Έρευνες - Μελέτες

Νεοεισερχόμενοι "παίκτες" απειλούν το status quo εδραιωμένων brands στην ευρωπαϊκή αγορά smartphones

smartpho2013_s





Σε περαιτέρω κατακερματισμό οδηγείται η ευρωπαϊκή αγορά των smartphones, καθώς, την ίδια στιγμή που τα εδραιωμένα brand names δίνουν αγώνα για να διατηρήσουν την κυριαρχία τους, νεόκοποι - για την Ευρώπη - κατασκευαστές αμφισβητούν το υφιστάμενο status quo. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, που δημοσιοποίησε η Kantar Worldpanel ComTech και τα οποία περιγράφουν την αγορά των λεγόμενων "έξυπνων" συσκευών, το 1ο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, τα εδραιωμένα - στην ευρωπαϊκή αγορά - brands στην κατηγορία των  smartphones, όπως αυτά των Motorola και Sony, νιώθουν την "καυτή ανάσα" νεοεισερχόμενων κατασκευαστών, όπως η Huawei και η Wiko.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Kantor, η κινεζική Huawei “είδε” το 2013 τις πωλήσεις της να εκτινάσσονται κατά 123% στις πέντε μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές (Μεγάλη Βρετανία, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία). Ήδη το μερίδιο αγοράς της ανέρχεται - κατά μέσο όρο - στο 3% στην ευρωπαϊκή αγορά και φθάνει το 5% στη γερμανική και την ισπανική αγορά.

Από την πλευρά της, η γαλλική Wiko επίσης πέτυχε τριψήφιο ρυθμό ανάπτυξης στην ευρωπαϊκή αγορά, στη διάρκεια του 2013, κατέχοντας μερίδιο 8% στη Γαλλία – απ’ όπου έλκει και την καταγωγή της - και διερευνά ήδη άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως τη Μεγάλη Βρετανία, εξετάζοντας τις προοπτικές περαιτέρω εξάπλωσης της.

Όπως υπογραμμίζουν οι αναλυτές της Kantor, τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ασία, η διαφαινόμενη - εδώ και καιρό - στροφή των καταναλωτών προς πιο οικονομικές λύσεις για smartphones ευνοούν τους νεοεισερχόμενους παίκτες της αγοράς, που είναι σε θέση να διαθέσουν στην αγορά πολύ αξιόπιστες συσκευές σε εξαιρετικά ανταγωνιστικές τιμές: "brands, όπως οι Huawei και Wiko, ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία", προσθέτουν.  

Ανά τον κόσμο
Η αλλαγή των όρων του παιχνιδιού στον κλάδο των "έξυπνων" συσκευών δεν αποτελεί ευρωπαϊκό φαινόμενο, αφού και οι μεγάλες αγορές, όπως αυτές των ΗΠΑ και της Κίνας, δείχνουν να βιώνουν αντίστοιχες συνθήκες.

Στην Κίνα, για παράδειγμα, ο τοπικός κατασκευαστής, η Xiaomi, εκθρόνισε τη Samsung, για δεύτερη φορά τον Απρίλιο του 2014. Μάλιστα, η οικονομική συσκευή Xiaomi RedMi, όπως εξηγούν οι αναλυτές της Kantor, ήταν το κορυφαίο σε πωλήσεις κινητό στην Κίνα, τη μεγαλύτερη, διεθνώς, αγορά των smartphones.  

Σε επίπεδο συστημάτων, η Kantor διαπιστώνει ότι το Android διατηρεί την πρωτοκαθεδρία του ως το “Νούμερο 1” λειτουργικό στην ευρωπαϊκή αγορά, με μερίδιο 72,4%, ακολουθούμενο από το λειτουργικό της Apple, η οποία κατέχει μερίδιο αγοράς 17,5%, με την τρίτη θέση να καταλαμβάνει το λειτουργικό των Windows, που πανευρωπαϊκά φθάνει το 8,4%. Για δε τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αγορά, αυτή της Μεγάλης Βρετανίας, το Android βρίσκεται στο 58,2%, τo iOS κατέχει μερίδιο 30,2% και το Windows 9,5%. 

Νατάσα Φραγκούλη
fragouli@sepe.gr