες, οι αξιολογήσεις μπορούν να αποδειχθούν χρήσιμες και για τις εταιρείες διαχείρισης τουριστικών καταλυμάτων, βοηθώντας τις να κατανοήσουν τους παράγοντες επιτυχίας των προορισμών, που βρίσκονται υψηλά στις προτιμήσεις των επισκεπτών, καθώς και να εντοπίσουν τομείς των υπηρεσιών τους που επιδέχονται βελτίωση. Ιδιοκτήτες, επενδυτές και διαχειριστές μονάδων μπορούν να αξιοποιήσουν τις διαδικτυακές αξιολογήσεις ως επιπρόσθετο κριτήριο αξιολόγησης της απόδοσης των επενδυτικών τους χαρτοφυλακίων.

Η έρευνα
Τα δεδομένα της έρευνας βασίζονται σε αξιολογήσεις από 142 διαδικτυακά ταξιδιωτικά πρακτορεία και ιστοσελίδες αξιολόγησης για τις χρήσεις που έληξαν στις 28 Φεβρουαρίου 2014 και 28 Φεβρουαρίου 2015. Τα δεδομένα καλύπτουν όλα τα ξενοδοχεία 3, 4 και 5 αστέρων σε 48 πόλεις. Οι επιλεχθείσες 48 πόλεις χωρίζονται σε τέσσερις στρατηγικές γεωγραφικές αγορές: Δυτική και Κεντρική Ευρώπη, Ανατολική Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική και Ινδία.