Έρευνες - Μελέτες

Η στροφή στα phablets “αδυνατίζει” την αγορά των tablets - Ασθενέστερες οι επιδόσεις το 1ο τρίμηνο

tabletnew2013_s





Πλήθος προκλήσεων αντιμετωπίζει η αγορά των tablets, η οποία κινήθηκε μεν ανοδικά το 1ο τρίμηνο του 2014, αλλά με ρυθμό σαφέστατα βραδύτερο και του αρχικά προβλεπόμενου και του αντίστοιχου, που είχε επιτύχει ένα χρόνο νωρίτερα. Με βάση τα παραπάνω δεδομένα, η International Data Corporation (IDC) αναθεώρησε επί τα χείρω την εκτίμηση της για την αγορά των tablets το 1ο τρίμηνο του 2014, κατεβάζοντας τον πήχη των διεθνών πωλήσεων στα 245,4 εκατ. τεμάχια, έναντι αρχικής πρόβλεψης για 261 εκατ. μονάδες. Η αναθεωρημένη εκτίμηση μεταφράζεται σε ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της αγοράς κατά 12,1%, ποσοστό που υπολείπεται σημαντικά του 51,8%, που ήταν η αντίστοιχη επίδοση του 1ου τριμήνου του 2013 σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.

Οι αναλυτές της IDC, πέραν από την αναθεώρηση των εκτιμήσεων τους για τις αποστολές tablets του 2014, εκτιμούν ότι θα υπάρξει μετατόπιση του καταναλωτικού κοινού προς μεγαλύτερες συσκευές. “Δύο κομβικοί παράγοντες προκαλούν την επιβράδυνση της αγοράς tablets. Πρώτον, οι καταναλωτές κρατούν τις συσκευές τους, ειδικά τα μοντέλα υψηλότερου κόστους, για διάστημα πολύ περισσότερο από ό,τι αναμενόταν αρχικά. Εξάλλου, ακόμη και όταν αγοράζουν ένα καινούργιο tablet, συχνά το προηγούμενο περνά σε κάποιο άλλο μέλος της οικογένειας”, εξηγεί, εκ μέρους της IDC, ο Tom Mainelli. Όσον αφορά τον δεύτερο λόγο, που μπλοκάρει την αγορά των tablets, ο ίδιος εξηγεί: “η αύξηση των phablets με οθόνες 5,5 ιντσών και μεγαλύτερες, απομακρύνουν πολλούς ανθρώπους από την αγορά ενός tablet, καθώς οι μεγαλύτερες οθόνες σε αυτά τα τηλέφωνα είναι συχνά επαρκείς για τις ανάγκες τους”

Συνολικά, η IDC εκτιμά ότι - έως το 2018 - το μερίδιο των συσκευών με οθόνη 7<8 ίντσες θα ανέλθει στο 44,5% από 50,8%, που είναι η εκτίμηση για το 2014, ενώ αυτές με οθόνη 8<11 ίντσες θα αντιπροσωπεύουν ποσοστό 48,9% το 2018, από 47,3% το 2014. Τέλος, τα tablets με οθόνη μεγαλύτερη των 11 ιντσών αναμένεται να έχουν μερίδιο αγοράς από 1,9% φέτος, 6,6% το 2018 (Πίνακας). 

Ποιοτικά χαρακτηριστικά
Οι αναλυτές της IDC διαπιστώνουν ότι το περασμένο έτος το μερίδιο των phablets υπερδιπλασιάστηκε, από 4,3% των συνολικών αποστολών smartphone το 1ο τρίμηνο του 2013, σε 10,5% κατά το 1ο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, αριθμός που αντιπροσωπεύει 30,1 εκατομμύρια μονάδες.  

Με αυτά τα δεδομένα, η εκτίμηση των αναλυτών της IDC είναι ότι η αγορά των tablet θα ανακάμψει, γεγονός, που εν μέρει θα προέλθει και από τη μετατόπιση του κέντρου βάρους των καταναλωτών προς συσκευές με μεγαλύτερες οθόνες. “Προϊόντα με μεγαλύτερες οθόνες, όπως το 12 ιντσών Surface Pro 3 της Microsoft, αναμένεται να διαδραματίσουν μεγαλύτερο ρόλο στην αγορά”, αναφέρουν σχετικά. 

Με τη σειρά της, αυτή η διαφαινόμενη στροφή προς μεγαλύτερες οθόνες εκτιμάται ότι θα σηματοδοτήσει μια ευπρόσδεκτη αλλαγή για τους περισσότερους κατασκευαστές, καθώς η μέση τιμή πώλησης θα παραμείνει περίπου 50% υψηλότερη από το μέσο όρο των συσκευών κάτω από τις 8 ίντσες. Εκτίμηση της IDC είναι ότι από την αλλαγή θα επωφεληθεί η Microsoft, καθώς το μερίδιο των συσκευών, που “τρέχουν” σε Windows, αναμένεται να διπλασιαστεί έως το 2018. 

Θυμίζουμε όσον αφορά τα Phablets (η λέξη προέρχεται από τον συνδυασμό των Phone και Tablet) ότι αποτελούν πρόσφατο δημιούργημα της αγοράς, με μέγεθος οθόνης τουλάχιστον 5 ίντσες (σ. αρκετά μεγάλο για smartphone και αρκετά μικρό για tablet).  

Total Tablet Market Forecast, 2013 – 2018



Νατάσα Φραγκούλη
fragouli@sepe.gr

© Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας - ΣΕΠΕ, 2008 - 2014